Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Září 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Ostatní :: Volná diskuze
Strana 1 z 2:   1    2  
 
Reklamace bot??
Alda
#1 
Přidané 06.01.2014 10:46
Avatar člena


Příspěvků: 4661
Registrace: 20.10.07
Sorry za OT, ale uz jsem z toho na mrkev. Jedna se o bezny boty, ne na motorku.
Koupil jsem si Gore-texovy boty Salomon za 1890,-, takze ne zadnej sunt z Tesca.
Jsou to GTX botasky, takze je jasny, ze je nosim cca 4 mesice v roce (podzim, trochu jaro).
Odlepily se mi na obou botech podrazky a A3 Sport mi nechce reklamaci uznat.
Nevim si rady, nikdy jsem boty nereklamoval, ale jsem nasranej uz jen z principu.
Jsou preci urceny k chuzi, ja v nich chodil, jak jinak bych je mohl znicit aby reklamaci neuznali.
Nabourany auto, prolitej telefon, to jsou jasny veci, ale tady si fakt nejsem vedom svoji chyby a nevim jak na ne.
Poradite jestli mam na neco pravo a jak na to? Diky.


A nase komunikace mailem:

Dobrý den, chtěl bych Vás požádat o bližší info k důvodu zamítnutí reklamace č. 107713 (boty Salomon).
Ve vyjádření důvod nepíšete a já bych rád znal důvod, proč Vaše zboží nemá záruku 24 měsíců, pokud neuznáte evidentně výrobní vadu, jakou jsou odlepené podrážky. Myslel jsem, že reklamaci posoudí zastoupení zn. Salomon, ale jestli si reklamace řešíte sami, máte je zřejmě i na svých bedrech a tím to tedy začínám chápat.
Jelikož podnikám v oboru obchodu 14 let, vím, jak zákony a reklamace fungují a faktem je, že tohle bych si ke svému zákazníkovi nedovolil, ani kdybych chtěl, protože by mi bylo jasné, že tu mám za pár dní ČOIku.

odpoved:

K zamítnutí reklamace jste dostal písemné vyjádření, které je dostačující.
Za vyjádřením si stojíme a reklamace je pro nás vyřízená.

K. Mičeková
A3 sport s.r.o.
Reklamační oddělení
Upravil Alda dne 06.01.2014 10:47
 
BIGR
#2 
Reklamace bot??
Přidané 06.01.2014 10:54
Avatar člena


Příspěvků: 3103
Registrace: 30.12.07
Já reklamoval tenisky MERELL. pokaždý se odlepila podrážka v místě ohybu na straně. Dvakrát opraveno a po třetí jsem dostal peníze zpátky. Stály 2.900,- takže taky nic levnýho. Jenž ejsou goratexový a pohodlný. Interval reklamace byl půl roku. Naposledy to bylo vlastně těsně před vypršením dvouletý záruky. A Naprosto bez debaty pokaždý reklamace proběhla bez problému. Pohrozil bych jim Čojkou,nebo TV NOVA.Grin
Třeba to pomůže a reklamaci ti uznaji. Jakej maji důvod že to nechtěji uznat?
Že jsi v nich chodil?Grin
Kdysi za komančů mi nechtěli uznat botasky,že jsou určený do haly a já v nich chodil venku... Shock
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
 
TomR1
#3 
Reklamace bot??
Přidané 06.01.2014 10:59

Příspěvků: 1958
Registrace: 08.09.09
Taky jsem takto reklamoval v A3 a neúspěšně..až když jsem si nechal udělat znalecký posudek tak to uznali...

Už nevím kolik ten posudek stál,ale zaplatili mi ho...

Tom
Tom
 
ripper
#4 
Reklamace bot??
Přidané 06.01.2014 11:04
Avatar člena


Příspěvků: 2178
Registrace: 05.07.09
Napiš jim, že si necháš udělat znalecký posudek a případně to dáš k soudu. Oni ustoupí. Smile
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
 
esterkafoto.cz
MarekHK
#5 
Reklamace bot??
Přidané 06.01.2014 11:06

Příspěvků: 699
Registrace: 30.09.11
Reklamoval jsem GTX adidasy v A3 s odlepenou podrazkou a bez problemu. Pak mam zkusenost s reklamovanim bot v Humanicu tam neuznali zaruku se slovy, ze boty nejsou urceny pro rizeni vozidla a byl na nich vytlacenej pedal. Uz ani nevim jak to dopadlo, ale taky jsem z toho silel Grin
F 650 GS (00)
 
