Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Září 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R1200GS a R1200GS Adventure (vzducháč)
Strana 1 z 2:   1    2  
 
vyztužení origo spodního padáku na Advíka
PavelDR
#1 
Přidané 27.11.2013 18:19
Avatar člena


Příspěvků: 7445
Registrace: 13.06.11
Chci přes zimu vyztužit spodní origo padák na 1200 GSA. Inspirací je mi trochu Advík LC a nebo toto (neumím vložit jen fotku,tak sem dám odkaz na inzerát)
http://www.tipmot...r-top.html.Už to tady někde řešil i Kubass,který to má vyrobeno,ale šroubované.Tímto mu znovu děkuji za zaslání speciálních "T" spojek,které on použil.Rozhodl jsem se ovšem,že bych to chtěl mít svařené.Pokud už jste to někdo řešil a máte fotky,nebo nějaké připomínky,tak prosím sem s tím.
 
3X
#2 
vyztužení origo spodního padáku na Advíka
Přidané 27.11.2013 19:00
Avatar člena


Příspěvků: 1686
Registrace: 07.03.09
Pavle, zajímá mě, co tě k tomu vede? Proč to chceš vyztužit?
 
Honza_BMW_VW
#3 
vyztužení origo spodního padáku na Advíka
Přidané 27.11.2013 19:00
Avatar člena


Příspěvků: 1563
Registrace: 23.06.12
ahoj Pavle, nejsem "ozubený kolečko" (rozuměj strojař ;o)), ale neudělá Ti podobné vyztužení dolního padáku v případě pádu (nikomu nepřeji) naopak neplechu v tom, že se padák přiměřeně neohne, tzn. síla nárazu bude pohlcena ohnutím padáku, ale zapříčí se o uchycení v zadu, nebude to mít kam "povolit" a poškodí Ti to motor/uchycení apod..
jen můj názor a jak jsi si všim, neporadil jsem, tak omluva za nemístnou poznímku ve vlákně
měj se H
www.jantruhlar.cz
 
www.jantruhlar.cz
PavelDR
#4 
vyztužení origo spodního padáku na Advíka
Přidané 27.11.2013 19:32
Avatar člena


Příspěvků: 7445
Registrace: 13.06.11
Jirko a Honzo,vím že už se tady někde řešilo zničení vany,nebo převodovky.Nebyl jsi to dokonce ty Jirko?Tonda mi říkal,že dvouvačka je náchylná na destrukci hlav motoru při minimálním pádu.Advík LC to má důkladně opadákované,tak si myslím,že je to z podobného důvodu.Beru všechny připomínky a pak se rozhodnu,jestli vyrábět,nebo nevyrábět.
 
Waltr
#5 
vyztužení origo spodního padáku na Advíka
Přidané 27.11.2013 20:03
Avatar člena


Příspěvků: 2767
Registrace: 27.06.08
Myslím že to nebude kontraproduktivní. Pokud to vyrve, byl by patrně při normálním padáku motor KO.
A docela se mi to líbí.
A taky si nemyslím, že to tam v uchycení něco nějak zvláště zničí. Je to defakto vzpěra pro náraz ze předu a při mírnějším, nebo pádu na bok bude dělat oporu. Za mě dobré.
 
