Zdarte,
používám výhradně Mann filtry a uvažuju o tom, že pořídím C1552/1, který má být do prašného prostředí. Off docela jezdím. Napadá mě, jestli zase nebude např. nižší výkon motoru. Má s ním někdo zkušenosti?
Upravil ripper dne 14.10.2013 09:45
Doporučoval bych dotaz směřovat přímo do MANNu - cca před dvěma lety jsem řešil problém filtru na moto (byť ne BMW) s velmi ochotným panem Lavičkou, kontakt zde - snad tam ještě pracuje...
Jaroslav Lavička
Vedoucí realizace
Head of Realization
MANN+HUMMEL (CZ) s.r.o
Nová Ves 66
675 21 Okříšky
Czech Republic
ripper napsal:
Zdarte,
používám výhradně Mann filtry a uvažuju o tom, že pořídím C1552/1, který má být do prašného prostředí. Off docela jezdím. Napadá mě, jestli zase nebude např. nižší výkon motoru. Má s ním někdo zkušenosti?
Myslím, že s GS se v terénu nezávodí a i kdyby byl náááhodou výkon nepatrně menší, tak bych to ani nepoznal, na silnici ovšem ano. Nejsem v prašném prostředí imrvére, mám K&N, který čistím 1x6000 km, při offroudových akcích častěji, nemyslím, že motorce škodím a užívám si předností filtru K&N, který jsem tam dal právě kvůli zlepšení výkonových parametrů. Možná kdybych jel do Afriky, o speciálním filtru bych uvažoval...
Záleží určitě na tom, čemu kdo říká offroad.
Kolega Čízák má někde fotky jak vypadá sací hrdlo pod K&N filtrem po jednodenní jízdě v poušti (a to jsem jel jako první). Bohužel K&N filtr (byť správně namazaný ale bez speciálního ochranného návleku) pustí prach do sání. Takže pokud je offroad v mokrém lese, bahně apod - tak to není určitě problém. Ale do pouštních podmínek nebo tam, kde se práší (to může být i obyčejná šotolina kdekoliv) bych K&N už nebral. Molitan nepustí ale po jednom dnu jízdy už večer cítím jak motorka střílí do výfuku ve všech režimech a to je známka toho, že je to už špatný. I když je punčocha v sací trubce relativně čistá, tak jsem měl denně ten filtr TOTÁLNĚ plný písku a prachu. A to tak, že se z toho vyklepala fakt solidní hromádka. Nicméně uvnitř (jak je kovová spirála) už bych čistý, takže to do sání nepustil ale sám se ucpal tak, že už to střílelo. Určitě lepší, než aby to šlo dovnitř. Možná to jsou trošku víc extrémní podmínky ale určitě bych to minimálně v prachu víc kontroloval, aby to neudělalo škodu.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Nakonec sem to neřešil a dal klasiku. Možná zkusím ten do prašného.
Je pravda, že po pár ježděních v prachu byl pěkně zaprášený.
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Papírák je do prašného prostředí super, jen má tu nevýhodu, že když se do něj dostane voda třeba průjezdem brodu a protrhá se to a není náhradní, tak to je konečná. Molitan se dá vždycky vyprat třeba v jarové vodě a napustit klidně i motorovým olejem a je to.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ja som na 1150 používal ten MANN do prašného prostredia a nie je tam vôbec cítiť rozdiel vo výkone. Takže ak majú ten 1552/1 kľudne ho tam daj nepocítiš rozdiel oproti klasickej verzii