Alda
#6 
Reklamace bot??
Přidané 06.01.2014 11:08
Avatar člena


Příspěvků: 4661
Registrace: 20.10.07
Ja si jsem fakt skoro jistej, ze bych musel vyhrat.
Muj strejda ma opravnu obuvi, zalepi to.. jenze ja nemuzu prekousnout princip. Ikdyby to melo stat cokoliv.
Kde bych nasel soudniho znalce? Neni nejakej osvedcenej primo na boty?
 
schrek
#7 
Reklamace bot??
Přidané 06.01.2014 11:18
Avatar člena


Příspěvků: 8398
Registrace: 24.08.10
A3 sport jsou pekny ludry uz tam nic nekupuju, vzdy (3x) mi neuznali reklamaci, vzdy sem to poslal na posudek , vzdy sem mel pravdu , vzdy mi vratili penize a jeste musi zaplatit ten posudek Smile

nekde zkusim pohledat adresu te zkusebny, ale kdyz zavolas na ceskou obchodni inspekci oni ti to reknou
Upravil schrek dne 06.01.2014 11:19
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček Smile
 
http://
Alda
#8 
Reklamace bot??
Přidané 06.01.2014 11:22
Avatar člena


Příspěvků: 4661
Registrace: 20.10.07
schrek napsal:
A3 sport jsou pekny ludry uz tam nic nekupuju, vzdy (3x) mi neuznali reklamaci, vzdy sem to poslal na posudek , vzdy sem mel pravdu , vzdy mi vratili penize a jeste musi zaplatit ten posudek Smile

nekde zkusim pohledat adresu te zkusebny, ale kdyz zavolas na ceskou obchodni inspekci oni ti to reknou


Zkus to prosim dohledat. Znalcu je po kok*t, moc dikec.
 
dodge
#9 
Reklamace bot??
Přidané 06.01.2014 22:22

Příspěvků: 650
Registrace: 06.05.13
Aldo máš recht taky by se mi zajidalo nechat to plavat....držím palce ale myslím že je to jasný....pak napiš Smile
Vše co dojede do cíle je dobré. Wink
 
Kraftrad
#10 
Reklamace bot??
Přidané 06.01.2014 22:27

Příspěvků: 261
Registrace: 08.04.12
Jednou mi nechtěli uznat reklamaci zimních bot, malá prasklinka v podrážce, chovali se nepěkně. Zachoval jsem se stejně, dal boty do mrazáku a pak jednu skoro zlomil, podrážku, pak už mi reklamaci uznali.Wink
 
toli
#11 
Reklamace bot??
Přidané 06.01.2014 22:59
Avatar člena


Příspěvků: 6489
Registrace: 13.10.08
Ted sem si po třech a půl letech kupoval nový salomonky- ty samí jako posledně MID GTX a můžu říct že těm novejm dávám taky tak rok.Ta podrážka je nalepená fakt pofidérně.

Edit: ty co sem kupoval před 3,5roky vydržely až do tedka.Kdy se začala odlepovat podrážka v ohybu a vůbec začli celý praskat a rozpadat se -nehledě na slick na podrážce Grin
Upravil toli dne 06.01.2014 23:01
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
 
http://www.toli-moto.wz.cz/
aron
#12 
Reklamace bot??
Přidané 06.01.2014 23:12
Avatar člena


Příspěvků: 267
Registrace: 31.03.12
Momentálně bych se v první řadě informoval na čoi, protože nevím jestli to schválily s občanským zákoníkem, ale mělo tam být něco jako reklamace na jednom místě. ber to prosím tě orientačně, protože v televizi toho nakecají dost. Ale na tu čoiku bych se obrátil.
Braňme se nebo nám budou s..t na hlavu.
 
Alda
#13 
Reklamace bot??
Přidané 07.01.2014 09:10
Avatar člena


Příspěvků: 4661
Registrace: 20.10.07
Kraftrad napsal:
Jednou mi nechtěli uznat reklamaci zimních bot, malá prasklinka v podrážce, chovali se nepěkně. Zachoval jsem se stejně, dal boty do mrazáku a pak jednu skoro zlomil, podrážku, pak už mi reklamaci uznali.Wink


Pruser je, ze jsme vystavni narod vychcanku. Nemyslim Tvuj pripad, ale tohle delaj lidi uplne bezne jen proto, ze chtej novy boty. Stejna situace s pojistovacima podvodama atd. Jsme parchanti a proto si na nas musej vsichni davat pozor.
Ty ses jen branil, chapu to a schvaluju, ale zaroven prave kvuli vychcankum, kteri strkaj boty do mrazaku jen tak ze zaliby, si na nas vsichni davaj majzla a dost s reklamacema prudej.
 
