Kuci napsal:
Zdar,
měnil jste někdo zpřevodování na xchallu? třeba 15/49, nebo 14/48?
Ano, na xChallenge 13/47 a taky 14/49.
Sériovka byla v tech. terénu na jedničku moc rychlá a muselo se více šahat na spojku. Na výjezdy to chtělo pořádně rozjet za 2, aby se to nedusilo, jednička byla pomalá a 2 slabá a rychlá. Ta sériovka je tak na polní cesty a silnice.
13/47 to je jiná. Výjezdy za 2,3. V těžkém a technickém terénu, klády, rokle spojkuji minimálně. Maximálku jsem neměřil, ale plně dostačuje. Ukazatel tachometru, samozřejmě zkresluje km i skutečnou rychlost. Do technického terénu a výjezdů určitě doporučuji 13/47(49). Výborné!
Nyní zkouším 14/49. 13ku jsem už nechtěl dávat, ta je dobrá na náročný offroad (to je u mě ten, co člověk musí zdolávat pěšky po čtyřech) a ten jsem přenechal G450x. Jakmile Ti na G650x ve velkém výjezdu několikrát prohrabe zadní kolo a ztratíš rychlost, tak je konec a pak ten „kolos“ sundávat z prudkého svahu mezi stromy není žádná sranda.
14/49 Na rychlé trasy, přesuny, polní cesty, technickou, nějaký výjezd, super.
Jinak na tom převodu 13/47 a pokud bylo nové obutí a kuráž jsem dal nevěřícně z hecu takové výjezdy, že je jiní zdatní jezdci nedali na krosskách. Tam, kde byly velké příčné kořeny, které bránily udržení trakce, tak ten měch spolu s tou váhou tu motorku neuvěřitelně převedl. Ten měch jezdím 6 rokem a určitě ho nebudu měnit za nějaký lépe funkční tlumič. I s tak špatným tlumičem, jak zde na fóru bylo uvedeno, se dají dělat zázraky. Jinak doporučuji Akrapoviče, od spoda i s tlumivkou je to znát a při zvedání motorky taky.
Na G450x jsem to dostal na 13/51 a je to úplně jiná motorka, doslova ožila, ale musí se více řadit, jezdí se více na vyšších stupních. Na jedničku technické věci s minimálním spojováním, spíš bez spojky a výjezdy 2,3. Maximálka pořád dostatečná. Ta série je moc rychlá a líná, u velkých výjezdů nebyla rezerva, dusilo se to, nebylo to ono. Jednička pomalá, hrabala, dvojka zase rychlá.
Děkuji ti za vyčerpávají odpověď, zároveň mě těší že jsi se zmínil o g450 ta mě taky zajímá.
U té 650 ještě nevím co zvolím.
Myslím že tvůj příspěvek pomůže dalším lidem
Tak to jsem rád. Jinak další bonus po z převodování je, že G650x jde pouze plynem na zadní.
Doporučuji Ti převod s tou 14ckou, ta 13cka je už hodně do pomala a to potřebuješ hlavně na výjezdy, na delší přesuny to více točíš a spotřeba jde nahoru. Ten převod 14/49 je něco uprostřed. Dá se s ním dělat všechno, rozumný kompromis. Při přesunech tolik netočíš a v terénu tolik nespojkuješ.
Pokud Tě zajímají rozdíly mezi G650x a G450x, tak se taky zmíním. Oba jezdím a oba stroje jsou rozdílné, že když se máš rozhodnou, který prodat, nebo koupit, tak se nedokážeš rozhodnout. Koupil jsem oba s tím, že otestuji, pojezdím a uvidím. G650x je výborný na offroad cestování, s kterým dáš jakýkoliv terén. Běžně na něm dávám 200km offroad trasy bez zastavení, ale nevyřádíš se tolik jako na G450x, ale s tou zase tolik nezacestuješ, je nepohodlná, a musíš servisovat po 10h, ale když jedeš plnou palbu třeba na trati, tak ti stačí 2h a máš dost. Snese podstatně více pádů, ale je to sportovní stroj a s tím se musí počítat, takže Tě čekají servisy a servisy. Měníš písty, klikovky, ojnice, občas se sesype převodovka a nějaký další díl, na kterém v rámci úspory kg ušetřili nějaké to kilo.