Zdar pánové,najaře sem koupil mojí 1150GSA s klouzající spojkou,tu sem komplet vyměnil(lamela,pružina,oba přitlačáky) za origo koupenou v BMW. Po smontování mě páčka spojky brala uplně u řiditka a časem si to sedalo,až brala někde zhruba uprostřed chodu páčky-říkám si je to ok. Najel sem asi 4000km a po návratu z alp sem začal pozorovat opět prokluz spojky na 5 a 6 rychlost při plným přidání plynu. Vymontoval sem startér,abych okouknul šrouby co drží spojku pohromadě(6ks),jestli se třeba nepovolili-fšechny v pořádku,spojka suchá,olej tam neteče. Vyzkoušel sem ještě spojku odvzdušnit a po odfouknutí spojka bere zase uplně u řiditka a při dnešní projížďce si zase pomalu sedala a vracela se někam k pulce chodu páčky.Prokluz pokračuje. Mám podezření na vadnou hadicu,nebo pumpu,nebo spodní váleček. Neřešil někdo podobnej problém v minulosti?
kamarád to řeší teď, něco dělal s tím spodkem a teď ještě čaruje s pumpičkou u páčky, přijde na noční, můžu zkusit něco zjistit... každopádně vim že repasoval ten spodek asi za 54,- Kč. Jsou tam nějaký gufera manžety nebo O kroužky nebo co a ty byly nacucaný olejem (brzdovkou teda) a prosakovalo to a tím se to i zavzdušňovalo... ale s tou pumpičkou má ještě problém protože se to prodává jako celek ale jemu prý stačí ta manžeta (13x6) prostě atyp...
https://www.facebook.com/vaclav.kubat.3958
Tohle "proklouznutí" ti nemusí dělat spojka. Zkontroluj si kardanovou hřídel, jestli už se ti nezačíná protáčet v tom gumovém tlumiči záběru - chová se to zpočátku podobně jako klouzající spojka, a pak se to protočí úplně. Když by sáknul spojkový váleček, tak spojka naopak nebude vystavovat. Klouzala by pak, až by se k lamele dostala brzdová kapalina z válečku a zamastila by ji.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tondo,to s tím kardanem mě napadlo taky,jenom sem si myslel,že by to právě udělalo naráz,jakože se protočí a v tu ranu stojím. Kapalina ze spojky se mě neztrácí,nikde nic neteče,jen to divný chování po odvzdušňění spojky,že začne spojka vystavovat až dole u řídítka a postupně se to jízdou vrací k normálu do pulky chodu páčky. Na jedničku,dvojku,trojku to neklouže,ale na vysoký kvalty to v 5000ot/min klouzne.
Co kdybych se stavil na konzultaci,mám to kousek...?
Tak děkuju Tondovi za rychlost a ochotu Po předělání odvzdušňováku a pořádným odvzdušňění sem to byl trochu protáhnout a ani jednou to neklouzlo. Ač by se zdálo,že zavzdušnění nemůže zpusobovat prokluz,ale naopak nevystavování,tak to pomohlo. Ještě budu kontrolovat kapalinu a pokud by opět zčernala během krátké doby,tak bych vyměnil spodní váleček.
Vikec - tu kapalinu v nádobce za nějakou tu stovku kilometrů zkontroluj - jestli bude zase špinavá, tak hned spodní váleček vyhoď ven. A kdyby to zase začalo dělat ten prokluz, tak to přivez jak se v září vrátím z Makedonie a koukneme na ten kardan, jestli se neprotáčí.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Můžu zneužít vlákno když už má tak pěkný název a máš skoro dořešíno?
Mám na GS teď najeto svých 8tis a celkem 59tis a zatím nebyl problém jen teď jsem jel z Krkonoš a po krátké jízdě po dálnici asi 10km při rychlosti kolem 140km/h a sjezdu z dálnice mi z ničeho nic začalo něco skřípat. Chvíli jsem netušil a vlastně netuším stále, ale dělá to při zmáčknutí spojky a při pouštění. Dělá to spíš při řazení 4-5-6 a je to hned na začátku mačkání hned jak zmáčknu páčku. Je to takové divné skřípání. Netušíte co to může být a není to pořád chvíli to vždy přestane. Dík za každý názor BMW R 1150 GS
No tohle by taky mohlo dělat špatný ložisko na tom spodním válečku,jak je v něm strčená ovládací tyčka spojky.
Blbý je,že je tak špatně přístupnej ten váleček:-(
Tonda napsal:
Vikec - tu kapalinu v nádobce za nějakou tu stovku kilometrů zkontroluj - jestli bude zase špinavá, tak hned spodní váleček vyhoď ven. A kdyby to zase začalo dělat ten prokluz, tak to přivez jak se v září vrátím z Makedonie a koukneme na ten kardan, jestli se neprotáčí.
Jasně Tondo,takhle nějak to mám v plánu. Stejně mám vuli na kole,takže ti to tam po sezoně stejně postavím na servis.
MoonCZ napsal:
Můžu zneužít vlákno když už má tak pěkný název a máš skoro dořešíno?
Mám na GS teď najeto svých 8tis a celkem 59tis a zatím nebyl problém jen teď jsem jel z Krkonoš a po krátké jízdě po dálnici asi 10km při rychlosti kolem 140km/h a sjezdu z dálnice mi z ničeho nic začalo něco skřípat. Chvíli jsem netušil a vlastně netuším stále, ale dělá to při zmáčknutí spojky a při pouštění. Dělá to spíš při řazení 4-5-6 a je to hned na začátku mačkání hned jak zmáčknu páčku. Je to takové divné skřípání. Netušíte co to může být a není to pořád chvíli to vždy přestane. Dík za každý názor
Podle těch příznaků to opravdu vypadá na ložisko ve vypínacím válečku.
Jestli ho chceš zkontrolovat, tak musíš motorku trochu odstrojit a lehce přizvednout podsedlový rám, abys mohl do boku vytáhnout tu "kulatinu" uchycenou na převodovce (je k ní z boku přišroubován podsedlový rám a držáky stupaček) - potom už jde váleček vyndat. Není to zase taková "hrůza" se k válečku dostat.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tak to se mi asi potvrzuje moje tušení a teď přijde to důležité. Jestli to bude ono tak mě jen připravte na to co mě čeká. Náročnost opravy, doba opravy, CENA a kde to nechat opravit a ještě popřípadě kolik toho tak odjezdím ( jen orientačně) jestli to dá do servisu nebo hned odstavit? Díky BMW R 1150 GS
Vypínací váleček spojky stojí cca 2800Kč. Doba opravy - podle toho jak jde co povolit a rozdělat, odvzdušnit.
Jestli je to opravdu vypínací ložisko v pístku pracovního válečku, tak když už "kvičí", tak se točí "nasucho" a totální vysypání na sebe nedá dlouho čekat. Kolikrát se potom "připeče" do ložiska i vypínací tyčka spojky a potom musíš vyměnit i tu - je na ní poničené osazení, které vlastně tvoří vnitřní kroužek toho ložiska. Někdy taky nejde vůbec vypínací tyčka z hřídele převodovky vytáhnout a musí se sundat převodovka a teprve potom jde tyčka ven. Někdy pronikající brzdová kapalina z válečku naruší simering na hřídeli převodovky a musí se simering vyměnit. Prostě je to jak kdy. Někdy to máš za +- dvě hodiny hotové a někdy to děláš třeba 5-6 hodin i víc (když se potom k tomu třeba přetěsňuje převodovka , dělá spojka apod.).
http://tonda1200....az2209.jpg - váleček s vysypaným ložiskem a poškozeným těsněním a poškozeným guferem na převodovce. Teklo to už i na spojkovou lamelu, tak se dělala nakonec i spojka.
http://tonda1200....alecek.jpg - tady se ložisko "napeklo" na vypínací tyčku a zůstalo na ní.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...