schrek
#14 
Reklamace bot??
Přidané 07.01.2014 09:13
Avatar člena


Příspěvků: 8398
Registrace: 24.08.10
tak sme to uz nenasel tu adresu jelikoz krybici kde sme to mel mi zena uz vyhodila, ale urcite zavolej na COI oni ti to reknou a nebo sem http://www.asocia... tam mi vzdycky poradili
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček Smile
 
http://
Kraftrad
#15 
Reklamace bot??
Přidané 07.01.2014 10:44

Příspěvků: 261
Registrace: 08.04.12
Alda napsal:
Kraftrad napsal:
Jednou mi nechtěli uznat reklamaci zimních bot, malá prasklinka v podrážce, chovali se nepěkně. Zachoval jsem se stejně, dal boty do mrazáku a pak jednu skoro zlomil, podrážku, pak už mi reklamaci uznali.Wink


Pruser je, ze jsme vystavni narod vychcanku. Nemyslim Tvuj pripad, ale tohle delaj lidi uplne bezne jen proto, ze chtej novy boty. Stejna situace s pojistovacima podvodama atd. Jsme parchanti a proto si na nas musej vsichni davat pozor.
Ty ses jen branil, chapu to a schvaluju, ale zaroven prave kvuli vychcankum, kteri strkaj boty do mrazaku jen tak ze zaliby, si na nas vsichni davaj majzla a dost s reklamacema prudej.


Ale žádnej ostych, prostě jsem s nima vychcal, ale jen víc, než oni se mnou. A s tou vychcaností nejsme jako národ zdaleka osamoceni. Léta jezdím do Němec, švagra mám 14 let v Itálii, taky jich je dost...Smile
 
TomasTT
#16 
Reklamace bot??
Přidané 07.01.2014 11:23
Avatar člena


Příspěvků: 11113
Registrace: 15.03.07
Problém je v tom, že předtím než si lidi začali dělat z webshopů bezplatné půjčovny vybavení na dovolenou a začalo se reklamovat tím způsobem, který psal Kraftrad, tak to vyřizování reklamací bylo mnohem snadnější a časem se tak nějak logicky zhoršilo chování prodejen. Dneska si nemůžu téměř dovolit vyměnit něco jen tak na pultě, protože mě to pak dovozce neuzná.

Před pár lety jsem donesl disk s vadnými sektory do prodejny a automaticky mi dali nový. Dneska čekám měsíc, než se vrátí z expertízy u výrobce a namísto nového mi dají ten starý s "opravenými" sektory nějakým programem. A člověk co mi to vydává mi ještě řekne - to víte, lidi zazálohují data, pak se zapnutým diskem během čtení nebo zápisu bouchnou o stůl a reklamují to aby dostali ke konci záruky nový disk.
Teď je nový OZ, který předpokládá, resp. vychází z toho, že obě strany jednají férově a ani jedna strana se nesnaží zneužít svá práva. Ale u nás to podle mě takhle fungovat nebude. Můj kamarád, který si myslím že rozhodně netrpí nedostatkem peněz, se chlubí v hospodě tím, jak si žádnou navigaci nikdy nekoupí, protože si jí pořídí před dovolenou a pak jí bez udání důvodu vrátí a takhle to dělá před každou cestou a děsně ho to baví. A radí dalším u stolu jak si takhle "půjčovat" drahý foťák.

Logicky bych se jako obchodník měl na každého dívat jako na férově jednajícího člověka, který skutečně mluví pravdu. Ale Češi jsou v tomhle asi mistři světa a když se někdy bavíme s kolegy z ciziny, tak jsou v šoku, že lidi u nás něco takového dělají - u nich se třeba krade na ulici, klidně tě přepadnou s pistolí v ruce a v krámě musí mít permanentní ochranku se samopalem (např. mluvím o Touratechu San Salvador) ale nikdy se jim nestalo, že by někdo zkoušel takhle zneužít "práva spotřebitele". Ale je možné, že ten samý zákazník je přepadne někde v uličce za krámem když půjdou domů z práce. Je to těžký.

Ale za řadu věcí si můžeme sami. A nejen u nás ale i v cizině se to mění. Dělám s jednou korejskou firmou nějakou profesionální TV techniku od roku 1995. Vloni zavedli pravidlo že všechny reklamace se musí posílat zpátky k nim, což je pekelná pakárna protože doprava stojí balík. Dřív jim stačilo nafotit a dokumentovat ten problém a poslali díly na opravu atd. Tak jsem byl naštvaný a bavil jsem se s dovozcem z Anglie, jak to řeší u nich a moc se divil, protože u nich žádná změna nebyla. Okamžitě jsem psal výrobci co to má znamenat a napsal mi, že na určitých trzích se rozhodli pro tohle opatření, protože počet reklamací je nadprůměrně vysoký a domnívají se, že si lidi takhle opatřují náhradní díly do foroty apod. Takže nás šoupli do kategorie "východní evropa = podvodníci" a máme smůlu, i když těch reklamací máme minimum jen proto, že některé země to zneužívaly. Nejspíš jen jedna ale to je fuk.

