Ahoj,
pustil jsem se poprve do serizeni vule ventilu na moji motorce podle servisniho manualu a podle rad co jsem nasel tady na foru. Vzhledem k tomu, ze vule byly prilis male, musel jsem vytahnout vacky, abych se dostal k ventilovym podlozkam, ktere jsem nechal nasledne zbrousit. Zajistil jsem si klikovku proti pootoceni sroubem a retez jsem si pripl k vackam el. paskami aby se mi nerozhodilo casovani
Po vymene podlozek jsem zjistil, ze se mi asi pootocil o nekolik zubu retez na spodnim kolecku. proto jsem pasky prestrihl a vacky ulozil tak at jsou rysky soubezne.
Asi takto, coz je snad dobre?
Jakmile byly vacky nasazene, odjistil jsem klikovku a s motororem naprazdno pootocil. Vse vypadalo ok. Jenze jsem zjistil, ze v urcitou chvili pri otaceni motorem je rozvodovy retez uplne volny. Po lehkem pootoceni se opet napnul a vse se zda byt v poradku. Nez abych neco pokazil natocil jsem to na video a ptam se, jestli se nekdo z vas s timto setkal a zdali je toto v poradku nebo jsem motor spatne poskladal.
A napinak jsi mel venku kdyz jsi vyndaval vacky?Vytlacil jsi z napinaku olej a proto je ten retez tak volny,vsimni si ze je to zrovna v okamziku kdyz se zavrou saci ventily a palec vacky sedi jeste na nadzvihatku,tim padem pusobi sila na retez a ten zatlaci na zadni napinaci listu a protoze v napinaku neni olej,retez je volny.Po nastarovani se naplni pist napinaku olejem a bude po problemu.A vidim ze mas jednosvicku s velkyma podlozkama,tak snad jsi je dal tou brousenou stranou dole..
Upravil cechi dne 21.02.2013 22:30
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
Napinak jsem nevytahoval. Myslis, ze po nastartovani bude vse v poradku? Jinak podlozky jsou zbrouseny z obou stran, protoze byly udajne prohle. Ma to snad nejaky vyznam?
To je docela zásadní věc. Jestliže si brousil podložky z obou stran, tak je můžeš rovnou vyhodit. Když už se brousí, tak vždy jen ze strany, po které "neběhá" vačka. Jakmile se z podložky odbrousí tvrzená vrstvička, tak ji vačka za chvíli vydře.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Zdravím, nejsem si jistý, jak to je u tohoto Rotaxu, ale nepíší v manuálu, že napínák nejdříve před demontáží vymontovat, nebo alespoň povolit?
Stálo by za úvahu zavolat Tondovi, poradí Ti, je to šikovný kluk.
Když dělám ventily na své Yamaze XJR 1300, tak stačí zajistit stlačené ventily a magnetem podložky vytáhnout, bez demontáže vač. hřídele, je na to i zajišťovací přípravek, co se týká podložek, tak záleží na kvalitě, broušení není standardní postup, ale v nouzi lze, pak se dávají broušenou stranou dolu, aby vačka nepoškodila povrch podložky, která je kalená na určité vrstvě, ale záleží na kvalitě podložky, já bych určitě nebrousil, na XJR jich mám 16 a v Yamaze mně je ochotně vymění za požadovaný rozměr.
Najdi v adresáři Tondu a zavolej mu. NESTARTUJ !
Pokud musel brusič brousit obě strany, nechci se ho dotknout, tak není něco dobře, tak špatně na tom podložky nemohly být.
Ivoš.
No ted uz nic,ted uz ho nema smysl vyndavat,aspon ti pujdou lip ven vacky.No a az vymenis ty podlozky tak pro tvuj klid duse jeste nez tam das rocker cover tak pripoj baterku a zatoc parkrat starterem abys natlacil olej do napinaku a pak zkontroluj ze je retez napnuty v kazde pozici.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
Teda tohle bych chtěl vidět na vlastní oči :-D
Objednej určitě nové podložky, myslím že jak jsi dával vačky zpět, neměl jsi dost napnutý řetěz na vepředu, na straně výfuku, taky i proto že jsi nevyndal napínák.
Není pravda, že bez oleje v napínáku máš řetěz volný, je to udělané tak aby měl dost síly i nasucho, pokud teda nemáš řetěz extra vytahaný.
Jo a po složení abys zjistil že je to správně dané, to nikdy neprotáčej startérem, zařaď pětku a toč kolem.
co s tím: zaaretuj kliku, šroubkem ve žlábku na klice, vymontuj šroub napínáku, napínák samotný tam můžeš nechat, vyhoď obě vačky ven, dej nové podložky, nasaď řetez na výfukovou vačku tak aby byl na výfukové straně napnutý a seděly drážky, pak dej druhou vačku, zase aby seděly drážky a mezi vačkami byl řetěz napnutý a volný byl jen u sací strany, u napínáku. zatlač na napínák prstem a podívaj se jestli obě vačky jsou tak jak mají být, namontuj zpět šroub napínáku, nemusíš ho hned dotahovat na hotovo.
vymontuj šroub na klice a protoč motorem, přes zadní kolo proti směru hodinek, tak jak se točí když jedeš dopředu, tak aby se znova dostal do hroní úvrati, u kliky nastav žlábek proti otvoru po aretačním šroubu, v tuto chvíli musí být správně drážky na vačkách, také jak budeš točit motorem sleduj řetěz, musí být napnutý stále.
pokud se Ti to takhle podaří dotáhni šroub napínáku, tuším 20 Nm, slož to a jezdi :-)
Upravil Pete1427 dne 23.02.2013 10:24
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
Pete správny postup, ale reťaz nebude napnutá stále. Ked je motor pri ručnom točení vo fáze, že sa začínajú zatvárať sacie ventily, tak pružiny týchto ventilov svojou silou potočia saciu vačku dopredu. Ak do takejto polohy nastavíš motor, tak ventilove pružiny prekonajú silu napináku a "rozhodia" vzájomnú polohu vačiek a vznikne ten previs na reťazi. No ten previs môže byť len medzi vačkami ak je reťaz volný aj pod vačkami tak potom je niečo zle.