Ahoj včera jsem si všiml, že mám malinko hnutá řidítka na pravou stranu, když jedu rovně a pustím řidítka tak mi moto táhne doprava, ale to jsem přisuzoval těžší pravé straně kde je kardan, nevím jestli to stím může souviset. Setkal se stím někdo, čím to může být, po zběžné prohlídce jsem nenašel nic co by bylo viditelně hnuté.
Díky
Čaues, rád bych se pletl, ale to, že Ti motorka táhne na jednu stranu muže být tím,že byla zřejmě padená a je hnutej rám a proto i ta ohnutá řidítka, si myslim... Motorka Ti sama od sebe nebude táhnout ke straně jen tím,že má ohnutá řidítka...Pokud se pletu,opravte mě...
Pokud máš hnutej rám, tak asi jedině srovnat na stolici?
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Paul napsal:
A nebo má jenom hnutý řidítka a srovná to a to táhnutí je klasická vlastnost boxeru když brzdí motorem a pustíš řídítka
Čoveče Paule,toho jsem si nikdy nevšimnul, že by mi boxer táhnul ke straně při decelaraci a puštěnách řidítkách
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
stepan napsal:
Ještě může být na křivo uchycení ve vidlích.
Ano to uchycení na vidlích mi přijde divné...když se okem podívám na horní brejle, srovnám si kolo doroviny, tak podle kokpitu jdou brejle lehce doprava. Ale to je měření okem.
Tomino_1150GS napsal:
mě teda netáhne motorka do strany ani při akceleraci ani deceleraci takže asi hledej chybu v rámu :-(
Nevím jak za jízdy...asi jsem si zvyk nebo to nevnímám ale na místě když přidáš plyn nebo tůruješ tak de motorka na pravou stranu. Je zajímavé že při přidání na místě jde malinko na pravo a né na levo.
Upravil LukyGs dne 09.11.2013 18:45
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Tomino_1150GS napsal:
mě teda netáhne motorka do strany ani při akceleraci ani deceleraci takže asi hledej chybu v rámu :-(
zvlášť když GS žádný rám prakticky nemá
1150 ma vepredu hustoodlitek, to jo
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Měli jste dávat pozor ve škole. Fyzika ZDŠ - akce a reakce. Boxer má podélnou osu rotace takže při přidání roztáčíš značnou hmotu na jednu stranu a proti působí tatáž síla jako reakce na rám(uložení motoru). Při ubrání opačným směrem. Pokud nepřestanou platit fyzikální zákony tak se boxer musí při přidání nebo ubrání naklánět. S vyvažovacími hřídeli které se točí proti to bude méně.
Otevřete si kapotu u auta a přidejte, motor se vám taky nakloní. Tolik kolik dovolí uložení.
co mě nezabije , to mě posílí
georg napsal:
Měli jste dávat pozor ve škole. Fyzika ZDŠ - akce a reakce. Boxer má podélnou osu rotace takže při přidání roztáčíš značnou hmotu na jednu stranu a proti působí tatáž síla jako reakce na rám(uložení motoru). Při ubrání opačným směrem. Pokud nepřestanou platit fyzikální zákony tak se boxer musí při přidání nebo ubrání naklánět. S vyvažovacími hřídeli které se točí proti to bude méně.
Otevřete si kapotu u auta a přidejte, motor se vám taky nakloní. Tolik kolik dovolí uložení.
LC uz se naklapi fakt minimalne.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Já to bral tak že když sou tam ty vyvažováky tak by se to nemělo dít vůbec a né jen doprava. Ale díky za info, nikdy jsem se o to nezajímal ale aspoň teď vím proč se tak děje. Každopádně za jízdy se ten efekt eliminuje asi díky těm vyvažovákům a mase motorky natolik že to tlačení napravo nevnímám....pokud tam tedy je. Na místě se to ale umí pěkně natláčet na tu pravou stranu při přidání plynu.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
LukyGs napsal:
Já to bral tak že když sou tam ty vyvažováky tak by se to nemělo dít vůbec a né jen doprava. Ale díky za info, nikdy jsem se o to nezajímal ale aspoň teď vím proč se tak děje. Každopádně za jízdy se ten efekt eliminuje asi díky těm vyvažovákům a mase motorky natolik že to tlačení napravo nevnímám....pokud tam tedy je. Na místě se to ale umí pěkně natláčet na tu pravou stranu při přidání plynu.
za jízdy se to eliminuje pro změnu hmotama točícíma se v ose motorky, například kol (gyroskop. efekt)
a hlavně boxer "kopne" do strany při prudkým přidání, na místě, na neutrál, za jízdy ti na žádnej kvalt otáčky tak rychle nevyletí
jardajerman@seznam.cz
No mě se zdá,jakoby motorka měla tendenci se za jízdy trochu naklonit doprava od té doby,co sem namontoval ysvod a lehkej laďák,jakoby ta hmotnost na té jedné straně chyběla nebo co. Vnímám to jen při poštění řiditek. Podobně sem to vnímal i na jinejch motorkách po demontáži těch origo těžkejch luder co se nazývají výfuk.
Tak to bude asi hnutý jen v horních brejlích po nějakým pádu a pár jich v terénu bylo. Jen nevím na jaký moment to utáhnout po srovnání. Kdo poradí? nevlastním manuál.
Díky
Jestliže to máš hejblý v brýlích, tak dej motorku na hlavní stojan, povol šrouby na spodním můstku, stoupni před motorku, chyť kolo mezi kolena, řídítka porovnej do požadované pozice, a potom dotáhni šrouby na 25Nm.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Jestliže to máš hejblý v brýlích, tak dej motorku na hlavní stojan, povol šrouby na spodním můstku, stoupni před motorku, chyť kolo mezi kolena, řídítka porovnej do požadované pozice, a potom dotáhni šrouby na 25Nm.
Jestli jsem to správně pochopil tak mám povolit na spodních brejlích ty 4 imbusy v těch svorkách co svíraj vidlice? Na ty horní brejle šahat nemám?