Není z toho cesta ven, spotřebitelské zákony budou vždycky zvýhodňovat ty "slabší" - to znamená spotřebitele. Takže když bych jako prodejce měl podezření že si zákazník tu vadu způsobil úmyslně, aby si v záruce vyměnil věc za novou, tak bych mu to musel dokázat a to se dělá těžko a stojí to víc peněz než ta ztráta.
Letos tam snad je doplněné, že když někdo takhle něco vrátí a nedá se to prodat znova za plnou cenu, tak mu prodejce nemusí vracet plnou částku ale sníženou o ten rozdíl (za použití).. Každopádně autoři zákona prý vycházeli z toho, že všichni jednají čestně a ničeho nezneužívají...
Upravil TomasTT dne 07.01.2014 11:26
*******************************
Tomáš Kocanda
www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...

Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
 
www.touratech.cz
Kraftrad
#17 
Reklamace bot??
Přidané 07.01.2014 13:29

Příspěvků: 261
Registrace: 08.04.12
Já si myslím, že kvalita "značkového" zboží rapidně klesá a výrobci se s tím tak nějak nechtějí smířit . Kult Mercedes, BMW, Bosch atd. už dávno není co býval. Jestli nás označují jako východní evropany rovná se podvodníky, jak označit třeba firmy z těch zemí, kde jsou doma západní evropané a tudíž nepodvodníci a tyto firmy si u nás účtují za stejné zboží nebo služby i dvojnásobek ? Napadá mi třeba slovo h.ajzl nebo k.urvy, co vy na to ? A rozdělovat čestné a nečestné naší západní hranicí mi přijde hloupé, stejně tak , že nikdy nikdo nezneužil na "západě" práva spotřebitele. Vrátím se k reklamaci bot....dokud budou jednat odlišně než u těch nepodvodníků, podvody budou bujet dál a spousta lidí si prostě nějak vypomůže, třeba tím zmrzlým zlomením, a proč by to vlastně neudělali, jen se brání, s prasklou nebo odlepenou botou se přece nechodí, v Čechách ani na " západě"...
Každou chvíli tu čtu, jak někdo není hrdý na to, že je Čech, jaký jsme vych.cánci,
kolaboranti atd. , jako by se předháněli ti, co to píšou, kdo nejtrefněji čecháčka pohaní...těm bych chtěl říct - Jděte do pr.dele
 
Jarys
#18 
Reklamace bot??
Přidané 07.01.2014 13:41
Avatar člena


Příspěvků: 4275
Registrace: 10.12.10
Romane v podstatě s tebou souhlasím, jen si nemyslím že ceny za které se tu prodává značkové zboží diktují centrály těchto firem českým distributorům.
Nač stahovat kalhoty když brod je ještě dalekoSmile
 
http://jarys73.rajce.idnes.cz/
TomasTT
#19 
Reklamace bot??
Přidané 07.01.2014 14:03
Avatar člena


Příspěvků: 11113
Registrace: 15.03.07
Já si hlavně myslím, že záleží vždycky na lidech - když je to výrobce, který dělá s uznáváním reklamací problémy dovozcům, tak se to pak promítne do chování dovozce směrem k prodejcům a od nich směrem k zákazníkům. Když je to dovozce, který celkem v pohodě věci mění a ani ne vždy chce posílat ty vadné věci nejdřív na posouzení, tak se to nutně musí projevit v lepších chování prodejce.
To je jedna věc.
Druhá je, že všichni chtějí všechno co nejlevněji. Takže buď si výrobce (a potažmo celý prodejní řetězec) něco přihodí aby mohli dávat slevy a zůstala jim normální marže a nebo ne a pak ty slevy jdou "do krve" a nepočítá se třeba s vícenásobnou reklamací. Dám příklad - u některých výrobků (vlastně téměř u všech) musí zaslání na reklamaci platit dovozce/prodejce - neplatí to výrobce. Ten to opravené/vyměněné posílá zpátky na své náklady ale cestu tam platí ten, kdo to odesílá. Protože je u nás 30 denní doba na vyřízení (což ve většině zemí EU vůbec není), tak jediná šance je poslat to kurýrem, aby to zaslání netrvalo týden. Když je na tom zboží stlačená cena, tak prostě prodejce třeba už nemá na to, poslat to na reklamaci. Prostě spoléhá na to, že se s tím nic nestane, protože by neměl z čeho třeba těch 100EUR zaplatit. Takže ví, že to vyřídit musí ale že na tom konkrétním případu už prodělává. Pak se to asi dost promítá do jeho chování. A na ochotě vyřizovat reklamace v případě některých třeba počítačových webshopů to je znát. Jejich reklamační oddělení má asi za úkol zákazníka co nejvíc dusit a odradit od toho podání reklamace nebo nevím. Je to fakt hodně způsobené tím, že nejsou moc rezervy a že dovozci dělají pakárnu prodejcům. Když tady na krámě vyměníme třeba dám příklad - sluchátko k interkomu a dovozce nám to neuzná a napíše že to bylo poškozené skřípnutím kabelu, tak jsou to čistě vyhozený peníze. Budeš to riskovat a nebo prostě řekneš že to musí posoudit dovozce a nedáš zákazníkovi nový kus ze skladu, když nemáš jistotu že taky nový kus dostaneš. Není na tom tolik, aby se z toho ten nový kus zaplatil a bylo to beze ztráty. Nevím jestli mi rozumíš, co jsem chtěl říct.

