Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Září 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R1200GS a R1200GS Adventure (vzducháč)
 
R1200GS demontáž posilovače brzd
TomR1
#1 
Přidané 16.04.2013 10:56

Příspěvků: 1958
Registrace: 08.09.09
Ahoj kluci,

po víkendovém koupání GS v řece a neustálým obřasným problémům s posilovačem na GS 2005 jsem se rozhodl vše vyškubat a zrušit.....

Vše se povedlo a v podstatě vše funguje dobře kromě tachometru-bez ABS jednotky nedostává signál ootáček kola...

A proto bych se rád zeptal místních odborníků-zda to někdo řešil-případně,zda to lze elektricky obejít..?

Vyzkouším rozebrat posilovač s a odělit od něj jednotku ABS a tu zapojit do motorky...ale vypadá to že v tom to není...

Mimochodem brzdy a brzdný učinek je super-pokud by o tom někdo uvažoval...

Tom
Upravil TomR1 dne 16.04.2013 11:25
Tom
 
TomR1
#2 
R1200GS demontáž posilovače brzd
Přidané 16.04.2013 11:47

Příspěvků: 1958
Registrace: 08.09.09
Tak vyřešeno-stačí odmontovat jednotku z ABS kostky a tu zapojit-zůstanou na ní i držáky takže se dá dobře upevnit zpět na motor na původní místo....

Tom
Tom
 
Tonda
#3 
R1200GS demontáž posilovače brzd
Přidané 16.04.2013 12:14

Příspěvků: 5250
Registrace: 16.02.07
Přesně tak. Buď musíš nechat jednotku zapojenou (takhle to dělám taky) nebo by to mělo jít tak, že propojíš vodiče z konektoru co jde do ABS jednotky (pozice 6 a 8 - vodič černobílý a černohnědý - signál ze senzoru) do konektoru ZFE modulu (pozice 13 a 51). U modelů s ABS s posilovačem je totiž signál od zadního senzoru (pro snímání rychlosti a ABS) veden nejprve do ABS jednotky /ta pozice v 6 a 8 v konektoru/ a odtud po CANu do ZFE modulu a odtud dále po CANu do budíků. U modelů bez ABS je to vedeno ze zadního senzoru rovnou do ZFE modulu /pozice 13 a 51/, a odtud po CANu do budíků- ale tuto variantu nemám Tome odzkoušenou.
Upravil Tonda dne 16.04.2013 12:47
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
TomR1
#4 
R1200GS demontáž posilovače brzd
Přidané 16.04.2013 13:43

Příspěvků: 1958
Registrace: 08.09.09
Tondo díky za informace,spoléhal jsem že se ozve někdo z Vás ostřílenejch servis menů...

Každopádně půjdu cestou že necham zapojené ABS,ale jen jednotku,která je na konci-odpojil jsem servo-motory a plochý tištěný spoj a odmontoval celý segment se servo motory.

Problém je teď ten,že jednotka je z jedné strany otevřená,ale zase je to o mnoho lehčí než celý segmant ABS a na té jenotce jsou držáky-díky kterým se to dá perfektně zase namontovat na motor...

Nechám si vyrobit z duralu víčko na jednotku a tím by to mělo být utěsněné a vyřešené...

Tom
Tom
 
tatanka
#5 
R1200GS demontáž posilovače brzd
Přidané 16.04.2013 14:06
Avatar člena


Příspěvků: 79
Registrace: 29.04.09
TomR1 napsal:


Mimochodem brzdy a brzdný učinek je super-pokud by o tom někdo uvažoval...

Tom


Tome, jak to myslis s tim skvelym brzdnym ucinkem? Mam taky posilovac, a kdyz nebzuci (treba vypnu zapalovani), tak to, s prominutim, h**no brzdi Shock. Packa jde ztuha a brzdnou drahu mam jak vagon koksu... Grin
Je v tom jeste nejaka finta ?
blushing
Want it? Do it !!
 
Tonda
#6 
R1200GS demontáž posilovače brzd
Přidané 16.04.2013 14:39

Příspěvků: 5250
Registrace: 16.02.07
TomR1 - dělám to úplně stejně, jen jsem víčko na jednotku dělal z jakéhosi "nehořlavého" plastu (původně základová deska z el. rozvaděčeCoolWink ) a zatěsnil přes silikonový tmel.

tatanka - TomR1 vyhodil posilovač (modulátor tlaku) úplně ven a brzdy propojil mimo něj - tzn. od páčky a pedálu rovnou ke třmenům - pak to brzdí úplně normálně jako každá jiná motorka - akorát pozbyl ABS jelikož je součástí modulátoru tlaku (posilovače).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
TomR1
#7 
R1200GS demontáž posilovače brzd
Přidané 16.04.2013 14:59

Příspěvků: 1958
Registrace: 08.09.09
Jojo přesně tak jak píše Tonda,je super že na to není potřeba dokupovat žádné holendry nebo pancéřové hadice-jen pokud máš zvýšení řidítek je potřeba upravit jeden držák...

