Zeptám se Vás, proč je K 1200 GT o tolik levnější a většinou s lepší výbavou než R 1200 RT? V čem je její nevýhoda a je vůbec nevýhoda že nemá motor boxer? Dnes jsem se byl podívat v bazaru (motocentrum Tass) na jedno RT, je celkem v pořádku, ale v této barvě mi prostě nechytilo za srdce. Potkal jsem se tam s člověkem který o něj také měl zákem, ale navíc zvažoval koupi K 1200 GT. Prý mu přijde spolehlivější a hlavní nevýhodu vidí u RT v motoru. Nakonec mi nasadil brouka do hlavy až jsem odjel bez motorky (to bych odjel stejně), ale teď nevím zda mám opravdu dál čekat na nějaké RT kterých je jak šafránu, nebo se poohlížet po K 1200 GT kterých je víc a navíc bude mladší ročník. Tak proboha kde je ten zakopaný pes? Pokud jde jen o pocit že BMW má být prostě boxer, tak to neberu. Tolik peněz navíc mi za pocit boxeru nestojí.
Upravil berka dne 20.07.2013 17:57
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
Nj, jenže která motorka je bez závad? Už jsem myslel že mám dalšího adepta na nákup http://www.motork...38729.html To je ta převodovka opravdu tak poruchová, a nikdo ji nedokáže za rozumné peníze poskládat? Ještě pár dnů a snad začnu koukat i po jiných značkách než BMW. Ušetřím dost peněz...
Upravil berka dne 20.07.2013 20:38
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
servisak napsal:
Protože u Modelu K 1200 odcházejí převodovky a cena opravy je nesmysl...
Milane myslim, ze nejen to GTcko je motorka na dalnice, se silenym rozvorem, vysokym tezistem. proste na DE dalnici kde muzes jet misty ultrarychle.
RT je velkej skutr. nebo alespkn tak to beru ja.
navic ...GT je afaik PODSTATNE PODSTATNE TEZSI.
proste 2val vs. 4val. jak nekdo muze tvrdit, ze ma RT horsi motor j mi zahadou.
ja bych si GT FAKT nekoupil... o RT bych uvazoal.
Upravil hicks dne 20.07.2013 21:04
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Prosímtě v novejch dilech je převodovka na K 1200 za nějakých 100.000Kč a u prodejcu dílu když se sežene tak okolo 25až 30 000Kč
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Protože GT je supersport v kapotách, RT je skutečnej cesťák, chová se skutečně jako mnohem lehčí a menší motorka. Tem motor opravdu nemá takovej zátah jako sportovní čtyřválec, ale že by měl malej to ne, síly má až až, přes 200 s ním hravě uděláš a při cestovní rychlosti 160km/h si jen tak brouká za 5,5l.
Dobrej kousek stojí tady http://www.tipmot...t-dph.html , má i origo topcase který není na fotce, věřím že i sleva by se našla.
Neber to prosím jako reklamu, spíš že tuhle motorku znám a myslím že bývalý majitel by za ni dal ruku do ohně
berka - naprostý souhlas s tím co napsali kluci výše. A když už budeš chtít mermomocí GT, tak až model K1300GT. Jinak RT je mezi cesťáky opravdu "klasa". Jezdí se na něm fakt parádně. Pro mě je to mezi silničními cestovními motocykly jasná volba (ale musí být v plné výbavě - můj názor).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
vyjed kamkoliv za hranice... celkem HODNE RTcek, temer ZADNE 12/13GT.
GTcko bych si koupil jako treti nebo ctvrtou moto. Klidne.
Na dalnici do mnichova.
Upravil hicks dne 21.07.2013 10:29
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Hlavně záleží, na co tu motorku chceš. Pokud chceš jezdit hlavně rychle a hlavně rovně, tak GT. Pokud si chceš užívat Alpské horské silnice a tam se dopravit rychle a pohodlně potom RT. RT v zatáčkách působí o dost lehčeji než vypadá a váží. Mám na RT najeto asi 70000, většinu po Alpách a je to paráda. O GT bych ani neuvažoval vzhledem k účelu k jakému ji používám.
O.k díky. Kupodivu se všichni shodnete, takže mi nezbývá než vám věřit.
@ Selver: díky za odkaz, rozhodně je budu kontaktovat. Sice to už překračuje můj limit 200 tis a manželka určitě nebude nadšená, ale kombinace ročníku, výbavy a ceny je zajímavá.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
Pred 5ti lety jsem si poridil GS a myslel jsem ze je to motorka u ktere jak se rika skoncim jako ostatni co to rikaji. Pred rokem jsem si poridil zalozni RT 850 15let stare, 110kkm najeto. GSo jsem na zacatku sezony prodal nebot bych ho proste "neujezdil" resp. planuju tak za 2 roky koupit noveho vodnika se zarukou 4roky nebo kolik ted jde abych se proste nestaral. Zatim mam cas, ale rikam si jestli na to moje jezdeni nebude nakonec RTcko lepsi nez GSo tj. jezdim 95% asfalt, 70% po Praze, 20% cizina dalnice. I pres stari a najetost RT spolehlive <to ale bylo GSo taky>. Dlouhodoba kombi spotreba 4.7l/100km. Dobra vychytavka je el. stavitelne plexi oproti GS tj. kdyz jsou vedra jako ted tak je mod "roadster" prijemny. Karta
Takže bohužel motorka jak mi doporučil Selver, je pryč. Ráno jsem tam volal, domluvil se na podrobnostech a v poledne volali že předchozí zájemce už složil zálohu.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
Ahoj, za mne jedine RT! Mel jsem ho 4roky a najel 20tis.km, bez zavady, super stroj! Sundas kufry a jezdis jako se snadno ovladatelnym motocyklem, pohoda. Zadnej super sportak to sice neni, ale jezdi to taky svizne. Na GT jsem taky jezdil, ale nejak mi nesedlo, je tam i horsi razeni, takze ta prevodovka nebude ok. Kdyz BMW tak jedine boxer!
