Dobrý den, ahoj. Obracím se na Vás s dotazem. Mám Dakara (2002) od února a teprve si zvykám. Má první (velká) motorka. Bohužel se mi stala nepříjemnost a nevím, kdo za ní může. Nechal jsem dělat řetězovku v servisu, pak byl 3x na motorce, celkově jsem ujel lehce přes 700km a po dojetí jsem zjistil, že jsem ztratil pravý napínák řetězu (doufám že se podaří vložit foto). Představuji si to tak, že se uvolnil šroub tak moc, až napínák spadl do rozety, která ho vymrštila pryč, přitom se ohnul šroub a poničila zadní kyvná vidlice. (při jízdě jsem nic nepocítil) přišel jsem na to až v garáži.
Moje otázka:
1.Je to běžné, že se napínáky sami povolují ? 2.Jsem lama, která neví, že se musí každých 300km kontrolovat šroub na napínacích ? 3.Mám to řešit jako reklamaci práce servisního technika při výměně řetězovky ?
Dratt přiložený následující obrázek:
ahoj, to je jednoduchý... někdo sešteloval řetěz, dotáhnul kolo (osa 100 Nm, tušim) a pak už nedotáhnul napínáky
Když se to utáhne předepsaným momentem, kontrolovat se to určitě nemusí, otázka je, jestli s nějakou reklamací uspěješ, já myslim, že spíš ne...
jardajerman@seznam.cz
No zkus to reklamovat a uvidíš co ti řeknou. Ale vypadá to že se fakt uvolnil a dalo to asi slušnou ránu. Kdyby to bylo už předtím, tak by tě na to určitě upozornili.
No a pokud neuspěješ, tak by to snad mohlo jít kladivem nějak srovnat a u práškina koupit ten napínák se šroubem.
Do it my way...
Moje zkušenost je taková, že při štelování napnutí řetězu po sundavání kola, je třeba si s tím pohrát, kolo posunout víc dopředu a radši napínáky dotahovat (tahat kolo zpátky) na potřebné propnutí řetězu než povolovat a kolo "dostrkávat" dopředu... pak se nestane, že by krytky zůstaly lehce uvolněné...
Dneska jsem byl s motorkou (po 13 dnech od řetězovky) zkusit dohodnout reklamaci, tady v Trutnově u 2B Moro s.r.o. (velký dovozce a prodejce motorek BMW a čtyřkolek atd. zaměření spíše na movitější klientelu, 1150,1200,atd.+ samozřejmě servis.) Věřím, že i zde se najde vcelku hodně lidí, kteří mají motorky od 2B.
Zkusím to popsat bez emocí postupně jak to probíhalo, závěr si každý udělejte. (debata probíhala klidně opět bez emocí.(jsem už unaven se neustále s někým dohadovat)).
První reakce majitele firmy byla: „to musel někdo nabourat nebo to dostalo ránu“. To jsem odmítnul a majitel 2B nedokázal najít způsob, jak by k tomu mohlo dojít a nakonec to zavrhnul. Pak jsme se opravdu dohodli, že došlo k postupnému vyšroubování šroubu - zachycení krytu napínáku rozetou a jeho odmrštění s ohnutím šroubu.
Dozvěděl jsem se „to je snad naprosto jasné, že je potřeba zkontrolovat napínáky a řetěz po 100Km po tom, co se dělala řetězovka“. Poté se k rozhovoru přidal mechanik (nedávám mu nic za vinu prostě se občas zadaří) a mezi pokračujícím rozhovorem prohlásil „jj to si pamatuji, ty napínáky byly zarezlé a šlo s nimi dost ztuha pohybovat, tak jsem je očistil a promazal “ (trochu jsem se v duchu zaradoval, našla se příčina jejich povolení). Přesto jakékoliv náznaky reklamace byly razantně zamítnuté, omluva žádná, nakonec mi bylo nabídnuto objednání nové krytky + šroub (za 400,-) a vidlici si mám doma kladivem vyrovnat.
Upravil Dratt dne 28.05.2013 21:59
já takhle dojel kdysi z pneuservisu domu cca 20 km a ta krytka už byla taky otočená dolů a měl sem kliku, že se tam nechytla... je to určitě tak jak jsem psal nahoře, jako poslední krok je potřeba ty napínáky dotáhnout potom co se utáhne kolo a už to nerozhazuje řetěz, pouze se to dotáhne
od tý doby co kola sundavám, vozim je do pneuservisu autem a následně sám nandavám, nikdy se to už nestalo
jardajerman@seznam.cz
[quote]JardaFGS napsal:
ahoj, to je jednoduchý... někdo sešteloval řetěz, dotáhnul kolo (osa 100 Nm, tušim) a pak už nedotáhnul napínáky
Když se to utáhne předepsaným momentem, kontrolovat se to určitě nemusí, otázka je, jestli s nějakou reklamací uspěješ, já myslim, že spíš ne.
.Přesně to je důvod po utažení osy se musí dotáhnout napínák.Taky jsem ho stratil!!
bubak