U 1150 je to trošku jinak tam je problém s brzdovými světly-potom nejdou a musí se to řešit elektricky....ale to je jiná pohádka Smile)

Ale ty brzdy se chovají fakt dobře kromě ABS v tom není žádnej problém..už dlouho jsem to chtěl vyházet aby mě to nepotkalo někde na cestě,ale vždycky se to vzpamatovalo a šlo to-JSEM RÁD,ŽE MĚ TO KONEČNĚ DONUTILO TO VYHÁZET VEN...

Tom
Tom
 
Stewe
#8 
R1200GS demontáž posilovače brzd
Přidané 17.04.2013 06:07
Avatar člena


Příspěvků: 1161
Registrace: 23.06.11
Čau Tome, takže brzdy teď fungují, jen nejde ABS jestli to chápu dobře? Protože já bych posilovač taky vyhodil, ale ABS na motorce chci... Vlastně chci zachovat dosavadní funkci duálních brzd, jen nechci ten posilovač...

To taky lze?
GSA 1250 Rallye 2024
 
Tonda
#9 
R1200GS demontáž posilovače brzd
Přidané 17.04.2013 07:04

Příspěvků: 5250
Registrace: 16.02.07
Stewe - tak ještě jednou, i když jsem to psal už o pár příspěvků výše - když odstraníš posilovač (tj. modulátor tlaku), odstraníš společně s ním i funkci ABS - TAKŽE ABS UŽ NEBUDE, DUÁLNÍ BRZDY NEBUDOU. Při odstranění modulátoru tlaku se brzdové hadice přepojí od páčky (pumpy) rovnou ke třmenům (buď uděláš propoj kouskem hadice nebo trubičky na pravé straně rámu nebo zapojíš hadici od pumpy ke spodní hadici (na pravé straně rámu - k té která jde ke spodním brejlím). U zadní brzdy se dá hadice přímo od pumpy ke třmenu. Motorka brzdí úplně normálně (brzdný účinek je výborný), jako každá jiná motorka která nemá ABS a duální brzdy s posilovačem (úplně stejně to má např. "holé" R1200GS bez ABS - prostě předek brzdí zvlášť, zadek brzdí zvlášť).
Osobně jsem zastáncem tenhle systém, když s ním je motorka vybavena zachovat - duál s posilovačem brzdí úžasně a raději při poruše modulátoru osadit jiný modulátor, třeba jetý díl např. z e-bay v ceně okolo 10000 - 12000Kč (nový modulátor tlaku stojí opravdu "ranec" - přes 40000Kč s DPH). Ale na druhou stranu zase chápu lidi, kteří si nějakým způsobem přestavují motorku třeba víc na offroad a tahle funkce je jim na obtíž (a navíc už před tím "zlobila" ).
Upravil Tonda dne 17.04.2013 07:34
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
Stewe
#10 
R1200GS demontáž posilovače brzd
Přidané 17.04.2013 12:22
Avatar člena


Příspěvků: 1161
Registrace: 23.06.11
Tonda> Právě já bych chtěl zachovat ABS i dualitu brzdhmm!
Né že by mi posilovač nějak haproval, řeším to spíš kdyby náhodou... ale díky
GSA 1250 Rallye 2024
 
lako
#11 
R1200GS demontáž posilovače brzd
Přidané 30.05.2013 21:30
Avatar člena


Příspěvků: 1868
Registrace: 23.02.10
.
Upravil lako dne 30.05.2013 21:30
Certified off-road instructor
Co-Founder of FLYTORIDE.com
Official ambassador of Wunderlich

Instagram - Andrew POV
 
frona
#12 
R1200GS demontáž posilovače brzd
Přidané 05.05.2015 15:21

Příspěvků: 27
Registrace: 26.04.07
Ahoj, mám dotaz. Jestli po této úpravě nebude na přístrojovce svítit červený trojůhelník nebo blikat abs.
 
PeDR
#13 
R1200GS demontáž posilovače brzd
Přidané 07.05.2015 22:33
Avatar člena


Příspěvků: 1543
Registrace: 11.08.07
Nehrabejte se v těch brzdách sami, bez odborníků, nebo tu bude za chvíli kolonka: Další, kdo se v tom babral sám.bye
 
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R1200GS a R1200GS Adventure (vzducháč) :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 110
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,732
Nejnovější člen: Preker

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.22 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI