Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Září 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Ostatní :: Volná diskuze
 
Zváranie liatiny
JRM66
#1 
Přidané 17.01.2014 21:23

Příspěvků: 1168
Registrace: 08.06.12
Existuje nahodou nejake vlakno na tomto pokecu ohľadom zvarovania liatiny, konkretne bloku motora? :arrow: :arrow: :arrow: Trochu citacie z odbornej publikacie: Zváranie liatin
Liatiny sa považujú za veľmi krehké materiály. Z tohto dôvodu sa liatiny často legujú alebo tepelne opracovávajú. O zvárateľnosti liatiny rozhoduje obsah uhlíka. Existujú typy liatin, ktoré sa zvárajú pri dodržaní určitých podmienok úplne bežne, ale sú aj také, ktoré sa zvárať nedajú, ako napríklad biela liatina.

Keď je liatina v prevádzke, často vďaka svojej pórovitosti nasiakne olejom alebo inými kvapalinami. Preto je treba tento materiál veľmi dobre pred zváraním odmastiť. Pri zváraní šedej liatiny, je nutne zvárať len v krátkych húseniciach, ihneď temovať kladivom s guľatým nosom, a ďalšiu húsenicu robíme až vo chvíli, kedy sme schopní na zvare udržať holú ruku....(Koniec citatu(. :arrow: FrownIde o to že, som prišiel celkom za dobrý peniaz k dobremu motoru ako aj podvozku na jedno auto do rodiny, lenže pri repase sme objavili jednu prasklinu na bloku motora, nahradny použity blok je skoro nemožne zohnat za normalny peniaz. V zvaracej škole ma odbyli argumentom že, 7 cm zvaru vyjde na 100,-é + to aspon tyžden bude trvat.secret Zaujimalo by ma či už niekto niečo podobne vystrajal, kedysi davno za komančov sme už nejake veci zvarali celkom uspešne, ale blok motora nikdy tak neviem aky vpliv na to bude mat teplota motoru. Na druhej strane to zase nieje nosny prvok čo je len k dobru veci, ale skôr ide o čast ktorá je k bloku pritlačovana všetkým možným ako antivibračným segmentom, olej vaňou ale aj olejovým čerpadlom. 8) :wink: Na patričnom fore asi nieje dost expertov tak sa skusim poopytat aj tu.hmm!
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.hmm!
 
kim
#2 
Zváranie liatiny
Přidané 17.01.2014 21:36
Avatar člena


Příspěvků: 2506
Registrace: 12.10.08
Kdysi jsem svařoval mrazem roztržené čerpadlo (je to samozdřejmě menší než blok motoru) nahřál jsem to ve výhni na lehce červenou barvu a vybroušenou prasklinu zavařil niklelitovou elektrodou pak se to nechá v popelu u výhně pozvolna chládnout(kvůli pnutí) dnes snad existují už elektrody které to umí i bez předehřátí ale nepřišel jsem s tím do styku tak nevím co je na tom pravdy; asi by jsi dostal na toto odpověď nejlépe na http://svarforum.....php?id=24
Upravil kim dne 17.01.2014 21:38
 
toli
#3 
Zváranie liatiny
Přidané 17.01.2014 21:37
Avatar člena


Příspěvků: 6489
Registrace: 13.10.08
Litina jde svářet dost blbě viděl sem pár prasklejch litinovejch bloků na traktorech ale opravený to bylo většinou záplatou a stažený závitovkama.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
 
http://www.toli-moto.wz.cz/
JRM66
#4 
Zváranie liatiny
Přidané 17.01.2014 21:54

Příspěvků: 1168
Registrace: 08.06.12
Kim, presne tak sme to robili kedsi a drži to dodnes, ten blok motora čo som videl tak bude zrejme šeda liatina čo by aj mohlo zafungovať. Aj profici mi povedali že zavariť max.6-8mm a dať pauzu až kym trochu neochladne.
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.hmm!
 
JRM66
#5 
Zváranie liatiny
Přidané 18.01.2014 00:11

Příspěvků: 1168
Registrace: 08.06.12
Kim diky za link,thumbs up trochu som to tam presliedil a čim viac toho chapem tak viem ako som z toho celkovo zmateny, napriklad aj naslednym preplatovanim cinovou pajkou ako aj možnostou lepenia tekutym kovom, možnosti je fakt neurekom.helpless
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.hmm!
 
petrs
#6 
Zváranie liatiny
Přidané 18.01.2014 04:58
Avatar člena


Příspěvků: 938
Registrace: 31.10.07
Nevim, jak je ta prasklina siroka, ale osobne bych radsi "lepil", nez-li svaroval. V soucasne dobe jsou strukturalni lepidla na velmi vysoke urovni, co se nosnosti a prilnavosti tyce. Loctite (prumyslovy, ne ten z obchodaku) ma sirokou skalu vhodnych lepidel, ktere lepi kovy, slitiny a jsou schopne prilnout k mastnym povrchum. I v pripade, ze by se jednalo o nosnou cast bloku, bych lepil...
Treba takto: http://www.locknstitch.com/Metal_Stitching.htm
Passion to Ride.
Passion to Dive.
 
Waltr
#7 
Zváranie liatiny
Přidané 18.01.2014 09:58
Avatar člena


Příspěvků: 2774
Registrace: 27.06.08
Používáme obě varianty u motorů Zetor a celkem se slušným úspěchem. Ale pokud je to malé použil bych lepidlo. Základ je výborný podklad.
 
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Ostatní :: Volná diskuze :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 137
Členové on-line: 1
1705ol

Registrováno: 8,733
Nejnovější člen: mikyjawak

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.11 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI