Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červen 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW HP2 Enduro, G 650, G ...
 
řetězovka xchal
Kuci
#1 
Přidané 10.06.2013 22:03
Avatar člena


Příspěvků: 240
Registrace: 12.04.11
Zdar,
měnil jste něko zpřevodování na xchallu? třeba 15/49, nebo14/48?
 
bmwdriver
#2 
řetězovka xchal
Přidané 13.06.2013 11:54

Příspěvků: 199
Registrace: 19.07.07
Kuci napsal:
Zdar,
měnil jste někdo zpřevodování na xchallu? třeba 15/49, nebo 14/48?


Ano, na xChallenge 13/47 a taky 14/49.

Sériovka byla v tech. terénu na jedničku moc rychlá a muselo se více šahat na spojku. Na výjezdy to chtělo pořádně rozjet za 2, aby se to nedusilo, jednička byla pomalá a 2 slabá a rychlá. Ta sériovka je tak na polní cesty a silnice.

13/47 to je jiná. Výjezdy za 2,3. V těžkém a technickém terénu, klády, rokle spojkuji minimálně. Maximálku jsem neměřil, ale plně dostačuje. Ukazatel tachometru, samozřejmě zkresluje km i skutečnou rychlost. Do technického terénu a výjezdů určitě doporučuji 13/47(49). Výborné!

Nyní zkouším 14/49. 13ku jsem už nechtěl dávat, ta je dobrá na náročný offroad (to je u mě ten, co člověk musí zdolávat pěšky po čtyřech) a ten jsem přenechal G450x. Jakmile Ti na G650x ve velkém výjezdu několikrát prohrabe zadní kolo a ztratíš rychlost, tak je konec a pak ten „kolos“ sundávat z prudkého svahu mezi stromy není žádná sranda.

14/49 Na rychlé trasy, přesuny, polní cesty, technickou, nějaký výjezd, super.
Jinak na tom převodu 13/47 a pokud bylo nové obutí a kuráž jsem dal nevěřícně z hecu takové výjezdy, že je jiní zdatní jezdci nedali na krosskách. Tam, kde byly velké příčné kořeny, které bránily udržení trakce, tak ten měch spolu s tou váhou tu motorku neuvěřitelně převedl. Ten měch jezdím 6 rokem a určitě ho nebudu měnit za nějaký lépe funkční tlumič. I s tak špatným tlumičem, jak zde na fóru bylo uvedeno, se dají dělat zázraky. Jinak doporučuji Akrapoviče, od spoda i s tlumivkou je to znát a při zvedání motorky taky.

Na G450x jsem to dostal na 13/51 a je to úplně jiná motorka, doslova ožila, ale musí se více řadit, jezdí se více na vyšších stupních. Na jedničku technické věci s minimálním spojováním, spíš bez spojky a výjezdy 2,3. Maximálka pořád dostatečná. Ta série je moc rychlá a líná, u velkých výjezdů nebyla rezerva, dusilo se to, nebylo to ono. Jednička pomalá, hrabala, dvojka zase rychlá.
 
Kuci
#3 
řetězovka xchal
Přidané 14.06.2013 20:36
Avatar člena


Příspěvků: 240
Registrace: 12.04.11
Děkuji ti za vyčerpávají odpověď, zároveň mě těší že jsi se zmínil o g450 ta mě taky zajímá.
U té 650 ještě nevím co zvolím.
Myslím že tvůj příspěvek pomůže dalším lidemclap
 
bmwdriver
#4 
řetězovka xchal
Přidané 14.06.2013 22:48

Příspěvků: 199
Registrace: 19.07.07
Tak to jsem rád. Jinak další bonus po z převodování je, že G650x jde pouze plynem na zadní.

Doporučuji Ti převod s tou 14ckou, ta 13cka je už hodně do pomala a to potřebuješ hlavně na výjezdy, na delší přesuny to více točíš a spotřeba jde nahoru. Ten převod 14/49 je něco uprostřed. Dá se s ním dělat všechno, rozumný kompromis. Při přesunech tolik netočíš a v terénu tolik nespojkuješ.

Pokud Tě zajímají rozdíly mezi G650x a G450x, tak se taky zmíním. Oba jezdím a oba stroje jsou rozdílné, že když se máš rozhodnou, který prodat, nebo koupit, tak se nedokážeš rozhodnout. Koupil jsem oba s tím, že otestuji, pojezdím a uvidím. G650x je výborný na offroad cestování, s kterým dáš jakýkoliv terén. Běžně na něm dávám 200km offroad trasy bez zastavení, ale nevyřádíš se tolik jako na G450x, ale s tou zase tolik nezacestuješ, je nepohodlná, a musíš servisovat po 10h, ale když jedeš plnou palbu třeba na trati, tak ti stačí 2h a máš dost. Snese podstatně více pádů, ale je to sportovní stroj a s tím se musí počítat, takže Tě čekají servisy a servisy. Měníš písty, klikovky, ojnice, občas se sesype převodovka a nějaký další díl, na kterém v rámci úspory kg ušetřili nějaké to kilo.

www.bmwgs.cz/images/usrphoto/2013/1/pa303016.jpg
 
bmwdriver
#5 
řetězovka xchal
Přidané 14.06.2013 23:06

Příspěvků: 199
Registrace: 19.07.07
Zde mám nějaké fotky z poježdění na trati na G650x. Také se na něm dají dělat věci jako na G450x.

www.bmwgs.cz/images/usrphoto/2013/1/p8013187.jpg
 
bmwdriver
#6 
řetězovka xchal
Přidané 14.06.2013 23:07

Příspěvků: 199
Registrace: 19.07.07
www.bmwgs.cz/images/usrphoto/2013/1/p8013188.jpg
 
bmwdriver
#7 
řetězovka xchal
Přidané 14.06.2013 23:07

Příspěvků: 199
Registrace: 19.07.07
www.bmwgs.cz/images/usrphoto/2013/1/p8013124.jpg
 
bmwdriver
#8 
řetězovka xchal
Přidané 14.06.2013 23:07

Příspěvků: 199
Registrace: 19.07.07
www.bmwgs.cz/images/usrphoto/2013/1/p8013116.jpg
 
bmwdriver
#9 
řetězovka xchal
Přidané 14.06.2013 23:09

Příspěvků: 199
Registrace: 19.07.07
ale poježdění po horách je na G650x příjemnější než na G450x

www.bmwgs.cz/images/usrphoto/2013/2/p8163778.jpg
 
Kuci
#10 
řetězovka xchal
Přidané 15.06.2013 10:06
Avatar člena


Příspěvků: 240
Registrace: 12.04.11
Tak to je slušnej polet na 650Smile
Ta poslední fotka vypadá jak z UA.
Tu 450 bych chěl jako druhou moto tak o tom uvažuji.

ještě jednou děkuji za poznatky a pěkné fotkySmile
 
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW HP2 Enduro, G 650, G ... :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 61
Členové on-line: 1
Sokol123

Registrováno: 8,702
Nejnovější člen: Sokol123

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 9.01 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI