Ahoj, mám moto bez palubního počítače, ale všiml jsem si, že na LCD, když na něj pod určitým úhlem svítí sluníčko, tak ikonky a ostatní informace jsou v LCD jakoby připravené (třeba znak pro průměrnou rychlost, spotřebu...). Navíc, když dochází benzín, tak se přepne počítač denních kilometrů na zobrazení dojezdu v kilometrech, než dojde benzín...
Z toho mě vyplívá, že motorka určitě ví o aktuální spotřebě, průměrné spotřebě a tak, jen to bude asi softwarově vypnuté na zobrazování na LCD. Myslíte, že by toto šlo nějak povolit přes diagnostiku nebo tak něco podobného, aby se tyto informace objevovali na LCD?
Nemá s tím někdo zkušenosti? Díky, Ondra
To vlákno jsem pročítal... Já jsem ještě zapomněl napsat, že mám 1200GS z roku 2006, ale LCD už je to novější - že je množství paliva v nádrži po dílkách a ne na půlku, jako u starších.
Upravil maser dne 13.08.2013 12:04
Tak jak nikdo žádné zkušenosti, pokusy? To, že to nejde, neberu jako odpověď, nevěřím, že by dělali dvoje budíky, dvoje elektroniky, dvoje řídící jednotky - jednu vždy pro motorky bez palubního PC a druhé pro motorky s palubním PC
Chtěl jsem to kdysi řešit na 2005 a pak jsem se na to vysral.
Co vím bezpečně je to, že je jiný kabelový svazek, pak určitě kódování budíků a v neposlední řadě třeba plovák v nádrži.
Pokud bez palubního PC nemůžeš přežít tak prodat-koupit celou motorku. Popravdě jsem od něj čekal víc (mám ho na K1200R) a průměrnou spotřebu si dopočítáš sám, okamžitou spotřebu to stejně neumí, benzín v nádrží tankuju po 300km bez ohledu na to kolik ho zbývá :-)
Jediný, co mi z BC "opravdu chybí" je teploměr. Ale už bez něj jezdím 4 roky a pořád žiju.
Měl jsem tam kvůli teploměru cykocomputer SIGMA, ale díky umístění fixloval o cca +5°C a časem odešla kabeláž. Teď mám doma připravený teploměr KOSO s podsvícením a externím čidlem. Až bude jednou všechna práce hotová, tak ho tam s kolegou namontujem, ale do té doby budu klidně jezdit bez teploměru
Když nad tím tak přemýšlím, tak tam vlastně BC mám:
- průměrnou spotřebu si spočítám
- dojezd na rezervu mi ukazuje
- stav paliva mi ukazuje
- když mě zebe nos, tak asi bude zima
BMW GS = stroj na radost
prumernou spotrebu ja temer nesleduju, to uz vic okamzitou a tu mam stejne snad i vypnutou, nevim.
teplomer se hodi hlavne pro odhad pripadne namrazy, ale NEJDULEZITEJSI JE -- ALESPON PRO MNE -- DOJEZD.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
No jo, ale dojezd pokud máš málo paliva ukazuje i verze bez plnýho palubního PC.
Když mám plnou tak mě teda dojezd nezajímá :-)))) A u půlky vím že je to ještě minimálně 150km. A když fakt dochází, tak se rozsvítí žlutý trojúhelník a počet km kolik dojedu (50-90 dle stylu jízdy předtím).
Souhlasím s tím, že teploměr je věc dobrá, to v každým případě - ALE: ukazuje jen okamžitou teplotu, mě by zajímalo jaká byla třeba v noci minimální teplota že jsem se ve stanu musel tisknout (dobrá výmluva, vždyť ono bylo v noci 23, to se nediv že jsem tě v noci zavalil - a že hned 2x po sobě? ) - a to zase neumí ten uvnitř BC...
Upravil Killingman dne 19.08.2013 15:02
Killingman napsal:
No jo, ale dojezd pokud máš málo paliva ukazuje i verze bez plnýho palubního PC.
Když mám plnou tak mě teda dojezd nezajímá :-)))) A u půlky vím že je to ještě minimálně 150km. A když fakt dochází, tak se rozsvítí žlutý trojúhelník a počet km kolik dojedu (50-90 dle stylu jízdy předtím).
vzdyt rikam, pokud i bez-BC verze ukazuje dojezd, je napul vyhrano.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
to sice máte pravdu, mě by u toho BC šlo hlavně asi o aktuální spotřebu. Jinak jak píšete, dojezd znám, když vezmu plnou, kolik na ni ujedu. Navíc to tam skočí, když je dojezd třeba 80km, tak se rozsvítí trojúhelník a svítí na BC dojezd. Teploměr je někdy dobrá věc, ale i bez něj to jde...
a právě mě hlava nebere to, že když už je LCD schopno ukázat dojezd, tak ostatní údaje musí BC také znát, jen je prostě neukazuje, ne? Z čeho jiného by spočítal dojezd, než z aktuální spotřeby, průměrné spotřeby a ujetých km?
maser napsal:
to sice máte pravdu, mě by u toho BC šlo hlavně asi o aktuální spotřebu. Jinak jak píšete, dojezd znám, když vezmu plnou, kolik na ni ujedu.
ne.
spotreba napr. na dalnici je radove jina, dojezd klidne o 80km kratsi.
maser napsal:
Navíc to tam skočí, když je dojezd třeba 80km, tak se rozsvítí trojúhelník a svítí na BC dojezd. Teploměr je někdy dobrá věc, ale i bez něj to jde...
a právě mě hlava nebere to, že když už je LCD schopno ukázat dojezd, tak ostatní údaje musí BC také znát, jen je prostě neukazuje, ne? Z čeho jiného by spočítal dojezd, než z aktuální spotřeby, průměrné spotřeby a ujetých km?
je tam cidlo hladiny.. prouzkovy, novejsi snad plovakovy nebo naopak.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
je tam cidlo hladiny.. prouzkovy, novejsi snad plovakovy nebo naopak.
to nebude jen plovákem - pokaždé tam skočí jiné číslo dojezdu - někdy třeba 65km, někdy 85km, někdy třeba 73km. Kdyby to bylo plovákem, tak to ukáže vždy stejně, když hladina benzínu klesne pod určitou mez. Nebo to "upravuje" na základě průměrné nebo aktualní spotřeby...
Myslím, že to bere podle nějaké poslední spotřeby (třeba průměr za posledních 100 km?)
Stupnici palivoměru mám "na půlky":
- do cca 200 km ukazuje plnou
- dalších cca 100 km postupně klesá do rezervy
- po 250-300 km se rozsvítí rezerva a ukáže dojezd cca 50-70 km
Celkový nájezd i dojezd odpovídá stylu jízdy - čím dřív se ukáže půlka nádrže, tím menší je na konci dojezd
Jo a občas to blbne - i při plné nádrži (pár km po tankování) ukáže půlku - většinou v létě - možná je to teplem a menší objemovou hmotností benzínu (= plovák se potopí níž?) V každém případě v chladnu se tak většinou neděje
BMW GS = stroj na radost
je tam cidlo hladiny.. prouzkovy, novejsi snad plovakovy nebo naopak.
to nebude jen plovákem - pokaždé tam skočí jiné číslo dojezdu - někdy třeba 65km, někdy 85km, někdy třeba 73km. Kdyby to bylo plovákem, tak to ukáže vždy stejně, když hladina benzínu klesne pod určitou mez. Nebo to "upravuje" na základě průměrné nebo aktualní spotřeby...
NESMYSL.
bere to udaje z plovaku imho a POCITA Z TOHO NA ZAKLADE aktualni spotreby dojezd.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
bere to udaje z plovaku imho a POCITA Z TOHO NA ZAKLADE aktualni spotreby dojezd.
no vidíš, že to ví aktuální spotřebu, jen ji to prostě nezobrazí vždyď to říkám pořád
s tim jsem nepolemizoval.. urcite ji to vi, teda podle mne jo
resp. na dojezd to bere imho spotrebu za poslednich par minut.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
maser napsal:
to sice máte pravdu, mě by u toho BC šlo hlavně asi o aktuální spotřebu. Jinak jak píšete, dojezd znám, když vezmu plnou, kolik na ni ujedu. Navíc to tam skočí, když je dojezd třeba 80km, tak se rozsvítí trojúhelník a svítí na BC dojezd. Teploměr je někdy dobrá věc, ale i bez něj to jde...
a právě mě hlava nebere to, že když už je LCD schopno ukázat dojezd, tak ostatní údaje musí BC také znát, jen je prostě neukazuje, ne? Z čeho jiného by spočítal dojezd, než z aktuální spotřeby, průměrné spotřeby a ujetých km?
Aktuální spotřebu nemá ani moje K1200R a to je v plný palbě :-)
Motorky umí akorát průměrnou spotřebu - jo, vynuluješ a máš ji chvíli jako aktální, ale je to imho úplně k hovnu - motorka není spotřebák - je to koníček. U milenky taky nekoukáš na to kolik stál dárek, hlavně že tě povozí :-)))