Existuje nahodou nejake vlakno na tomto pokecu ohľadom zvarovania liatiny, konkretne bloku motora? :arrow: :arrow: :arrow: Trochu citacie z odbornej publikacie: Zváranie liatin
Liatiny sa považujú za veľmi krehké materiály. Z tohto dôvodu sa liatiny často legujú alebo tepelne opracovávajú. O zvárateľnosti liatiny rozhoduje obsah uhlíka. Existujú typy liatin, ktoré sa zvárajú pri dodržaní určitých podmienok úplne bežne, ale sú aj také, ktoré sa zvárať nedajú, ako napríklad biela liatina.
Keď je liatina v prevádzke, často vďaka svojej pórovitosti nasiakne olejom alebo inými kvapalinami. Preto je treba tento materiál veľmi dobre pred zváraním odmastiť. Pri zváraní šedej liatiny, je nutne zvárať len v krátkych húseniciach, ihneď temovať kladivom s guľatým nosom, a ďalšiu húsenicu robíme až vo chvíli, kedy sme schopní na zvare udržať holú ruku....(Koniec citatu(. :arrow: Ide o to že, som prišiel celkom za dobrý peniaz k dobremu motoru ako aj podvozku na jedno auto do rodiny, lenže pri repase sme objavili jednu prasklinu na bloku motora, nahradny použity blok je skoro nemožne zohnat za normalny peniaz. V zvaracej škole ma odbyli argumentom že, 7 cm zvaru vyjde na 100,-é + to aspon tyžden bude trvat. Zaujimalo by ma či už niekto niečo podobne vystrajal, kedysi davno za komančov sme už nejake veci zvarali celkom uspešne, ale blok motora nikdy tak neviem aky vpliv na to bude mat teplota motoru. Na druhej strane to zase nieje nosny prvok čo je len k dobru veci, ale skôr ide o čast ktorá je k bloku pritlačovana všetkým možným ako antivibračným segmentom, olej vaňou ale aj olejovým čerpadlom. 8) :wink: Na patričnom fore asi nieje dost expertov tak sa skusim poopytat aj tu.... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Kdysi jsem svařoval mrazem roztržené čerpadlo (je to samozdřejmě menší než blok motoru) nahřál jsem to ve výhni na lehce červenou barvu a vybroušenou prasklinu zavařil niklelitovou elektrodou pak se to nechá v popelu u výhně pozvolna chládnout(kvůli pnutí) dnes snad existují už elektrody které to umí i bez předehřátí ale nepřišel jsem s tím do styku tak nevím co je na tom pravdy; asi by jsi dostal na toto odpověď nejlépe na http://svarforum.....php?id=24
Upravil kim dne 17.01.2014 21:38
Litina jde svářet dost blbě viděl sem pár prasklejch litinovejch bloků na traktorech ale opravený to bylo většinou záplatou a stažený závitovkama.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Kim, presne tak sme to robili kedsi a drži to dodnes, ten blok motora čo som videl tak bude zrejme šeda liatina čo by aj mohlo zafungovať. Aj profici mi povedali že zavariť max.6-8mm a dať pauzu až kym trochu neochladne.
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Kim diky za link, trochu som to tam presliedil a čim viac toho chapem tak viem ako som z toho celkovo zmateny, napriklad aj naslednym preplatovanim cinovou pajkou ako aj možnostou lepenia tekutym kovom, možnosti je fakt neurekom.... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Nevim, jak je ta prasklina siroka, ale osobne bych radsi "lepil", nez-li svaroval. V soucasne dobe jsou strukturalni lepidla na velmi vysoke urovni, co se nosnosti a prilnavosti tyce. Loctite (prumyslovy, ne ten z obchodaku) ma sirokou skalu vhodnych lepidel, ktere lepi kovy, slitiny a jsou schopne prilnout k mastnym povrchum. I v pripade, ze by se jednalo o nosnou cast bloku, bych lepil...
Treba takto: http://www.locknstitch.com/Metal_Stitching.htm