Dospěl jsem letos k závěru že můj Big už má své odslouženo a tak půjde na odpočinek do rohu garáže a já se ženou si pořídíme něco novějšího a pohodlnějšího. Původně jsem myslel na varadero ale vím že bych stejně za čas skončil u BMW takže proč tuto mezifázi nevynechat.
Co jsem ovšem nikde nenašel je přímé srovnání mezi těmito modely. Vím že rozdíl v ceně je cca 100tis, že na 1200 je spousta elektroniky - což upřímně není kdoví co, mám z ní prostě strach. Vzhledově 12ka vypadá super ale já hledám raději spolehlivost. Někde jsem se dopátral že spolujezdec je dost vystaven větru - tak to bych si vyslechl - ovšem nevím jak je tomu na 1150. Jistě existují zlepšováky ale opravdu fungují? Určitě si vzpomenu ještě na další otázky tak je sem případně napíšu.
Zajímá mě váš názor který z těchto strojů by jste doporučili?
Taky myslím - 1100, hlavně 98 a 99 je skvělá motorka, ale přece jen už starší. Jde o peněženku, pokud máš peníze na nový typ, kup ho.
Elektronika u 1200 je nekonečné téma, fakt je, že jen zlomek lidí měl nějaký problém. Pro mne to byl ovšem - mimo jiného - důvod ji nekupovat, ale postupně se ukazuje, že problémů ubývá a už dost 12-ek jezdilo i v terénu a nemají problém. Ochrana spolujezdce je jen názor někoho, třeba to není ideální, chybí srovnání, na 1100-1150 to není také ideální.
Přijeď za 2 týdny do GaPa na sraz BMW a tam si můžeš 12-ku zadara půjčit.
Ted jsem se ptal své dlouholeté spolujezdkyně jak je to s větrem na zadní sedačce. (1150GS ) a jen zakroutila hlavou, že na ni nefouká. Já tam nikdy neseděl, tak osobně nevim, ale ochrana proti větru mě přijde vcelku dobrá a to mám orig pleksi. Byl to můj sen tahle motorka, tak taky možná proto. Kámoš ji má taky a taky byla jeho sen, ale dokáže na ni zkrytizovat uplně všechno, ale měnit nebude. Prostě co člověk to názor a každej jsme uplně jinej, tak i názor bude uplně jinej a na každym pravdy trochu a pak si vyber. Budeš to mít těžký.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Tak v terénu sem toho moc nenajezdil (jen letošní přezouvání na lesní gumy, XL, Enduro vysočina, Mastodont, ATAV), ale občas s Klasikou vyrážím někam zablbnout, tak by spíš mohla říct ona , jak je 12ka schopná držet se staršími ročníky krok. Můj subjektivní neobjektivní názor je že v terénu se s tím dá jet, ale jednička by mohla být pomalejší (nemám Adv)- takže co ona jede za 2, já 1 - co ona za 1, já občas pálím spojku, motor je tvrdší a krapet zbrklejší, takže mu úplně nesedí proplétání se někde na volnoběh, ale je to dost o zkušenostech a šikovnosti. Nějaké to kilo dolů oproti 1150 je žeprej taky poznat - já osobně to cítím hlavně když ji musím zvedat, popř. při zrychlení ve výjezdu - což má i svou stinnou stránku, že si občas rohrábku i když nechcu a na hrbech se svýma 75kilama dost poskakuju. Jinak elektronika zatím OK, nějaké strašení že když umře nějaká žárovka tak musíš do servisou sou jen blbé kydy - 2x mě sice objevila náhodná chyba motoru po zapnutí, ale pak mě při garančce říkali, žesem měl povypadnutý káblík od zapal.cívky-naštestí mám 4svíce,takže motor jede pořád. Krapet občas zamrzí posilovač + malá baterka..takže když se gramlavému člověku stane, že několikrát zadusí motor(se nevypnou světla), stojí furt na brzdách a startje..tak má celkem šanci že ju vydrancuje-prostě se na to musí myslet a pochopitelně s vyplým klíčkem to prakticky nebrzdí. Duál není k zahození, vypínatelné ABS za jízdy origoš žádné bawo nemá. Jediné co je u mě spotřebním zbožím sou držáčky krytů ručekm jinak všechny plasty drží. O vlastnostech na asfaltu se nemá cenu rozepisovat..jede to jak z praku při spotřebě 4-5 podle kopcovitosti
Upravil Otasek dne 19.06.2007 13:11
Jezdil jsem v sobotu na jedné 1200GS (r.v.04) u Bohumila. Oproti 1100 a 1150 GS to ve vrchu líp jede a o 100% líp brzdí. A to mám na svý 1100GS(r.v.99) pancéřový hadice ve předu i v zadu a oproti standartním gumovkám na 1100 a 1150 mi to brzdí o 50% líp. V terénu jsem s tím nejel, ale na silnici je to paráda. Já osobně až budu měnit (kdoví kdy-někdy, tak jen za 1200GS.
Ten výkon a váha je opravdu znát. Jestli máš peníze na 1200GS, tak běž do ní. Tím vůbec nemyslím, že 1100 a 1150 jsou v něčem špatný, ale vývoj nezastavíš.Mouchy má jak 1100,1150 i 1200GS - stejně jako každá jiná motorka - vždy se na ní něco najde. Přeju šťastnej výběr a hlavně se neunáhlit. Výběr už je dnes velmi slušnej.
Tak nijak hluboce v balíku nejsem ale u mě je motorka investice na několik let, když už koupím tak neměním a u tohoto stroje je už jen málo možností kam přejít, snad jen změnit styl. Jsem rád za ten názor s elektrikou protože ty fámy, ačkoli jsou možná bezpředmětné přeci jen po internetu proudí.
Co se týká toho terénu tak 90% silnice a ten zbytek když mě to popadne tak spíš šotoliny, polní cesty a volné louky, prostě nic co by třeba běžné SUV nezvládlo. Sice se to těžko přiznávám, na těžký terén prostě nemám, víc se válím než jedu.
Nákup hodlám realizovat stejnak až na konci léta, letošní dovolenou ještě strávím na mém osvětčeném oři, u něj mám jistotu. Spíš jde o to zda koupit za 300 starší nebo za 340 novou, ten rozdíl není už nijak velký.
Ptám se už teď, je dobré mít přehled a navíc toto srovnání bude snad zajímat i někoho jiného.
Žádné z GS nebudeš mít důvod hodně roků měnit a i s 1100GS napráskáš v terénu skoro všemu kromě KTM, ale o sportování v terénu asi nejde, co? Výhoda 1100/1150GS v terénu je právě schopnost valit se nezadržitelně i celkem těžkým terénem kousek nad volnoběhem, díky tomu projedeš skoro všechno i se silničníma gumama (vlastní 6-tiletá zkušenost), i když špalky jsou jistě lepší (vlastní 3-letá zkušenost). Na ty dlouhé cesty trochu asi zamrzí ta malá baterka atd. u standardní 1200-ky, od toho je holt 1200 Adventure s větším altíkem (i když baterka bude možná stejná - zlatých 19 Ah u 1100/1150).
Takže: máš 150 tisíc - kup 1100, za tu cenu bude krásná 98-99 a ještě Ti něco málo zbyde na doplňky. Máš 200 tisíc - kup 1150. Máš 250 tisíc - kup 1150Adventure nebo 1200GS
To je. A krásně se na ni sedí, nevěřil jsem, že to jde ještě takhle vylepšit. Ani jsem nevěděl, že se dá za 300 už pořídit - a to jako v plný náloži i s kuframa?
Mimochodem, je to taky obrovská motorka, vysoká a těžká. Sice lehčí než 1150ADV, ale díky výšce se s ní hůř manipuluje. Já ji nemám, ale jel jsem na ní vloni v GaPa asi 70km a pak jsem přesednul na normální 1200GS a i v obratnosti to byl znatelný rozdíl, Adventure byl obratný asi jako můj 1150ADV, zatímco 1200GS byla skotačivá kočička a navíc celkem dělo. Ale na dlouhé cesty bych dal přednost stejně 1200ADV. Co jsem ale napsal, vychází z krátké zkušenosti. Mrkněte na www.watratour.sk, kamarád Walter si letos 1200ADV koupil a tak tam své zkušenosti popisuje..
Ne za 300 holý.....bez ABS,bez board computeru.Waratour jsem četl.Myslel jsem že 1150ADV a 1200ADV je stejně vysoký. F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis