V rychlostech nad 120km/h se mi trochu vlni riditka, asi jako kdyz jedete za kamionem a turbulence malinko rozvlni rizeni. Nic zavratnyho ale ztratil jsem pocit jistoty.
Myslel jsem, ze je to pneumatikama, zacalo to totiz delat kdyz puvodni pneu mely najeto asi 16tis.km. Po vymene za nove (predni i zadni) to neprestalo. Tim bych vyloucil vliv pneu a vyvazeni kol.
Rafky jsem kontroloval, zadne vychyleni nebo prohnuti (Dratena kola)
Zduraznuju, ze jsem ciste silnicni jezdec, polnacek je to max. 0.5% z celkovych km. Motorka nikdy nepadla. Je to nova 2008 12ka, najeto 18tis.km.
Jinam mam mocit, ze se to zlepsi, kdyz utahnu zadni tlumic trochu vic nez normalne. Mel bych se bat, ze je to tlumicema?
Mate nekdo podobnou zkusenost? Dik. M.
a nehejbal si mezi tim s nastavením plexi??já sem si jednou na R1100GS trochu jinak nastavil plexi a dělalo mě to přesně tohle,dělalo to nějaký turbolence a hejbalo mě to řidítkama a i helmou,vrátil sem to do puvodní polohy a bylo to zase OK
Ne, s plexi jsem nehnul poslednich 15tis km...
Taky me napadla aerodynamika, kontrolaval jsem kryty rukojeti, jestli treba nejsou nejak nahly apod. ale nic zvlastniho jsem nenasel..
Dalsi varianta by mohla byt ze mi v podstate od koupe mota trochu rosi leva predni vidlice. Jinak receno kdyz se podivam na obe vidlice z podledu ridice, tak ta leva je nad guferem neustale mastna a prava uplne sucha. Reklamoval jsem to pri 10tis.km servisu ale ze prej je to OK a mam to dal sledovat...
Mizi33 napsal:
Dalsi varianta by mohla byt ze mi v podstate od koupe mota trochu rosi leva predni vidlice. Jinak receno kdyz se podivam na obe vidlice z podledu ridice, tak ta leva je nad guferem neustale mastna a prava uplne sucha. Reklamoval jsem to pri 10tis.km servisu ale ze prej je to OK a mam to dal sledovat...
a premyslel jsi o obleceni?
Nemas treba volnejsi rukav... atd?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mizi33 napsal:
Ne, s plexi jsem nehnul poslednich 15tis km...
Taky me napadla aerodynamika, kontrolaval jsem kryty rukojeti, jestli treba nejsou nejak nahly apod. ale nic zvlastniho jsem nenasel..
Dalsi varianta by mohla byt ze mi v podstate od koupe mota trochu rosi leva predni vidlice. Jinak receno kdyz se podivam na obe vidlice z podledu ridice, tak ta leva je nad guferem neustale mastna a prava uplne sucha. Reklamoval jsem to pri 10tis.km servisu ale ze prej je to OK a mam to dal sledovat...
Zaujala mě ta mokrá vidlice, mám taky funglovku, najeto 6500 km, a ty mokrý vidlice od oleje mám obě. Naříklad MZ 251 mi to nedělala Jinak co se týče vlnění, tak se mnou to háže když je velkej provoz, tzn. turbulence. Jinak včera sem jel ve dvou s kufrem po dálnici 200 kmh, dálnice byla prázdná a řekl bych na velký cestovní enduro to bylo v pohodě. Jediný co mě štve, jsou ty turbulenece a náchylnost na boční vítr.
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
ervisu ale ze prej je to OK a mam to dal sledovat...
Zaujala mě ta mokrá vidlice, mám taky funglovku, najeto 6500 km, a ty mokrý vidlice od oleje mám obě. Naříklad MZ 251 mi to nedělala Jinak co se týče vlnění, tak se mnou to háže když je velkej provoz, tzn. turbulence. Jinak včera sem jel ve dvou s kufrem po dálnici 200 kmh, dálnice byla prázdná a řekl bych na velký cestovní enduro to bylo v pohodě. Jediný co mě štve, jsou ty turbulenece a náchylnost na boční vítr.
ja mam na tech original kufrech maximalku 160km/h.
Tak jezdim do tech 170ti cca... u vyssi rychlosti mam stejne pocit, ze by to chtelo neco prilehlejsiho nez Rallye 2 bundu...
Upravil hicks dne 01.09.2008 08:11
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Řešil jsem podobný problém na 1150 Gs mezi 85-90 km/h začali kmitat řídílka.Varianty byly ložisko v hlavě řízení atd.Vše jsem měl OK. Vyměnil jsem novou přední pneu a dělalo to stále.Pak jsem dostal informaci, že Metzeler Tourance to někdy dělají i nové, tak jsem pro jistotu vyzkoušel ještě jinou přední pneu a světe div se přestalo to kmitat.
Řekl bych, že ty TKC 70 jsou k tomu náchylnější.
Měl jsem je na GS a s naloženými kufry se motorka vlnila jako had.
Pořídil jsem pak ADV, kde byly Anakee 3 a problém s vlněním jsem neměl ani s naloženými kufry. Teď tam mám znovu TKC 70 (těm Anakee jsem na mokru vůbec nevěřil) a taky se nevlní. Pravdou je, že před výměnou pneu jsou měnil taky tlumiče.
Takže než tlumič řízení bych se zaměřil na tlumiče, jejich stav a nastavení.
Kámošovi tohle delalo na KTM 950. Na spodnich padacich ramech měl pridelane brašny, které měl plné. Ty byly příčinou vlnění motorky.
V tvým případě bych vymenil lozisko rizeni a ještě ten čep...
Ložisko zjistíš tak, ze dáš motorku na central a řídítka musejí jit naprosto volne a lehce do rejdu.
Upravil Kubrt dne 10.07.2023 07:51
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Trasenie môžu spôsobovať ložiská krku riadenia, časom sa otlačia a vzniká vôla. Skontroluj aj čap riadenia na leveri, ale ten vydrží vela ak není poškodená prachovka alebo si nebúral. U niektorých motoriek spôsobuje kmitanie ak je vzadu moc váhy ....overené x krát na KTM690/HQ701/GG700, ktoré majú nádrž pod sedlom. Stačí dať bagáž zo zadných nosičov na predné padáky a je pokoj a to nepomohol ani tlmič riadenia. Ak stretnete niekedy 1290 superadventuru, všimnite si tlmiče medzi nosičmi kufrov a rámom - je tam presne na eliminovanie kmitov ak to niekto preženie s balením
Mimochodom predávam môj tlmič riadenia Scotts za polovičnú cenu ak by niekto chcel...stačí dokúpiť/ upraviť adaptér pod klemy a konzolu na protikus na rám
[url] https://motocykle.bazos.sk/inzerat/152786104/predam-tlmic-riadenia-scotts.php [/url]
Upravil patol dne 10.07.2023 19:29