hoj, hoj ...tak mi (asi) zdechla baterie ...už když jsem před dvěma měsíci bramborku koupil byla slabá (prvním příznakem bylo neaktivování ABS) a včil už jsem párkrát uvítal, že bydlím na kopci a nemusím se nechat roztlačit ...zítra ji ještě nechám odborně otestovat a kupuju novou
máte nějaký tip co koupit? (mám 1100GS s ABS, r.v.97) ...včil tam byla "klasická" VARTA 12V 19Ah 170A (EN)
(pokud se to tady už řešilo, tak jsem to nenašel )
No ja si normalne v autodoplncich objednal podle jejich katalogu.Je to gelovka za 2200kc.Ted nevim znacku,ale zas tolik firem tenhle typ nedela.Chci se zeptat,ja myslel,ze kardan nerozstrkas?Jde to v poho,nebo nakej figl?
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
vevis napsal:
No ja si normalne v autodoplncich objednal podle jejich katalogu.Je to gelovka za 2200kc.Ted nevim znacku,ale zas tolik firem tenhle typ nedela.Chci se zeptat,ja myslel,ze kardan nerozstrkas?Jde to v poho,nebo nakej figl?
dám za 3, nechám trochu rozjet z kopce a chytá hned ...pohodička
vevis napsal:
No ja si normalne v autodoplncich objednal podle jejich katalogu.Je to gelovka za 2200kc.Ted nevim znacku,ale zas tolik firem tenhle typ nedela.
Ta gelovka je jakože kyselinová bezúdržbovka? Nebo fakt v tom je jakejsi gel? Jakej výrobce a parametry?
Mi zhebla včera baterka, jen jsem zapnul světla,chcíply hodiny a na zbytek zmateného proudu vylétla ručička otáčkoměru...starter si ani neprd,tak musím do soboty něco splašit, bo pak jedu za kopečky.
----
Měl jsem kyselinovou Bannerku asi 3 roky. Po 2 letech se prosekl jeden článek a podle kontaktu lezla ven kyselina vystrážela se na něm solná bambule. Včera jsem jí dal na nabíječku a okamžitě se začala vařit = je po ní. Značku Banner nedoporučuju. Ani do auta - jsou to jebky! Už mi jí nedoporučovali tehdy,když jsem jí kupoval,ale když byla levná,nekup jí. :-D
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hromada gelovek co jsem viděl, byli jen "pseudogelovky" a ve skutečnosti byli "bezúdržbové kyselinovky".
A i co koupil kámoš do auta tzv. beúdržbovku, tak v návodu je napsáno, že se má občas dolít destilkou - a teď mi řekněte, jak to teda je.....
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
No jestli Ti můžu poradit, mám VARTU LF 12V12Ah100A (EN) 51214(NID) a pak jsou tam nějaký čísla jako 512014010 YTX14-BS asi výrobáky a sériovka. Každopádně ji má už 3 rok na R1200GS 2004 a to je co říct, anžto ta baterky žrala jak na běžícím páse-software.
Já mám pozitivní zkušenosti s baterkama Yuasa. Možná nejsou nejlevnější ale určitě ne nejdražší. Bezúdržbová znamená že se naleje, zašpuntuje a už je dál nerozebírací, nic se tam nedolívá. Gelovka je z pohledu uživatele to samé, akorát při poškození nic nevyteče, protože je to gel a ne kapalina. Ale musí se jinak nabíjet (jiná nabíječka resp. jiný průběh nabíjení) a dává horší startovací proud (při stejných rozměrech) a obvykle je dražší a vydrží o 30% míň.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Nevím, co je na tom pravdy, ale na ten startovací proud je prý dobrá baterka od Wunderlichu. Prej točí s motorem parádně lehce. Nevím co je to za značku, ale v katalogu určitě bude. Prej je čevená???? Já mám baterku taky v háji a čekám na jaro abych nemusel kupovat nabíječku teď. Chci se ale zeptat větších odborníků, vysledoval jsem, že když vypnu na řidítkách motor a nevrátím vypínač do střední polohy tak je baterka OK. Když ji dám do střední polohy a dva dny nejezdím tak je problém a musím nabíjet. Má tento vypínač nějaký vliv? Zůstane díky němu něco víc napajené?
Už mi kámoš veze cosi od Honzi Žlábka - za 2 litry, údajně gelovka.