Já měl v plánu nákup GSa. Do poslední chvíle jsem se nemohl rozhodnout jestli 1150 nebo 1200. Projel jsem obě a každá měla své pro i proti. Navíc jsem napřed musel prodat svou "starou" tak bylo GS odkládáno na neurčito. Při prohlížení inzerce jsem v jednom bazaru náhodou narazil na R1200RT. Říkám si, na cestování které plánuju by to rozhodně nemuselo být špatné, žádné extrémní výlety na konec světa neplánuju (ač bych rád) a vyzkoušet se má vše. Bazar navíc souhlasil s protiúčtem tak jsem vyřešil dvě mouchy jednou ranou a vzal ji. Tím bylo vyřešené i dilema mezi starší a novější verzí motoru a rozhodně nelituji. Projev boxeru 1200 je prostě super. Na pohodlnější motorce jsem doposud nejel, stovky kilometrů na jeden zátah není problém a úplně bezkonkurenční je spotřeba. Po okreskách není problém jet za 3,8l. O víkendu jsme se vrátili z Osvětimi a průměr z celého výletu byl 4,4l. RTčko je težké opravdu jen když stojí a po rozjetí je veškerá váha pryč. Člověk má pocit že má tak o 100kg míň. Bohužel se mi nevyhly staré známé problémy s regulátorem čerpadla a to hned na druhý den po koupi. Večer jsem dojel a ráno už nenastartoval. Bazar se k tomu ale postavil čelem a po výměně už zase šlapala jak hodinky. Na GT jsem nikdy nejel takže nemůžu porovnávat. Ani nemůžu říct že je RT tak skvělá motorka že už jinou nechci ale jedno vím jistě. Jestli bude nějaká další tak v ní bude rozhodně tento motor.
Upravil namork1 dne 20.07.2014 06:42
namork1 napsal:
Já měl v plánu nákup GSa. Do poslední chvíle jsem se nemohl rozhodnout jestli 1150 nebo 1200. Projel jsem obě a každá měla své pro i proti. Navíc jsem napřed musel prodat svou "starou" tak bylo GS odkládáno na neurčito. Při prohlížení inzerce jsem v jednom bazaru náhodou narazil na R1200RT. Říkám si, na cestování které plánuju by to rozhodně nemuselo být špatné, žádné extrémní výlety na konec světa neplánuju (ač bych rád) a vyzkoušet se má vše. Bazar navíc souhlasil s protiúčtem tak jsem vyřešil dvě mouchy jednou ranou a vzal ji. Tím bylo vyřešené i dilema mezi starší a novější verzí motoru a rozhodně nelituji. Projev boxeru 1200 je prostě super. Na pohodlnější motorce jsem doposud nejel, stovky kilometrů na jeden zátah není problém a úplně bezkonkurenční je spotřeba. Po okreskách není problém jet za 3,8l. O víkendu jsme se vrátili z Osvětimi a průměr z celého výletu byl 4,4l. RTčko je težké opravdu jen když stojí a po rozjetí je veškerá váha pryč. Člověk má pocit že má tak o 100kg míň. Bohužel se mi nevyhly staré známé problémy s relátkem čerpadla a to hned na druhý den po koupi. Večer jsem dojel a ráno už nenastartoval. Bazar se k tomu ale postavil čelem a po výměně už zase šlapala jak hodinky. Na GT jsem nikdy nejel takže nemůžu porovnávat. Ani nemůžu říct že je RT tak skvělá motorka že už jinou nechci ale jedno vím jistě. Jestli bude nějaká další tak v ní bude rozhodně tento motor.
pod toto se i podepíšu
jedné úpravy které jsem dělal byla výměna plexi za plexi VStream a snížení stupaček o 4cm od MW Motorrad
Upravil prtkin dne 22.07.2013 20:49
Měl jsem RT 1100-97', po prvním majiteli . Nalital jsem na ni 20K po USA .velka spokojenost . Chtěl jsem něco novějšího co bych si vzal domu a nemel problém s přihlášením .Poradil jsem se po telefonu s Parisem a volba padla na GS . Ale kdybych zůstal za louží nebo plánoval delší cesty na silnicích a hledal větší komfort tak jedine RT!
No jo, já bych taky chtěl RT, ale kde ho sehnat? Moc velký výběr není. Hodně mi mrzí že mi uteklo to v Trutnově jak ho zmínil Selver. Ostatní nemají takovou výbavu, nebo mají nalítáno hodně km.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350