zdravím,
můžete někdo z vlastní zkušenosti porovnat projev motorů 1150 a 1200 (OHC 2007-2009) z hlediska kultivovanosti chodu, vibrací, ruzných pazvuků atd. nejde mi o výkon, tam je mi to celkem jasný
dík moc
(ch)stepan
Tak zvuky budou asi dost podobný ale u 1200 díky vyvažovákum je už dost podstatně odstaněn klopný moment motoru a tím padem je i kultivovanejší.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
.. a zrovna ten klopný moment mě až tak nevadí
spíš se mě jednalo o ty různý pazvuky a vibrace ...
hlodá mě totiž kacířská myšlenka vyměnit tu svou 1150 za 12ku od 2007-8 ... na DOHC nejsou chechtáky ... ale nevím jestli bych si zrovna já tím pomohl ... pro mě má moje 1150 výkonu až dost, pohodlná taky je .. jen mě příjde taková "hrubá" ... no a 12ka je i trochu lehčí ...
(ch)stepan
Tak ten system motoru je pořád stejnej tudíž spojka bude rachotit bude to dost podobný jen ti odpadne starost se starat o sytič když koupíš novější jednovačku nebude tam posilovač brzd a je to o cca 40kg lehčí
... servis a diagnostika BMW Motorrad
... zatím jsem v reálu mohl porovnávat jen s 2011 DOHC a to je nebe a dudy ...(já mám ty dudy ... ale jak říkám na dvouvačku nejsou money ..
musím sehnat někoho poblíž kdo má jednovačku ... abych mohl porovnat ..
(ch)stepan
chstepan napsal:
.. a zrovna ten klopný moment mě až tak nevadí
spíš se mě jednalo o ty různý pazvuky a vibrace ...
hlodá mě totiž kacířská myšlenka vyměnit tu svou 1150 za 12ku od 2007-8 ... na DOHC nejsou chechtáky ... ale nevím jestli bych si zrovna já tím pomohl ... pro mě má moje 1150 výkonu až dost, pohodlná taky je .. jen mě příjde taková "hrubá" ... no a 12ka je i trochu lehčí ...
Já mám 1150 a na 1200 GSA 2007 jsem taky jel.
1150 má oproti japoncům a jinejm "normálním" motorkám docela vibrace.
Mně se to líbí na okreskách a nemusím to na dálnici při přesunech.
Prostě se mi líbí, že pod sebou cejtím to železo, jak pracuje.
Po přesednutí na 1200 jsem byl překvapenej, že tohle prakticky zmizelo.
Je cítit zvuk motoru, ale necejtím, že ho pod sebou mám. Je to takový sterilnější.
Já si na ty vibrace zvykl a u 1200ky mi chyběly. A celkově ten motor je kultivovanější.
Kdybych měl projev motoru 1150 a 1200 s něčím srovnat, řekl bych, že 1200 je asi, jako se dráždit vypnutým vibrátorem
chstepan napsal:
... zatím jsem v reálu mohl porovnávat jen s 2011 DOHC a to je nebe a dudy ...(já mám ty dudy ... ale jak říkám na dvouvačku nejsou money ..
musím sehnat někoho poblíž kdo má jednovačku ... abych mohl porovnat ..
Jo a ještě 1200 GSA model 2007 má znatelně horší nízký otáčky, ale motor nekončí tam, kde 1150, ale točí se dál a díky tomu má větší celkový výkon.
chstepan napsal:
.. a zrovna ten klopný moment mě až tak nevadí
spíš se mě jednalo o ty různý pazvuky a vibrace ...
hlodá mě totiž kacířská myšlenka vyměnit tu svou 1150 za 12ku od 2007-8 ... na DOHC nejsou chechtáky ... ale nevím jestli bych si zrovna já tím pomohl ... pro mě má moje 1150 výkonu až dost, pohodlná taky je .. jen mě příjde taková "hrubá" ... no a 12ka je i trochu lehčí ...
Já mám 1150 a na 1200 GSA 2007 jsem taky jel.
1150 má oproti japoncům a jinejm "normálním" motorkám docela vibrace.
Mně se to líbí na okreskách a nemusím to na dálnici při přesunech.
Prostě se mi líbí, že pod sebou cejtím to železo, jak pracuje.
Po přesednutí na 1200 jsem byl překvapenej, že tohle prakticky zmizelo.
Je cítit zvuk motoru, ale necejtím, že ho pod sebou mám. Je to takový sterilnější.
Já si na ty vibrace zvykl a u 1200ky mi chyběly. A celkově ten motor je kultivovanější.
Kdybych měl projev motoru 1150 a 1200 s něčím srovnat, řekl bych, že 1200 je asi, jako se dráždit vypnutým vibrátorem
chstepan napsal:
zdravím,
můžete někdo z vlastní zkušenosti porovnat projev motorů 1150 a 1200 (OHC 2007-2009) z hlediska kultivovanosti chodu, vibrací, ruzných pazvuků atd. nejde mi o výkon, tam je mi to celkem jasný
dík moc
Mám 1150GSA (rv2003) a 1200GS (rv2007)
Chod 1200GS je pochopitelně mnohem "hladší", z převodovky nejdou takový kovový rány jako u 1150 a celkově je to mnohem kultivovanější stroj.
Na druhou stranu, právě proto se mi víc líbí 1150 a pro mě má i líp odstupňovanou převodovku (mám trošku jinou verzi s enduro převodovkou) a průběh krouťáku. Jenže to platí do nějaké relativně pomalejší cestovní rychlosti. Jakmile jde o rychlejší jízdu na silnici, vyhrává 1200GS, to nejde zase porovnávat.
Na obou motorkách mám svody bez katu a laďák, je to fakt přímé srovnání.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
chstepan napsal:
... zatím jsem v reálu mohl porovnávat jen s 2011 DOHC a to je nebe a dudy ...(já mám ty dudy ... ale jak říkám na dvouvačku nejsou money ..
musím sehnat někoho poblíž kdo má jednovačku ... abych mohl porovnat ..
Čau Štěpáne, klidně se ozvi, mám 2008 a máme to k sobě kousek.
Mel jsem 2x 1150 a 1X 1200 ne DOHC a je to presne jak pise Stepan a citim to naprosto stejne jak pise TomTT. 12 rychlejsi odost lehci, lip se mi stalo ve stupackach, pri normalni jizde jsem mel radeji 1150 me se tam ten projev k ni docela hodil a nevadilo mi to.
Kazdej ma rad neco jinyho, ale kvuli motoru bych tuhle vymenu urcite nedelal. Kvuli vaze uz mozna ano, idealne ale pockat a vymenit rovnou za DOHC.
S dvanáctkou se hlavně nedá jet traktorovej mod v terénu se musí hodně spojkovat ,to samí ve městě.Ale ve vrchu zase jede ukrutně.Nevibruje a mechanický pazvuky sou taky minimální.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
díky všem ... využiju nabídku a okouknu ji v reálu u TomaH ...
no vono jde taky trochu o finance
... mám cca 120-130t + to za co bych prodal svoji 1150 gs ... a každopádně kdybych měnil, tak 12ku od cca 2007 (bez posilovače brzd) ...
(ch)stepan
Absolvoval jsem popisovanou změnu. Z 1150 r.v.2000 na 1200GSA r.v.2006. Hlavní důvod byl, že se mi 12ka Adventura prostě líbila.
Když bych to měl srovnat, 1150 jede lepší v nízkých otáčkách, traktor, jak psal někdo výše, je velmi výstižné. 12ka jede srovnatelně ale asi tak o 500 ot. výš.
Je to ale jen o zvyk.
Pokud ale jde o jízdu ve vyšších otáčkách, kolem 5 tis. bylo to na 1150 peklo, přestal jsem vidět v zrcátkách, celá se rozechvěla a rozzvonila a bylo rozumnější dát vyšší rychlost a znovu otočit plynem.
Naproti tomu se 12ka po 5.000 točí vesele dál, ani o tom nevíš a výkonově začne ožívat. Nicméně nejčastěji jezdím mezi 3.000 – 4.000.
Pokud mám porovnat pazvuky a chod motoru, jsou to nebe a dudy. Moje 1150 byla hodně hlučná z motoru a nelepšilo se to ani seřízením ani změnou oleje (spotřeba ca. 3 dcl / 1.000km, najeto 80.000 bez závad).
12ka běží naprosto tiše a kultivovaně (spotřeba oleje ca. 2 dcl / 10.000km) Aktuálně najeto 66.000 bez závad.
Musím se ještě zmínit o dálničních přesunech. Ne že bych je vyhledával, ale kvůli nedostatku času při dovolené někam mimo ČR prostě obvykle ujedu ca 1.000km po dálnici. Tady 12ka bezkonkurenčně vede. Jednak proto, že Adventure má lepší ochranu proti větru. A to jsem měl na 1150 turistické sklo Wunderlich i s jejich nástavcem. Cestovní rychlosti na 1150: 120 km/k ideální, 130 na hranici komfortu, 140 a více za trest! Měřím 195 cm.
Na 12ce cestovní rychlost 130 – 150 není v podstatě poznat rozdíl. Když přidám ve 150 km/h, tak se ještě rozjede, fakt paráda. Na 1150 jsem měl dlouhou 6ku na FID značenou jako „E“. Na 1150 jsem najel 40.000 na 12ce zatím 15.000. Zpět už bych neměnil.
Když vidím 1150, zasteskne se mi možná bych si jí z nostalgie při zbytečných penězích koupil jako druhou motorku. Je to takový pěkný kus železa s duší. Ale pak si vzpomenu na ty jízdní vlastnosti a 12ka u mě vítězí a to i v designu.
A to neporovnávám brzdy a ovládání v zatáčkách
Takže já mohu doporučit.
chstepan napsal:
... zatím jsem v reálu mohl porovnávat jen s 2011 DOHC a to je nebe a dudy ...(já mám ty dudy ... ale jak říkám na dvouvačku nejsou money ..
musím sehnat někoho poblíž kdo má jednovačku ... abych mohl porovnat ..
Jo a ještě 1200 GSA model 2007 má znatelně horší nízký otáčky, ale motor nekončí tam, kde 1150, ale točí se dál a díky tomu má větší celkový výkon.
No, prostě je potřeba si to sám zkusit.
Konkrétně u R1200GS/GSA modelový rok 2007 ( výroba cca od 8/2006 do cca konce 2007 - starší design, ale brzdy bez posilovače) jdou ty horší nízké otáčky /jak píšeš/ vyřešit koncovým převodem z modelů GS/GSA od 2008 a výše. Originál převod u 2007 je 32/11 a od 2008 je 33/11. Motorka znatelně ožije v nízkých otáčkách, kvalty se ochotněji vytáčí. Motorka točí samosebou o něco víc (odhadem cca 300 - 350ot/min), ale absolutně ničemu to nevadí, na spotřebu to nemá vliv (jezdím docela svižně a dlouhodobá spotřeba je cca 5,5L/100km) a není to ani nijak moc nepříjemné při dlouhých přesunech po dálnici (běžně jedu v Německu třeba 150-160km/h v kuse. Maximálka se snížila cca o 5km/h což mě nějak nezajímá. Já jsem s touhle úpravou neskutečně spokojený (má ji i několik lidí z mého okolí /kámoš Ondra, co ho znáte z Radarky, tady z fóra Peacemaker atd.)
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
chstepan napsal:
... zatím jsem v reálu mohl porovnávat jen s 2011 DOHC a to je nebe a dudy ...(já mám ty dudy ... ale jak říkám na dvouvačku nejsou money ..
musím sehnat někoho poblíž kdo má jednovačku ... abych mohl porovnat ..
Jo a ještě 1200 GSA model 2007 má znatelně horší nízký otáčky, ale motor nekončí tam, kde 1150, ale točí se dál a díky tomu má větší celkový výkon.
No, prostě je potřeba si to sám zkusit.
Konkrétně u R1200GS/GSA modelový rok 2007 ( výroba cca od 8/2006 do cca konce 2007 - starší design, ale brzdy bez posilovače) jdou ty horší nízké otáčky /jak píšeš/ vyřešit koncovým převodem z modelů GS/GSA od 2008 a výše. Originál převod u 2007 je 32/11 a od 2008 je 33/11. Motorka znatelně ožije v nízkých otáčkách, kvalty se ochotněji vytáčí. Motorka točí samosebou o něco víc (odhadem cca 300 - 350ot/min), ale absolutně ničemu to nevadí, na spotřebu to nemá vliv (jezdím docela svižně a dlouhodobá spotřeba je cca 5,5L/100km) a není to ani nijak moc nepříjemné při dlouhých přesunech po dálnici (běžně jedu v Německu třeba 150-160km/h v kuse. Maximálka se snížila cca o 5km/h což mě nějak nezajímá. Já jsem s touhle úpravou neskutečně spokojený (má ji i několik lidí z mého okolí /kámoš Ondra, co ho znáte z Radarky, tady z fóra Peacemaker atd.)
Podobnou věc jsem spáchal po vzoru ladiče Tomassina na svojí 1100tce, a sice z origo 33/11 jsem šel na 34/11 z 11RS. Změna převodu je to o pouhé 3%, ale kvalty tam padají od rozjezdu radostněji. Hlavně se trochu uleví spojce od utahaných rozjezdů s nákladem na šotolině. Dlouhé jedničky na všech BMW 1100 a 1150 prostě nechápu.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
chstepan napsal:
... zatím jsem v reálu mohl porovnávat jen s 2011 DOHC a to je nebe a dudy ...(já mám ty dudy ... ale jak říkám na dvouvačku nejsou money ..
musím sehnat někoho poblíž kdo má jednovačku ... abych mohl porovnat ..
Jo a ještě 1200 GSA model 2007 má znatelně horší nízký otáčky, ale motor nekončí tam, kde 1150, ale točí se dál a díky tomu má větší celkový výkon.
No, prostě je potřeba si to sám zkusit.
Konkrétně u R1200GS/GSA modelový rok 2007 ( výroba cca od 8/2006 do cca konce 2007 - starší design, ale brzdy bez posilovače) jdou ty horší nízké otáčky /jak píšeš/ vyřešit koncovým převodem z modelů GS/GSA od 2008 a výše. Originál převod u 2007 je 32/11 a od 2008 je 33/11. Motorka znatelně ožije v nízkých otáčkách, kvalty se ochotněji vytáčí. Motorka točí samosebou o něco víc (odhadem cca 300 - 350ot/min), ale absolutně ničemu to nevadí, na spotřebu to nemá vliv (jezdím docela svižně a dlouhodobá spotřeba je cca 5,5L/100km) a není to ani nijak moc nepříjemné při dlouhých přesunech po dálnici (běžně jedu v Německu třeba 150-160km/h v kuse. Maximálka se snížila cca o 5km/h což mě nějak nezajímá. Já jsem s touhle úpravou neskutečně spokojený (má ji i několik lidí z mého okolí /kámoš Ondra, co ho znáte z Radarky, tady z fóra Peacemaker atd.)
Podobnou věc jsem spáchal po vzoru ladiče Tomassina na svojí 1100tce, a sice z origo 33/11 jsem šel na 34/11 z 11RS. Změna převodu je to o pouhé 3%, ale kvalty tam padají od rozjezdu radostněji. Hlavně se trochu uleví spojce od utahaných rozjezdů s nákladem na šotolině. Dlouhé jedničky na všech BMW 1100 a 1150 prostě nechápu.
. to zní zajímavě .. ta dlouhá jednička není opravdu nic moc ..
tak díky TomoviH jsem se konečně projel na 12ce (dík moc) ... no zase mám o čem přemýšlet ... přesně jak jste psali .. klidnější bez vibrací, lehčí plyn, lehčí celá motorka, líp jde do otáček atd. ... na druhou stranu mám tu svou hrubiánku docela rád ... takže zase souboj srdce versus rozum ...
díkes všem za rady a názory...ale, rozhodnout se už musím sám
(ch)stepan