Zítra napíšu,co to vlastně je,jak se to jmenuje a jak to vypadá. ;-)
Jak se udržuje gelovka? Smí se napojit na udržovací trafo, dolejvá se časem nějakým sajrajtem nebo se jen třískne pod nádrž a jezdí se s ní,dokud neumře? Pulzní nabíjení je mi jasné. ;-)
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Gelovka se musí nabíjet nabíječkou nebo dobíječkou (to je rozdíl) s charakteristikou speciálně na gelové baterie s kapacitou třeba do 20Ah. Průběh nabíjení je jiný než u ostatních. Zkrátka jde o sledování průběhu proudu. Na tohle téma byla napsáno moc, stačí hledat i tady v diskuzi. Jediná věc navíc je u R1200GS a jemu podobných, kde je zásuvka na canbusu, takže běžné (i velmi kvalitní) nabíječky canbus po 30s nabíjení odpojí a je potřeba buď nabíjet přímo baterku nebo přes zásuvku zapojenou mimo canbus nebo použít nabíječku, kterou canbus pozná a nechá jí udělat svojí práci (což jsou originál nabíječky od BMW nebo výrobky firmy která pro BMW ty nabíječky dělá - značky Fritec).
Gelovka se jinak neudržuje nijak, ani s tím nic nejde dělat a doporučuje se dobíjet pořád, přijedeš domů a píchneš na udržovací režim.
aldo: červnených baterek je moc ale jedna červená je něco jiného - je to typ Hawker. Pokud WUND používá tenhle typ, tak na to extrémně bacha. Jednak budeš mít asi problém to dostat na místo, protože mají úplně jiné rozměry ale jde o hybridní typ článků, které jsou fakt náročné na nabíječku a doporučuju opravdu kvalitní přístroj, jinak zařve. Hawker dává proti normálním baterkám mnohem větší startovací proud a má nižší váhu. Proto byla děsně populární na rallye, možnost jak snížit váhu. Bohužel řada lidí kvůli téhle baterce skončila, včetně našeho kamaráda z Anglie, protože tahle baterka má jeden zásadní nešvar - je extrémně nespolehlivá a jejich distributor (pro evropu) neuznával zhroucení článků jako reklamace, což bylo částečně způsobené i tím, že se o ní lidi nestarali s mimořádnou péčí a nepoužívali ty speciální nabíječky ale obyčejné xxxx-mate apod. Funguje to asi tak, že večer baterka vykazuje naprosto normální parametry, při zátěži má správný pokles napětí apod. Ráno je bez varování úplně mrtvá - zkrat článků uvnitř. Holandské týmy s ní jezdí ale mění je každé dva dny za nové, protože jim zkrátka nevěří. Jestli to je tento typ (nebo další kalciové obdoby), bacha na to nabíjení.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
V 1150 GSA mi origo gelovka vydržela 5 let. Když kejchla, tak po dlouhým pátrání co by, jsem nasadil opět totéž a jsem spokojen. Gelová Yuassa stojí stejně, ale je to jenom 18 A. Origo v Říši koupíš pochopitelně levněji.
Yuasa pokud vím nedělá žádné moto baterie "gelového" typu ale ty super MF, což je typ AGM, což má být dokonalejší verze než gel. Jestli tomu dobře rozumím, tak separátor je nějaký porézní sklolaminát, nacpaný do pevnějšího těla baterie, do kterého se napustí elektrolyt pod tlakem a výsledek má výhody gelu ale lepší proudy než gelové baterie. Nabíjí se to stejně jako gelové. Každopádně tato "gelová" Super MF není běžná "gelová" ale o krok dál. Nejspíš to bude jedna z nejlepších voleb co na trhu je.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tak jsem pořídil za rovnou dvojku "Gelový akumulátor" FIAMM STORM 12V 19Ah a 200A.
Snad bude fungovat.
To TomasTT- udržovačku mám,takže jsem rád, že se dá použít i na gelovky. Bál jsem se, abych jí tím neodvařil.
Vypadá asi takhle, jen je jinak potištěná:
http://www.moto.allegro.pl/item397011126_397011126.html#photo
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hrabe: i udržovačka by měla mít režim pro gelové akumulátory, pokud to není udržování setinovým proudem!
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
jo to je ona...nebíjí jen to,co by normální akumulátor měl ztrácet
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
aldo: pozor, netvrdí, že je to špatné. naopak, je to unikátní akumulátor (jestli fakt mluvíme o Hawkeru) ale já bych ho na normální používání nechtěl. měli jsme ho v jedné motorce z francie (rallye replika) a kamarádovi funguje dodnes ale stará se o něj.. Jen tomu prostě nevěřím, protože jsem slyšel ty nářky jiných lidí...
Yuasu rozhodně doporučím, nabíječů je fůra, já používám starší typ co jsme měli v nabídce (Fritec), protože umí všechny typy baterií automaticky a funguje i s canbus motorkama bez nějakých úprav. Ale mám i CTEK 3600, která je trošku náročnější na nastavení co má dělat ale jinak je dobrá. Nějaké typy CTEKů na moto máme skladem a celkem si lidi chválí třeba XS800.
Ta řada Yuasa se jmenuje tuším Super MF. Zavolej do Micronixu (ti to sem vozí) oddělení prodeje baterií a oni ti poradí. www.micronix.cz
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...