Tonda
#6 
vyztužení origo spodního padáku na Advíka
Přidané 27.11.2013 20:16

Příspěvků: 5250
Registrace: 16.02.07
Pavle, asi jsme si tehdy špatně rozumněli. Já nemyslel, že je to u DOHC víc"náchylné" k rozbití. Jak to spadne blbě (na ostrej kámen nebo se to dře dlouho o hrubej asfalt), tak se víko zničí jak u DOHC, tak u staršího modelu. Když jsi byl tehdy u mě a já tuším tu hlavu na nějaké motorce dával dohromady, tak jsem to myslel spíš tak, že když DOHC blbě spadne, tak vznikne větší škoda - jak se to sklouzne a prodře se nebo urve (posune) víko, tak to skoro vždy ten "vršek" odnese - je tam ten "rozvod" pod víkem hodně na těsno nacpanej. U "jednovaček" při stejném pádu to víko prodřeš nebo urveš (posuneš) taky a někdy není škoda (krom urvanejch nebo nataženejch nálitků se závity) skoro žádná (občas třeba jen ohlej spodní výfukovej ventil). A urvaný nálitky jdou opravit u "jednovačky" vcelku dobře:
http://tonda1200....CN3180.jpg
http://tonda1200....CN3181.jpg
http://tonda1200....CN3183.jpg
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
PavelDR
#7 
vyztužení origo spodního padáku na Advíka
Přidané 27.11.2013 20:51
Avatar člena


Příspěvků: 7445
Registrace: 13.06.11
Tonda napsal:
Pavle, asi jsme si tehdy špatně rozumněli. Já nemyslel, že je to u DOHC víc"náchylné" k rozbití. Jak to spadne blbě (na ostrej kámen nebo se to dře dlouho o hrubej asfalt), tak se víko zničí jak u DOHC, tak u staršího modelu. Když jsi byl tehdy u mě a já tuším tu hlavu na nějaké motorce dával dohromady, tak jsem to myslel spíš tak, že když DOHC blbě spadne, tak vznikne větší škoda - jak se to sklouzne a prodře se nebo urve (posune) víko, tak to skoro vždy ten "vršek" odnese - je tam ten "rozvod" pod víkem hodně na těsno nacpanej. U "jednovaček" při stejném pádu to víko prodřeš nebo urveš (posuneš) taky a někdy není škoda (krom urvanejch nebo nataženejch nálitků se závity) skoro žádná (občas třeba jen ohlej spodní výfukovej ventil). A urvaný nálitky jdou opravit u "jednovačky" vcelku dobře:
http://tonda1200....CN3180.jpg
http://tonda1200....CN3181.jpg
http://tonda1200....CN3183.jpg


Tak nějak jsem to myslel,jen jsem to asi blbě napsal.U toho LC Advíka mi ty spodní padáky připadají líp vymyšlené právě na taková nechtěná odložení motorky na bok.
 
Dejvidek
#8 
vyztužení origo spodního padáku na Advíka
Přidané 27.11.2013 21:26
Avatar člena


Příspěvků: 856
Registrace: 18.02.11
Waltr napsal:
Myslím že to nebude kontraproduktivní. Pokud to vyrve, byl by patrně při normálním padáku motor KO.
A docela se mi to líbí.
A taky si nemyslím, že to tam v uchycení něco nějak zvláště zničí. Je to defakto vzpěra pro náraz ze předu a při mírnějším, nebo pádu na bok bude dělat oporu. Za mě dobré.


Reseni u Dedkoida mi prijde jak pekne, tak i festovni...
:-)

www.bmwgs.cz/forum/attachments/2013/04/kufr.jpg
 
PavelDR
#9 
vyztužení origo spodního padáku na Advíka
Přidané 27.11.2013 21:39
Avatar člena


Příspěvků: 7445
Registrace: 13.06.11
Hranicar napsal:
Waltr napsal:
Myslím že to nebude kontraproduktivní. Pokud to vyrve, byl by patrně při normálním padáku motor KO.
A docela se mi to líbí.
A taky si nemyslím, že to tam v uchycení něco nějak zvláště zničí. Je to defakto vzpěra pro náraz ze předu a při mírnějším, nebo pádu na bok bude dělat oporu. Za mě dobré.


Reseni u Dedkoida mi prijde jak pekne, tak i festovni...
:-)

www.bmwgs.cz/forum/attachments/2013/04/kufr.jpg


Jo,taky jedno z řešení a vypadá to opravdu dobře.Nemáš detailnější foto?
 
Dedkoid
#10 
vyztužení origo spodního padáku na Advíka
Přidané 27.11.2013 21:39
Avatar člena


Příspěvků: 889
Registrace: 02.08.10
To jsou normální SW Motech padáky.
 
maser
#11 
vyztužení origo spodního padáku na Advíka
Přidané 27.11.2013 21:49

Příspěvků: 423
Registrace: 07.09.10
přesně tak, také jsem to tak vyřešil - Hepco padáky dole a i nahoru a je to

ale kdyby jsi chtěl, tak origoš mám ještě někde v garáži. je sice pravda, že je z levé strany nepoužitelný (nějak se ohnul při jízdě na zadním kole Smile) ale kdyby jsi z toho chtěl třeba použít trubky na to vaření nahoru, tak bychom se nějak domluvili Smile
Upravil maser dne 27.11.2013 21:49
 
PavelDR
#12 
vyztužení origo spodního padáku na Advíka
Přidané 27.11.2013 21:53
Avatar člena


Příspěvků: 7445
Registrace: 13.06.11
maser napsal:
přesně tak, také jsem to tak vyřešil - Hepco padáky dole a i nahoru a je to

ale kdyby jsi chtěl, tak origoš mám ještě někde v garáži. je sice pravda, že je z levé strany nepoužitelný (nějak se ohnul při jízdě na zadním kole Smile) ale kdyby jsi z toho chtěl třeba použít trubky na to vaření nahoru, tak bychom se nějak domluvili Smile


Chci to na Advíka a z důvodu úpravy padáků jsem si už pořídil jedny Advíkovské na předělání.Teď jen hledám jakým způsobem to udělat a jestli už to někdy někdo řešil.
 
PavelDR
#13 
vyztužení origo spodního padáku na Advíka
Přidané 27.11.2013 21:57
Avatar člena


Příspěvků: 7445
Registrace: 13.06.11
Dedkoid napsal:
To jsou normální SW Motech padáky.


Tím se to vysvětluje.
 
3X
#14 
vyztužení origo spodního padáku na Advíka
Přidané 28.11.2013 08:27
Avatar člena


Příspěvků: 1686
Registrace: 07.03.09
PavelDR napsal:
Jirko a Honzo,vím že už se tady někde řešilo zničení vany,nebo převodovky.Nebyl jsi to dokonce ty Jirko?Tonda mi říkal,že dvouvačka je náchylná na destrukci hlav motoru při minimálním pádu.Advík LC to má důkladně opadákované,tak si myslím,že je to z podobného důvodu.Beru všechny připomínky a pak se rozhodnu,jestli vyrábět,nebo nevyrábět.


já jsem to naštěstí nebyl Grin

Jen mi to zesílení přijde Pavle zbytečné. Origo padáky jsou dost festovní na pád při malé rychlosti. Jen se přihnou k víku. Když to blbě spadne na kámen nebo obrubník, stejně ta vzpěra nepomůže. Při větší nehodě - ráně jen do padáku si nejsem jistý, jaké to vyztužení způsobí škodu, když se do něj přenese energie nárazu. A pokud chceš chránit víko proti prodření, šel bych do varianty - spodní výztuha, co má dedkoid.

To máš jako s kufry, někdo si myslí, že čím pevnější, tím lepší a potom řeší ohnutý rám.
Upravil 3X dne 28.11.2013 08:32
 
morabo
#15 
vyztužení origo spodního padáku na Advíka
Přidané 28.11.2013 08:41
Avatar člena


Příspěvků: 4426
Registrace: 10.09.08
PavelDR napsal:
Hranicar napsal:
Waltr napsal:
Myslím že to nebude kontraproduktivní. Pokud to vyrve, byl by patrně při normálním padáku motor KO.
A docela se mi to líbí.
A taky si nemyslím, že to tam v uchycení něco nějak zvláště zničí. Je to defakto vzpěra pro náraz ze předu a při mírnějším, nebo pádu na bok bude dělat oporu. Za mě dobré.