Jinak to, že výrobci posuzují trhy selektivně je docela normální. Buď ty výrobky chceš a nebo nechceš a když chceš, tak holt musíš přistoupit na jejich podmínky. To je snadný. Když ti výrobce řekne, že on dává záruku rok a jestli chceš 2 roky, tak si holt musíš koupit nějaké výrobky navíc abys to z toho mohl lidem reklamovat, tak co s tím uděláš? Nebo když má na vyřízení reklamace/opravu 90 dnů a ty potřebuješ 30 podle českých zákonů? Musíš nakoupit navíc na sklad nové věci a použít je na reklamaci a nebo doufat že se nic nestane.

Pokud se to sečte - špatné podmínky od výrobce/dovozce, minimální rezerva marže na řešení problémů a "vych.caný" zákazník, tak je to vždycky problém.

*******************************
Tomáš Kocanda
www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...

Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
 
www.touratech.cz
TomasTT
#20 
Reklamace bot??
Přidané 07.01.2014 14:16
Avatar člena


Příspěvků: 11113
Registrace: 15.03.07
Jarys: cenu si skoro vždy můžeš stanovit jakou chceš. ALE - nesmíš jí mít třeba nižší než je tolerance -5% od sousedních zemí. Když to uděláš, tak ti "opraví" nákupní cenu tak, abys to udělat nemohl.
Když kupuješ nějakou kolekci, tak jí objednáváš naslepo někdy v létě a přijde ti další rok na jaře. Podle objemu, který do toho vrazíš, máš odpovídající slevu. Když si můžeš dovolit objednat obrovský objem, protože prodáváš v zemi, kde se prodává 20x tolik jako u nás, tak to není problém takhle objednat. Celá kolekce, všechny velikosti a xx kusů od každé barvy. Jak je to u nás, to je známá věc. Průměrný německý prodejce motorek prodá ten samý objem, co u nás dovozce nebo i víc dovozců dohromady. Náš známý v jedné zemi Beneluxu prodá ročně přes 1000 nových motorek BMW. Od těch velikostí trhů se odvíjí všechno. Přitom má lepší průměrné marže než tady a úplně jinak se mu jedná s těmi výrobci/dovozci atd.

Nevím přesně jak to je u módního oblečení ale manželka pracovala jako manažer poměrně velké prodejny v Palladiu pro jednu skandinávskou firmu, která dělá oblečení a ta centrála té firmy stanovovala všechno - ceny, slevy, trvání akcí a dokonce i co musí být vystavené na kterém pultu, stole a výloze. Všechno řídila jedna centrála. Ceny u nás byly o trošku nižší než třeba v Holandsku - alespoň podle toho co říkaly zákaznice na krámě ale měli tady mnohem menší výběr velikostí, barev a ne vždycky ani celou kolekci. Každopádně je to trošku jiná situace, když prodáváš výrobky s průměrnou výrobní cenou do pěti dolarů za ceny kolem 50EUR za kus průměrně. Ale i tak se musely posuzovat reklamace v centrále u dražších věcí, taky posílali věci znalci a spousta věcí se neměnila ale opravovala u krejčové apod.


*******************************
Tomáš Kocanda
www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...

Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
 
www.touratech.cz
Strana 1 z 2:   1    2  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Ostatní :: Volná diskuze :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 140
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,733
Nejnovější člen: mikyjawak

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 8.62 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI