Mam LiFePo4 baterku od Shorai Power (dovozce shoraipower.eu). Pred rokem nebo dvema si ji koupil kamarad na KTM 990 a je s ni velmi spokojeny. Mam model LFX14L2-BS12 ted cerstve v Dakaru a zatim jsem velmi spokojeny ale oproti stare vyschle kyseline je to samozrejmost. Je zejmena totalne bezudrzbova, vazi asi tak 700 gramu oproti 2-3kg u originalu. Je taky vyrazne mensi, nez original, ale v v baleni je hromadka izolacnich samolepicich podlozek, kterymi jesm ji vypodlozil tak, ze jsem ji pak pritahl originalnim gumovym paskem.
Nabijime to normalni nabijeckou, ktera nema protisulfatacni funkci. Ta spociva v pripojeni dost vysokeho napeti na baterku, coz by ovsem LiFePO spolehlive zlikvidovalo.
Pokud jde o dobijeni v Dakaru, tak ten muj ma stabilni napeti 13.8V. Tim sice tu baterku nikdy nenabiju na 100%, ale jenom asi na 95%, ale to mi vrasky nedela.
LiFePo baterky maji trosku jine vlastnosti, nez olovo, zejmena v chladnem pocasi se to pozna (ozkouseno, neni to neexistujici fenomen). U olovene baterky, pokud napoprve nenastartujes, tak pri kazdem dalsim startu ma vlivem zahrati vyssi vnitrni odpor a proto dava mensi proud. U LiFePO je to opacne, takze kolem nuly uz je treba na par minutek pustit svetla, tim odberem se baterka zahreje a pak v klidu nastartujes.