Reseni u Dedkoida mi prijde jak pekne, tak i festovni...
:-)

www.bmwgs.cz/forum/attachments/2013/04/kufr.jpg




Jo,taky jedno z řešení a vypadá to opravdu dobře.Nemáš detailnější foto?


Nechci vam kazit naladu, ale presne tahle sw vyztuha se letos v maroku jednomu klukovi pri relativne banalnim padu urvala a udela mu diru do prevodovky. Nekde tu jsou na foru i fotky.
Mene je castokrat vice....
Maiali nel Fango!

+moje cesta do prace: http://vimeo.com/...
+zazitky z Erzbergu 2013:http://www.bmwgs....ost_328808
+rozhovor o Erzbergu IXX a XX: http://www.kolama...e-kodo038/:
 
https://www.facebook.com/remora.prg/
morabo
#16 
vyztužení origo spodního padáku na Advíka
Přidané 28.11.2013 08:45
Avatar člena


Příspěvků: 4426
Registrace: 10.09.08
Viz tato diskuse:

http://www.bmwgs....d_id=19804

lh4.googleusercontent.com/-kmRV26uYB2E/UZOZDMyQqnI/AAAAAAAAWr4/EmqwDt9sj-A/s512/TK-MAROC-2013-297.JPG


Maiali nel Fango!

+moje cesta do prace: http://vimeo.com/...
+zazitky z Erzbergu 2013:http://www.bmwgs....ost_328808
+rozhovor o Erzbergu IXX a XX: http://www.kolama...e-kodo038/:
 
https://www.facebook.com/remora.prg/
chstepan
#17 
vyztužení origo spodního padáku na Advíka
Přidané 28.11.2013 08:49

Příspěvků: 2111
Registrace: 25.03.12
morabo napsal:
PavelDR napsal:
Hranicar napsal:
Waltr napsal:
Myslím že to nebude kontraproduktivní. Pokud to vyrve, byl by patrně při normálním padáku motor KO.
A docela se mi to líbí.
A taky si nemyslím, že to tam v uchycení něco nějak zvláště zničí. Je to defakto vzpěra pro náraz ze předu a při mírnějším, nebo pádu na bok bude dělat oporu. Za mě dobré.


Reseni u Dedkoida mi prijde jak pekne, tak i festovni...
:-)

www.bmwgs.cz/forum/attachments/2013/04/kufr.jpg




Jo,taky jedno z řešení a vypadá to opravdu dobře.Nemáš detailnější foto?


Nechci vam kazit naladu, ale presne tahle sw vyztuha se letos v maroku jednomu klukovi pri relativne banalnim padu urvala a udela mu diru do prevodovky. Nekde tu jsou na foru i fotky.
Mene je castokrat vice....


... nechci ti taky kazit náladu, ale myslím, že to byla ta šroubovaná výztuha k origo ADV padákům .... tahle vařená sw-motechácká se asi jen tak neurve ... ale víc by věděl TomasTT ..

http://www.wunder...-4281.html
Upravil chstepan dne 28.11.2013 08:53
(ch)stepan
 
morabo
#18 
vyztužení origo spodního padáku na Advíka
Přidané 28.11.2013 08:52
Avatar člena


Příspěvků: 4426
Registrace: 10.09.08
chstepan napsal:
morabo napsal:
PavelDR napsal:
Hranicar napsal:
Waltr napsal:
Myslím že to nebude kontraproduktivní. Pokud to vyrve, byl by patrně při normálním padáku motor KO.
A docela se mi to líbí.
A taky si nemyslím, že to tam v uchycení něco nějak zvláště zničí. Je to defakto vzpěra pro náraz ze předu a při mírnějším, nebo pádu na bok bude dělat oporu. Za mě dobré.


Reseni u Dedkoida mi prijde jak pekne, tak i festovni...
:-)

www.bmwgs.cz/forum/attachments/2013/04/kufr.jpg




Jo,taky jedno z řešení a vypadá to opravdu dobře.Nemáš detailnější foto?


