Ahoj, mám dotaz. Mám padací rámy SW-Motech na R1200 GS v kovové barvě a už je mám řádně odřené. Rád bych je přelakoval na černo, je to podle mě praktičtější z hlediska oprav odřenin. Nemáte kontakt na někoho kdo by to byl schopen kvalitně a za rozumný peníz stříknout v Praze a okolí? dík Needle
Protože komaxit je svinstvo jde to blbě dolu. A po zkušenostech s ramama z dakaru se komaxit neosvědčil. Není vidět prasklina a v zavodních podmínkách se to strašně blbě opravuje musí se to oškrabat a pak svářet.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
chstepan napsal:
... no právě :-) .. nehcal jsem pískovat komaxitované padáky wunderlich a pískoval to cca 4 hodiny a zaplatil jsem jen za pískování 600,-
... pěkně se ten komaxit "patlal" při tom pískování ... jak modelína ...
protože se to musí napřed opálit...
Kupredu spatki ni krok...
... taky jsem uvažoval o žárovém zinkování ... ale pro mě je nejlepší černý "sprej" ... když se to odře tak to zamáznout, aby to nerezlo a jinak nic ..
(ch)stepan
Komaxit je utěruvzdorný jaxviňa jednou jsem ho potřeboval šmirglem trochu snížit a dalo to dost hokny. Udělal bych to tím; a pokud poadáš fakt hodně tak gumové komponenty budou to nejlepší
Na Yukině jsme si nechával dát do komaxitu obě páčky a těžítka, opískování+černý matný komax 100kč, po roce používání cca 4 tis km vypadali jak nové, dokonce komax byl pořád matný toť moje zkušenost s komaxitemServis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad a zápisu do elektronické servisní knihy
chlapi moc diky za vsechny postrehy. zda se ze komax je fakt ideal. nepadam casto ale
obcas nalozena masina lehne. prijde mi snaysi drobny oderky retusovat u cerny barvy
nez u kovove.
Porad ale v diskusi nezaznela pro me zasadni info jestli idealne v Praze a okoli nemate nekoho
kdo to dela...
Chtěl jsem se zeptat na rozdíl mezi práškovou barvou a komaxitem a koukám, už je to tady řešené.
Máme rámy v surovém stavu, takže předpokládám, že doporučíte komax, je to tak? Máme možnost práškového lakování zadarmo nebo za půldarma, ale rád bych to měl načisto a "na věky". Tak nevím, jestli řešit cenu a nebo kvalitu.
Jedná se nám o díly na F650GS:
- horní padáky
- rám motoru (dostává zabrat od šutrů)
- nosiče bočních kufrů
needle napsal:
chlapi moc diky za vsechny postrehy. zda se ze komax je fakt ideal. nepadam casto ale
obcas nalozena masina lehne. prijde mi snaysi drobny oderky retusovat u cerny barvy
nez u kovove.
Porad ale v diskusi nezaznela pro me zasadni info jestli idealne v Praze a okoli nemate nekoho
kdo to dela...
No jestli čteš správně,tak bys přečetl,že ten komaxit se na to právě nehodí vůbec,neboť nejde po poškození opravovat tak,jako barva,kterou zatřeš,nebo zastříkneš. Komaxit je dost silná vrstva,plastovej povlak,kterej když se poruší odřením,tak se nedá zastavit jeho odlupování dál a dál,protože materiál začne v místě porušení oxidovat a jakoby podlízat pod tu vrstvu komaxitu,která se tím pádem začne "pouštět" toho podkladu,bobtnat... A pak co s tym,brousit to nejde,pískovat to nejde... Je to supr věc na opravy,ale tak maximálně na prodej,je to hezký a téměř bez práce,ale na nasrání budoucího majitele,kterej když tu věc začne používat,tak ji bude proklínat. Navíc se to proti autolakům míň leskne.
TT dává komaxit na všechno, co není nerezové, tak to přeci nemůže být takový propadák. Určitě v TT myslí i na servis takových dílů a jejich rovnání a znovulakování... Podle přečtených argumentů bych spíš dával klasickou práškovku, ale zase na druhou stranu třeba na držáky kufrů bych radši komaxit. Mám nosiče i horní padáky TT komaxitové a prostě to drží, ani od kufrů žádné oděrky, jsem spokojený...
xHackerM napsal:
TT dává komaxit na všechno, co není nerezové, tak to přeci nemůže být takový propadák. Určitě v TT myslí i na servis takových dílů a jejich rovnání a znovulakování... Podle přečtených argumentů bych spíš dával klasickou práškovku, ale zase na druhou stranu třeba na držáky kufrů bych radši komaxit. Mám nosiče i horní padáky TT komaxitové a prostě to drží, ani od kufrů žádné oděrky, jsem spokojený...
Jo,jenže padáky,u kterejch hrozí odření o silnic,kameny atd nejsou nosič,kterej přijde do styku s taškou a popruhem kurtu...
Je mě jedno,co si kdo na to dá,rozhodně to v komaxitu bude krásný,když to bude čerstvě udělaný,jako ostatně téměř fšechno,protože komaxit má kouzelnou vlastnost "zalívání" drobnejch nerovností,svárů,rýh atd na podkladu a ještě ke všemu je to nejjednodužší na provedení,proto je tak masově rozšířenej,né pro vaše blaho:-)
Proč se asi nepoužívá v prvovýrobě,když je tak dokonalej?
xHackerM napsal:
TT dává komaxit na všechno, co není nerezové, tak to přeci nemůže být takový propadák. Určitě v TT myslí i na servis takových dílů a jejich rovnání a znovulakování... Podle přečtených argumentů bych spíš dával klasickou práškovku, ale zase na druhou stranu třeba na držáky kufrů bych radši komaxit. Mám nosiče i horní padáky TT komaxitové a prostě to drží, ani od kufrů žádné oděrky, jsem spokojený...
Jo,jenže padáky,u kterejch hrozí odření o silnic,kameny atd nejsou nosič,kterej přijde do styku s taškou a popruhem kurtu...
Je mě jedno,co si kdo na to dá,rozhodně to v komaxitu bude krásný,když to bude čerstvě udělaný,jako ostatně téměř fšechno,protože komaxit má kouzelnou vlastnost "zalívání" drobnejch nerovností,svárů,rýh atd na podkladu a ještě ke všemu je to nejjednodužší na provedení,proto je tak masově rozšířenej,né pro vaše blaho:-)
Proč se asi nepoužívá v prvovýrobě,když je tak dokonalej?
Teda nevím, jak velkou osobní zkušenost s komaxichtem máš, ale za mě je komaxit sice pěknej, ale: jakoukoliv nerovnost, prasklinku, dírku Ti okamžitě vytáhne a zviditelní. Komaxit jsme používali na různé konstrukce, okna, dveře, zábradlí a v tomhle směru je to dost hrůza. Navíc poškozená komaxitová barva je téměř neopravitelná... Další negativum je fakt, že pod komaxit se na rozdíl od "normální" barvy nedá použít klasický kaosářský tmel...
Upravil MartinM77 dne 18.02.2014 20:05
Nikdy neříkej, že něco nejde, protože se vždycky najde nějakej iniciativní kretén, který neví, že to nejde a udělá to..