Nechtel jsem nic psat, dokud se neprojedu. Mel jsem GS 1200 a X Chall, ale PD bylo sen. Spnil se asi pred mesicem. Dovezeny z Nemec, kde stal na koberecku v obyvaku a teren nikdy nevidel. Rok 93, najeto 76 000 km, uzasnej stav. Dal jsem mu delsi 5, Odysey baterku, dopredu progresivni pruziny a vetsi kotouc (teda delal to Honza Zlabek) a nechal zrepasovat u Prochazku zadni WP tlumic. Diky vsem, panove. Obul Pirelli MT 21 Rally cross, nainstaloval kryty rukojeti TT (Acerbis, a byl to porod) a vyrazil na Balkan. Po ose. Coz neni uplne dobrej napad, teda po dalnici. Dodrzoval jsem Honzou Zlabkem doporucovanych 120 km/h, coz my kamose asi trochu iritovalo. Me tolik ne, koneckoncu, bylo to poprve, ze?! Takze po dalnici je na PD kazda cesta dlouha. Vcelku pohodlna, ale dlouha. Mam 187 cm, predchozi majitel tam dal nizsi stupacky s radickou, takze se dalo, ale 120 je proste pomalu... Poprve a naposled jsem sebou placnul v tunelu v Durmitoru. Na silnicce. Bylo pozde, jeli jsme dlouho, ja byl unavenej. Slapl jsem v zatacce na zadni brzdu a zdalo se mi, ze nic. Tak jsem zmackl predni. Vysledek - ulomeny zrcatko a pravej blinkr, odrenej padak a kufr. jinak nic. Ale nemam pocit, ze to nebrzdi, jen jsme proste jeste nebyli sehrany. Jeli jsme sotoliny, bahna, silnice, i pekny sutry, hrabali se snehem. Ta motorka je super. Jasne neni to GS 1200, kde se daj packy ovladat jednim prstem. Ale ma ducha a chce jet. Naucili jsme se spolu vychazet. Neni to nic pro kluky, co hledaj divocinu, ale me je 51 a dava mi presne to, co jsem od ni cekal. Jasne, ze ma limity. zda se mi nizka, napr. Obcas jsem vzal krytem pod stojanem nejakej sutr, i kdyz se mi nezdalo, ze by byl tak vysoko. Ale zvyk jsem si vic davat bacha na stopu, co jedu. Asi neco udelam s riditkama. Hefty mi prijdou zbytecne tlusty a pri dlouhy jizde me bolely ruce. Takze bych zkusil jiny riditky s tencima heftama. Dyl ji trva, nez se ohreje, ale aspon mam dost casu se sbalit. Kdyz jsem na dalnici v Madarsku natankoval 29 litru, kluk u kasy to vubec nechapal. Jel jsem po dalnici zhruba za 6 litru, v terenu lehkym jeste za min. Rusky turisti se zastavovali a cumeli, chorvatskej celnik si chtel o ni povidat, jasne mlady holky se za ni (mnou) neohlizely, ale co ty vedi, ze jo? Takze aniz bych srovnaval s cimkoli, co jsem mel predtim - ta motorka nema chybu. A ty co ma, nestojej za rec, kdyz hledas opravdovou motorkarinu. Pripadne dotazy ci namitky rad zodpovim.
Pěkný protažení staříka(motorky) Já bych chtěl svou stovku provést aspoň po alpách,ale kumpáni mají rychlostroje,tak je nechcu zdržovat. Asi budu muset sám,nebo s tatem,ten jezdí maxiskutra,tak by to tempo šlo. Každopádně jízda na stovce je supr,minulej víkend sem dal nějakejch 300km nedělní kochačky po vysočině a parádní relax. Hlavně to nesvádí člověka k nějaké zběsilé jízdě,řekl bych,že i přes to,že to nahovno brzdí je to dost bezpečná mašina. A krom náctiletejch buchet se fakt každej vohlídne,na benzínkách se s vama dávají lidi do řeči a to se s novejma mašinama nestává.
Brnak na to jezdi Albanii,Maroko atd.normalne.Ja jednou potkal v Cerne hore zajimavou dvojici,ktera jela ze Spanelska do Indii po ose.Jeden mel 1200GSA a druhy prvni 100GS s kulatym svelem(r.v.87-90).
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Františku,prosimtě,jak moc se ten poslední kvalt natáhne tou dlouhou pětkou? Mě stovka jede při 4000ot/min zhruba 105km/h tak by mě zajímalo jak moc se ta cestovní rychlost posune. Teďka se dva dny vozím na dvouventilu a furt mě to baví,aji v tom horku A na polňačkách a lesních cestách jí muže moja 1150Adv závidět obratnost,protože ta malá hmotnost a 21kolo prostě nejde nahradit
No uprimne si myslim, ze se to moc nenatahne, protoze kdyz pristoupis na to, ze 13O km/h je max, neni duvodem k delsi petce ani tak rychlost, jako spis spotreba. Alespon ja to tak vnimam. A i kdyz oproti 1200 GS je spotreba nalozeny motorky na dalnici okolo 6 litru hodne, na staryho dvouventila to asi je vcelku slusny. Me obratnost ty motorky taky hodne prekvapila, na druhou stanu limitem je jeji vyska. Ale asi to u bawa bude vzdycky neco za neco.
No já sem zkoušel maximálku,tak se to rozpohybuje někam ke 170-180km/h,ale to je totální strop tohoto stroje času. Normálně jezdívám kolem těch 110km/h,to se dá jet dlouhodobě. Na kračích rovinkách mu klidně zatáhnu na těch 130,ale vím,že se to takhle nedá držet furt. Když se jedu svezt s kamošama,tak jedu na 1150,abych nezdržoval,ale jak jedu sám,tak na stovce
Ještě sem se tady na jižní moravě nikde nepotkal s jiným dvouventilákem,aby sme mohli porovnat
Neví někdo,jestli nemá třeba starý RT,nebo R jinej koncovej převod? Protože často potkávám v německu tyhle starý mašiny upalovat po dálnicích celkem svižně,tak mě napadlo,jestli by to třeba nešlo přeházet. Ale asi ty motory budou mít aji jinou vačku a celkově pojedou svižnějš než naši blátivci