Ahojte,
zkuste se podělit o zkušenosti, pokud jste něco tunili - mám na mysli pouze výkon, krouťák, převody apod. Nedávejte sem kosmetické záležitosti.
Já jsem na doporučení koupil na 11GS upravenou EPROM (díky Pavle) a su velice spokojený. Náklady cca 1500 Kč a 1,5 hod práce. Motorka táhne krásně plynule od spodku, jde lehčeji za plynem, celkově chování motoru je paráda. Fakt spokojenost. Měl jsem tam i Leo Vince a co se týká výkonu, krouťáku jsem nepoznal rozdíl oproti origo výfuku.
Skus pozriet uzivatela "Tomassino" na motorkari.cz.
Menil som zvody za symetricke z RT (1100GS a tusim este Rko)ich ako jedine nemaju symetricke. Vymenu som vsak uskutocnil pred sezonou, tak priame porovnanie nemam.
ripper napsal:
Ahojte,
zkuste se podělit o zkušenosti, pokud jste něco tunili - mám na mysli pouze výkon, krouťák, převody apod. Nedávejte sem kosmetické záležitosti.
Já jsem na doporučení koupil na 11GS upravenou EPROM (díky Pavle) a su velice spokojený. Náklady cca 1500 Kč a 1,5 hod práce. Motorka táhne krásně plynule od spodku, jde lehčeji za plynem, celkově chování motoru je paráda. Fakt spokojenost. Měl jsem tam i Leo Vince a co se týká výkonu, krouťáku jsem nepoznal rozdíl oproti origo výfuku.
ripper napsal:
Ahojte,
zkuste se podělit o zkušenosti, pokud jste něco tunili - mám na mysli pouze výkon, krouťák, převody apod. Nedávejte sem kosmetické záležitosti.
Já jsem na doporučení koupil na 11GS upravenou EPROM (díky Pavle) a su velice spokojený. Náklady cca 1500 Kč a 1,5 hod práce. Motorka táhne krásně plynule od spodku, jde lehčeji za plynem, celkově chování motoru je paráda. Fakt spokojenost. Měl jsem tam i Leo Vince a co se týká výkonu, krouťáku jsem nepoznal rozdíl oproti origo výfuku.
1) vačky z R1100R jsou totožné s vačkami z GS, jiné jsou až RT, RS a S. Měnit vačky bez přesně nakonfigurovanému čipu, nebo power commanderu je zbytečné a bez změny komprese vede ke ztrátě spodku. Mluvím ze zkušeností s různými vačkami. Kdo si chce hrát, nechť shání i odpovídající písty, eprom, nebo commander a obrní se trpělivostí. Stejně to platí u výfuku, když měnit výfuk, tak pokudmožno s čipem k němu...
2) jinak hlavy, válce a písty z 11 a 1150 jdou kombinovat, hlavy z 1200 se dají podle konkrétních lidí z boxer-speed.de použít také (s tím souvisí změna svodů a klapek! u hlavy z 1150 jen svodů - vstřiky se u 1100 a 1150 nedají zaměnit - fyzicky ano, ale dávají rozdílnou dávku), válce z 1200 by neměly ale žádný přínos, leda pro přestavbu na klikovku se zdvihem 73 mm, namísto naší 70,5 mm kliky.
Sám mám na 11tce válce z 1150 s vrtáním 101mm, ale opravdu to není jednoduché měnit, je třeba válce přesně obrobit v místě uložení do bloku na vnější průměr 104,9, dále nepasují origo 1150 písty na setrvák kliky, pak je třeba udělat redukce středících čepů hlav 12,5mm na čepy válců 14,5mm, a tak dále bez změny pístů za kované s velkou kompresí a samozřejmě i kovaných ojnic, to ale nemá význam měnit, jsou snadnější způsoby jak získat Newtonmetry, než hned měnit válce.
3) změna převodu má smysl pro lepší odpich, poradil mi též Tomassino, kterého tímto zdravím, převod z R1100RS z r. 1993,34/11 je ten pravý, jenže ten nemíval často, jak jsem zjistil ABS, takže vyvrtání díry na čidlo ABS+zápichy na gufera kolem čidla, pak zjistíte, že je jiné víko převodu a nepasuje na brzdič GS a musí se dát jednopístek z RS, nebo brutálně odlehčit na fréze dekl... ale živější to je, 33/11 vs 34/11 je rozdíl 3%, místo 3700 na pětku při kilu točí 3829, což je rozdíl o 3kmh při stovce o 6 kmh při 200... na kopečky super, na dálnici rozdíl +129 otáček při kilu..při rozjezdu do kopce si to občas na dvoječku radostně poskočí na zadní
Skvělý zdroj inspirace je Tomassinovo profil na m.cz. Ladění zdar, ale s rozmyslem a stanovením cílů!
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Je pravda,ze s vackama z eRka to malinko na spodku pokulhava, ikdyz nic dramatickeho. Ovsem pasmo 4-6tis otacek je lepsi nez original, pomuze tomu i uprava sani pro lepsi privod vzduchu.
Život v jedné stopě.
dedek2 napsal:
Je pravda,ze s vackama z eRka to malinko na spodku pokulhava, ikdyz nic dramatickeho. Ovsem pasmo 4-6tis otacek je lepsi nez original, pomuze tomu i uprava sani pro lepsi privod vzduchu.
Jakékoli sání jiné, než origo tenké a dlouhé GS a R provedení (opět jsou stejné) jsou na úkor spodku. Takže jestli jsi vyměnil trubky za jiné, nebo zkrátil originální, je chyba v nich, a ne ve vačkách.
Fakta: přiložený graf z brzdy porovnání širokých RT trubek (červená křivka) s GS (modrá křivka) trubkami.
Melizoy přiložený následující obrázek:
[191.02Kb]
Upravil Melizoy dne 23.06.2013 22:41
Wer später bremst, fährt länger schnell.