Ahoj, jakou kdo máte zkušenost se životností aku?Hledal jsem jestli už se tu neřešilo a nic jsem nenašel nebo jsem blbě hledal. Mám půl roku twina 2010 ,tudíž by baterii mohly být tři roky,ale je na ní vyraženo 110726,pokud je to datum ,je to už druhá tedy docela velká spotřeba baterek a opět se začíná vybíjet ,přestože jsem ji od října 4x dobíjel.Jak dobíjet se tu řešilo nedávno to nemyslím, ale po jaké době měníte ty vaše (baterky) a jaké výrobce používáte? Moje je FIAMM.Dík Radek
Baterky mají životnost různou. Třeba v autě mě stále drží a to již kroutí 11 rok. V Bobšounovi jsem jí měl 4 roky než lehla a nyní tam mám rok gelovku od Zetora.
Životnost baterek je v podstatě nevyzpytatelná. Můžeš se snažit jak vůl a lehne za dva roky a můžeš na ní dlabat a vydrží 7 let. Je to loterie, jen můžeš napomoci výhře tím, že se o ní staráš. Olověné baterie mají rádi vybíjení a nabíjení, klidně v nepravidelných cyklech. Příliš nemusí přebíjení a nesnáší vybití do mrtě. Přes zimu to řeším tím, že jí nechávám v motorce, hodiny žerou skoro nic, ale proud prochází a semo tamo jí dobiju. Zatím se to osvědčuje.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
První baterie - olov. Varta vydržela 2 sezony, páč jsem jí **** první zimu nechal v moto, kde se vyšťavila. Léto nějak dala, ale na podzim šla do kopru. Druhou tu samou jsem nechal v zimě taky v moto, ale dobíjím a najíždí na třetí sezonu - vypadá v kondici. Ale pokud máš na moto posilovač brzd, je známé že ty baterky odcházejí dřív páč dostávají čočku.
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
strogas napsal:
Ahoj, jakou kdo máte zkušenost se životností aku?Hledal jsem jestli už se tu neřešilo a nic jsem nenašel nebo jsem blbě hledal. Mám půl roku twina 2010 ,tudíž by baterii mohly být tři roky,ale je na ní vyraženo 110726,pokud je to datum ,je to už druhá tedy docela velká spotřeba baterek a opět se začíná vybíjet ,přestože jsem ji od října 4x dobíjel.Jak dobíjet se tu řešilo nedávno to nemyslím, ale po jaké době měníte ty vaše (baterky) a jaké výrobce používáte? Moje je FIAMM.Dík Radek
no uplne nevim, proc resis baterku predchoziho majitele, kdyz nevis, jak se k ni choval?
V osmikile mam baterku patou sezonu a je v NIC MOC stavu (dost mozna nasledek mrtvyho altu a reglu), nicmene na denni provoz ok. Pocitej s zivotnosti cca okolo 2-5 sezon. Nova stoji ted uz 1500.. takze zadny vetsi problem imho. ZASADNE tomu pomuzes peci v zime a sledovanim parazitickeho odberu navigacema atd.
Celou zimu ji mam na kvalitni udrzovacce.
Upravil hicks dne 24.04.2013 10:08
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
strogas napsal:
jj možná na ní opravdu kašlal,nicméně jsem uvažoval ,že zkusim olověnou klasiku,jakou kdo máte značku?a kolik Ah je maximum na alternátor mám teď14Ah.
Klasiku olověnou bych už nechtěl ani zadarmo,
Motobatt- Měl jsem ji v dakaru ,má ji i několik známých a ok, za dobrou cenu myslím hodně muziky. např. http://www.nastar...15-ah.html
Upravil kim dne 24.04.2013 12:41
zetor napsal:
Do klasiky bych nešel...motorka Ti spadne...kyselina teče...
Mohu potvrdit. Náš blbej pes mě stál jedny gatě. Lehnul jsem na dvoře, když se ta hyena rozhodla, že sežere přední gumu. Přepadem vyšplíchlo pár kapek a gatě v loji Jakmile baterka lehla, šla tam gelovka. Kdo říká, že to nepoložil je kecal a nebo má motorku na výstavě. Nikdo si lehnout nechce, ale minimálně jednou za 2 roky se někde složím. Byť na dvorku ve skoro nulové rychlosti, semaforu a oleji v Srbsku a nebo prostým "zanořením" bočáku do podkladu.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Taky bych už nešel do klasiky. Měl jsem ji a po sezoně vní vždy dost elektrolitu chybělo.
Lehla tak 3-5krát za rok
Měnil jsem po třech letech preventivně před dovo. Mám tam teď ze Zetora a šlape v poho.
Přes zimu ji jednou za dva týdny proženu nabíječkou.
Splněný sen moje 1100GS
strogas napsal:
jj možná na ní opravdu kašlal,nicméně jsem uvažoval ,že zkusim olověnou klasiku,jakou kdo máte značku?a kolik Ah je maximum na alternátor mám teď14Ah.
kup od Zetora Exide nebo Yuasu AGM 14EX (sklenene rouno) a hotovo.
na gelofku i vytejkavku kasli.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
o ,,vytejkavce" jsem přemýšlel jen proto,že jsem někde videl reklamu na vartu do mota ,která prý neteče?????????????? bez lehání to nejde,mam to jak Medik,chtěl jsem se rozjet z křižovatky doleva,dal jsem málo ,,plynu" a mrška chcípla,mírný náklon doleva+levá noha u řadičky + gravitace= pomalé pokládání na asfalt. mrknu se k Zetorovi,od kud je ,jak se znam ta moje určitě lehne v záruce,mohl bych dělat na výstupní kontrole,na co ukážu je šit.
strogas napsal:
ještě těch 14Ah je ok? nebo můžu vzít i větší (pokud se vejde rozměrama musim se mrknout) myslím aby to alternátor utáhl.
jak alt utahl?
hele... proc nekoupis tu, co tam ma byt? ve skutecnosti je 12Ah AFAIK.
http://www.zbozi....q=ytx14-bs17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
no. psaná je tam 14,mám fiamm taky 14,pokud by se tam rozměrově vešla s o něco většíma Ah mám větší rezervu (netvrdím že 12 je málo,ale nějaká ta ampérhodinka navíc neuškodí),ale alternátor by jí teoreticky nemusel stačit dobíjet,ale to zase záleží na spotřebičích. asi to moc řešim,díval jsem se k Zetorovi,ale on tam má jen na BMW R1100 GS a BMW R 1150 GS.zkusim mu napsat PM.Zatím dík
strogas napsal:
no. psaná je tam 14,mám fiamm taky 14,pokud by se tam rozměrově vešla s o něco většíma Ah mám větší rezervu (netvrdím že 12 je málo,ale nějaká ta ampérhodinka navíc neuškodí),ale alternátor by jí teoreticky nemusel stačit dobíjet,ale to zase záleží na spotřebičích. asi to moc řešim,díval jsem se k Zetorovi,ale on tam má jen na BMW R1100 GS a BMW R 1150 GS.zkusim mu napsat PM.Zatím dík
co to placas sakra?
je tam standardne 12ka.
"alternátor by jí teoreticky nemusel stačit dobíjet,ale to zase záleží na spotřebičích. asi to moc řešim,"
typ YTX14-BS = 12Ah
Upravil hicks dne 24.04.2013 23:00
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
strogas napsal:
zejtra jí vyndám a mrknu na Ah,ale v návodu k obsluze je 14Ah.a to neplácám
co jsem slysel, tak s tim snad i neco delaji.. ale moc tomu neverim.
Kazdopadne stara batt ma stejne mensi kapacitu, tak to nemusis resit.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
standardně tam patří 14Ah, podle rider's manualu. Je prakticky jedno jestli tam je 14 nebo 12Ah, Co se týče dobíjení. Zde samozřejmě hraje roli úbytek proudu a napětí na spotřebičích. Platí čím více zapnutých spotřebičů tím dochází k větším úbytkum v sítí a tím pádem jde daleko menší porce proudu k baterce.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Spitfire napsal:
standardně tam patří 14Ah, podle rider's manualu. Je prakticky jedno jestli tam je 14 nebo 12Ah, Co se týče dobíjení. Zde samozřejmě hraje roli úbytek proudu a napětí na spotřebičích. Platí čím více zapnutých spotřebičů tím dochází k větším úbytkum v sítí a tím pádem jde daleko menší porce proudu k baterce.
hele vetsi baterkou tomu fakt neublizis. Max to ma vetsi buffer.
jinak ta 14Ah od BMW je podle mne trochu podezrela. Chtelo by to nejakou novou fakt zmerit.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
jj tak jsem to psal blbě, v manuálu je sice 14 Ah (nevím jestli jí opravdu BMW dává do nové moto) v tom případě mám po 3 letech na odchodu 2. aku, vyndal jsem ji a zmátlo mě označení tam je číslo 14 ,myslel jsem že to souvisí,nesouvisí aku má 12Ah. jen mě zarazilo ,že na mé je označení FTX14-BS, dle zetora by měla mít YTX14-BS pokusím se zjistit v čem se liší.Jinak jsem dnes dal prvních letošních 80 kiláčků s několika starty a nerad bych to zakřik,možná se vzpamatovala........