zdravím všechny GSáky, GSačky a GSáčata.
Před pár dny jsem udělal další krok v moto životě a přesedlal z kawy ER-5 na F 650 GS (r.v.04)
několik hodin už jsem strávil pročítáním zdejšího fóra, ale nevyčetl jsem všechno co by mě zajímalo, tak jsem se odvážil k novému tématu.
1 - výměna oleje v přední vidlici - na ER-5 jsem si vytáhl teleskop, povolil spodní šroub, olej dostal ven pumpováním a vykapáním přes noc. stejnou cestou jsem dovnitř dostal olej nový, vše dal na své místo a bylo hotovo. půjde to takto relativně snadno i s GS?
viskozita je v manuálu psaná 7.5W, ale asi dám 10W a na co mi nebude stačit litr 10W, doplním 15W. bude to k mé hmotnosti 67kg ideální? nebo radši nějaký poměr 7.5W + 15W?
2 - může mi někdo prosím vysvětlit, jaký je rozdíl v nastavování zadního tlumení přímo na přepákování a tou velkou plastovou "věcí" u nádrže? Na ER-5 bylo jen klasické předpětí pružiny - všechno co se dělo bylo vidět,čili jasná věc.
s tím šroubkem na přepákování už jsem si trochu hrál - od dorazu k dorazu má 4 otáčky, zatím jsem si to nastavil na 2,5 otáček od dorazu SOFT.
ta plastová hlavice se zatím protáčí, nepřenese moment na ten šroub pod ní a kvůli tomu, že jsem dnes státnicoval, tak jsem to zatím nijak neřešil.
co sa týka zakladneho servisu,
vymena oleja v motory http://www.bmwgs....ad_id=3714
pred zimou bych skontroloval vodu v chaldiči podla toho kde budeš parkovat
kontorla sviečky/sviečok podla motora
kontrola bzdzdoveho systemu. stalo sa mi na 2ch moto že v zadnej brzdovej kapaline bolo dost hrdze. vymenit kapalinu v ocboch sustavach a maš pokoj.
podla KM sa priprav na vymenu palivoveho filtru. bud je to po 30 alebo 40 tis. niekomu vydzrí aj viacej. začne to nepravidelne ist. stoji ale raketu okolo 2400kč
pneu klasika oko vidi
bod 2. to koležko pod vzduchovým airboxom je na pritvrdenie tlmiča. vhanas donno viacej oleja. treba zkontorlovat či je ho tam dost. povolit na max a preperovat motorku a potom dotahuj 2kliki na prazdno su OK viecej je už zle a maš tam unik treba to doplnit: http://www.bmwgs....ost_172333
Upravil 100bubu dne 18.06.2013 20:35
Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/
všechny ty odkazy jsem si prošel už před pár dny, ale díky za ně :-)
když jsem motorku koupil, tak v ní bylo o 2-3dcl oleje nad maximem :-/ po jízdě z ní nějaká ta kapka oleje ukápne, ale nic dramatické - že by i takhle malý přebytek oleje vytlačil gufera? :-O
ta výměna tlumičového oleje by tím způsobem, jaký znám z ER-jít měla, co jsem tak vyčetl z toho fóra, i když se tam míchá dakar a jeho vidlice s horními šrouby.. (nikdy jsem to u dakara nestudoval, takže můžu být trochu mimo)
jaký je tedy prosím rozdíl v tom nastavování tou hlavicí pod airboxem a tím šroubkem přímo na přepákování?
hlavica je tuhost tlmiča a šroubek rychlost vraceni tlmiča do zakladni polohy
Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/