Nechci vam kazit naladu, ale presne tahle sw vyztuha se letos v maroku jednomu klukovi pri relativne banalnim padu urvala a udela mu diru do prevodovky. Nekde tu jsou na foru i fotky.
Mene je castokrat vice....


... nechci ti taky kazit náladu, ale myslím, že to byla ta šroubovaná výztuha k origo ADV padákům .... tahle vařená sw-motechácká se asi jen tak neurve ... ale víc by věděl TomasTT ..


Jo taaak, to je celej spodni padak....
To jsem nepochopil, ten sroubovaci doplnek byl taky sw, tak jsem si to spojil...

Nicmene muj nazor na leseni vseho druhu to nijak podstatne nemeni Smile
Maiali nel Fango!

+moje cesta do prace: http://vimeo.com/...
+zazitky z Erzbergu 2013:http://www.bmwgs....ost_328808
+rozhovor o Erzbergu IXX a XX: http://www.kolama...e-kodo038/:
 
https://www.facebook.com/remora.prg/
PavelDR
#19 
vyztužení origo spodního padáku na Advíka
Přidané 28.11.2013 10:17
Avatar člena


Příspěvků: 7445
Registrace: 13.06.11
3X napsal:
PavelDR napsal:
Jirko a Honzo,vím že už se tady někde řešilo zničení vany,nebo převodovky.Nebyl jsi to dokonce ty Jirko?Tonda mi říkal,že dvouvačka je náchylná na destrukci hlav motoru při minimálním pádu.Advík LC to má důkladně opadákované,tak si myslím,že je to z podobného důvodu.Beru všechny připomínky a pak se rozhodnu,jestli vyrábět,nebo nevyrábět.


já jsem to naštěstí nebyl Grin

Jen mi to zesílení přijde Pavle zbytečné. Origo padáky jsou dost festovní na pád při malé rychlosti. Jen se přihnou k víku. Když to blbě spadne na kámen nebo obrubník, stejně ta vzpěra nepomůže. Při větší nehodě - ráně jen do padáku si nejsem jistý, jaké to vyztužení způsobí škodu, když se do něj přenese energie nárazu. A pokud chceš chránit víko proti prodření, šel bych do varianty - spodní výztuha, co má dedkoid.

To máš jako s kufry, někdo si myslí, že čím pevnější, tím lepší a potom řeší ohnutý rám.



morabo napsal:
Myslim, ze to nebylo od tohoto vyrobce, ale od sw-motech, nicmene to vypada uplne stejne, prave jako kousek, co se letos jednomu klukovi po relativne banalnim padu v Maroku urval a udelal mu diru do prevodovky...
Mozna bych o tom jeste pouvazoval, zvlast i s ohledem na co to chytas, origo padaky na adv jsou docela blato....



Jirka píše,že jsou origo padáky festovní a Boris zase,že jsou docela bláto.Těžko si z toho vybrat,ale každý asi máme své zkušenosti.Chci se vyvarovat tomu co se stalo v Maroku a proto to nechci mít šroubované,ale svařované.Spodní díl výztuhy chci ukončit v otevřené trubce origo padáku,tak aby se zamezilo vniknutí konci výztuhy do převodovky.Origo padák je dole uchycen jedním šroubem a tou otevřenou trubkou je vsazen do zedního rámu.Snad jsem ten svůj záměr dobře popsal.
 
PavelDR
#20 
vyztužení origo spodního padáku na Advíka
Přidané 28.11.2013 22:19
Avatar člena


Příspěvků: 7445
Registrace: 13.06.11
Tady (v čase 1:38) je vidět,že vyztužený padák pomůže a nejen při odložení na bok.

http://www.youtub...4eGXMXh0yI
Upravil PavelDR dne 28.11.2013 22:20
 
Strana 1 z 2:   1    2  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R1200GS a R1200GS Adventure (vzducháč) :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 97
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,730
Nejnovější člen: Stepan2

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.26 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI