Myslím, že už podle nadpisu všichni zkušenější víte o čem je řeč.
Tento jev sledujeme u auta už delší dobu. Všechno se ztotožňuje s níže přiloženými odkazy.
VAG uloží chybu svíček, svíčky jsou ale OK, očištění kontaktů ze strany kabelů hlášku zpětně nevyvolává.
Filtry vyměněné, nový olej, baterka 50-60%, studený start pochopitelně na brnknutí, teplý točí déle.
Zkusím ten jednoduchý test z prvního odkazu. (odpojení teplotního čidla)
Když to nepomůže, vím, kdo má novou baterku. (na zkoušku)
Když jsem to Googlil v angličtině, tak mě až zarazilo jaké strašná hromada odkazů mi s touto problematikou vyjela.
Asi vím co všechno mám udělat, na co se zaměřit, co sledovat a co nedělat. Jen mi přijde užitečné se Vás zeptat na Vaše zkušenosti.
Seat Altea, 1.9TDi PD, 77kW, 11/2005, 184tis.
VYŘEŠENO
Pomohla úprava startovací dávky.
Upravil xHackerM dne 21.04.2014 23:27
Může to být více věcmi, jak to popisuješ, malá startovací dávka, Když odpojíš čidlo, vezme ECU jinou teplout a dávku zvýší - nepíšeš jaké teplotní čidlo odpojíš - smysl to má u nafty. Změř na jakou hodnotu klesá napětí při startování, 50 - 60%ní baterka nastartuje na brnk. Tzn - prověřit úbytek napětí na kabelu ke startéru (I u zemního propojení- měřit ne na matce, ale na kontaktech - a pokud je malý, měřit startér - jaký moment dá. Pokud to bude vstřikovači, dá se SW zvětšit startovací dávka. Zkontroloval bych i vačku..
Upravil bobGS dne 20.12.2013 17:33
Otec měl před rokem stejný problém u fabie - stejná motorizace. Studené starty na brnknutí, teplé katastrofa. Občas musel čekat u auta, až vychladne. Potom chytlo hned.
Pomohlo přes diagnostiku upravit dávku paliva při teplém startu. Prý to bylo jen kliknutí na a posunutí nějakého ukazatele. Paradoxně tu dávku snížili. Od té doby to zase chytá na brnknutí. Ale toho laborování, co s tím nejdřív dělal... Nakonec stačila takováhle banalita.