Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Září 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R1200GS a R1200GS Adventure (vzducháč)
Strana 1 z 2:   1    2  
 
1200 gs/2011 nafta místo benzínu
hajnrich
#1 
Přidané 22.02.2014 18:54

Příspěvků: 89
Registrace: 09.02.14
Po třiceti letech ježdění motorkama i autama se mi to konečně podařilo. Dnes na své první letošní vyjížďce jsem k 9 litrům benzínu dotankoval 12 litrů nafty cry Motor zdechl po dvaceti metrech, ani jsem nestihl odjet z pumpy. Je mi jasné, že musím vypumpovat celou nádrž, to zvládnu snadno, ale co s tím dál? U své staré jednoduché XJR 1300 bych si asi věděl rady. Kromě nádrže vypustit i karburátory, nalejt benzín a pak to zkusit nastartovat. Maximálně ještě odmastit svíčky a možná ani to ne. Ale u GS netuším a nerad bych metodou pokus/omyl něco zmršil. Můžete mi někdo poradit, co s tím dál po vyčerpání nádrže?
 
paja1
#2 
1200 gs/2011 nafta místo benzínu
Přidané 22.02.2014 19:04
Avatar člena


Příspěvků: 2074
Registrace: 02.02.09
Neviděl bych to tragicky, protože nafta na rozdíl od benzínu maže a je míň agresivní.
Nechytlo to, protože nafta se v sacím potrubí nemá šanci vypařit a vytvořit hořlavou směs.
Tipuji, že jakmile dostaneš do vstřiků zase benzín tak to pojede.
Pája
 
vevis
#3 
1200 gs/2011 nafta místo benzínu
Přidané 22.02.2014 19:08
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 5903
Registrace: 05.03.08
Taky bych to jenom vypustil,nalil benzin a startoval dokud to nechytne.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!Frown
 
Lub
#4 
1200 gs/2011 nafta místo benzínu
Přidané 22.02.2014 19:21

Příspěvků: 189
Registrace: 03.12.13
Jo, jak píše Vevis. Nehledej v tom vědu, řešil jsem to už mockrát
 
servisak
#5 
1200 gs/2011 nafta místo benzínu
Přidané 22.02.2014 19:23
Avatar člena


Příspěvků: 12395
Registrace: 02.01.09
Vypumpovat vycistit vstrikovace a dat se na modleni..
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
Kubrt
#6 
1200 gs/2011 nafta místo benzínu
Přidané 22.02.2014 19:59
Avatar člena


Příspěvků: 6764
Registrace: 24.09.07
Já nedokážu pochopit, jak někdo muže natankovat místo nafty benzín a opačně Grin
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
 
hicks
#7 
1200 gs/2011 nafta místo benzínu
Přidané 22.02.2014 20:06
Avatar člena


Příspěvků: 16429
Registrace: 09.07.08
Kubrt napsal:
Já nedokážu pochopit, jak někdo muže natankovat místo nafty benzín a opačně Grin


uplne snadno, staci u tankoveni telefonovat.

Ja to musim kontrolovat 2x ax 3x pokazdy Cool
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
servisak
#8 
1200 gs/2011 nafta místo benzínu
Přidané 22.02.2014 20:12
Avatar člena


Příspěvků: 12395
Registrace: 02.01.09
Ja ti rek u proc. Ty mas do nadrze malou diru 12 ne tudiz tam padne i diesel pistole
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
hicks
#9 
1200 gs/2011 nafta místo benzínu
Přidané 22.02.2014 20:20
Avatar člena


Příspěvků: 16429
Registrace: 09.07.08
servisak napsal:
Ja ti rek u proc. Ty mas do nadrze malou diru 12 ne tudiz tam padne i diesel pistole


ja to resim ted u auta pri kazdym tankovani Cool
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
mahomaho
#10 
1200 gs/2011 nafta místo benzínu
Přidané 22.02.2014 20:29
Avatar člena


Příspěvků: 601
Registrace: 17.02.09
Kubrt napsal:
Já nedokážu pochopit, jak někdo muže natankovat místo nafty benzín a opačně Grin


Taky jsem si myslel že se to může stát jenom kopytu, no a pak jsem vrazil 20litrů benzínu do tdi.. naštěstí jsem si to uvědomil a nenatočil jsem plnou nádrž a hlavně motor.. .V Anglii jsem slyšel že je to nejčastější příčina výjezdu žlutých andělů. Stane se to hned.
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
 
hajnrich
#11 
1200 gs/2011 nafta místo benzínu
Přidané 22.02.2014 20:57

Příspěvků: 89
Registrace: 09.02.14
No jo, stane se to hned. Kdo nezažil, nepochopí, stejně jako dodneška jsem to nechápal já. Teď už joSmile Uvítám spíš konkrétní rady a postupy. Co palivové čerpadlo, vstřikovače - není nutná nějaká rozborka a čištění nějakých filtrů, trysek a sítek? Co svíčky? Zatím bych to viděl tak, že po vypumpování nádrže naleju benzín a budu startovat, až se to chytí...
 
milosch
#12 
1200 gs/2011 nafta místo benzínu
Přidané 22.02.2014 21:21
Avatar člena


Příspěvků: 537
Registrace: 05.12.08
No jó taky jsem zjistil, že na naftu se tomu nějak nechce Grin Bylo to cestou z podzimná Radarky, takže jsem měl ještě IQ šumící trávy. U 1100GS jsem postupoval takto... Vypustit nádrž, vytáhnout postupně vstřikovače a někololikrát otočit klíčkem, aby čerpadlo vyhnalo ze vstřikovačů naftu. Vstřikovače zpět a tradá!
 
LukyGs
#13 
1200 gs/2011 nafta místo benzínu
Přidané 22.02.2014 21:36
Avatar člena


Příspěvků: 3593
Registrace: 25.08.11
Mě třeba natunkujou kluci do firemního nafťáku auta 2x ročně plnou benzínu....většinou jeden a ten samej kluk. Prý je u Agipu Tech na všech pistolích tak ho to zmátlo bo bere DieselTech. No a pak je vždy odtah do servisu na vypuštění. Když jsem si chtěl ten benzín vzít do benzínáku že jej budu přimíchávat tak mi bylo řečeno že at to ani nezkouším nebo zalepím tou svíčky atd. Takže za mě vypustit a nalejt benzín, odšroubovat svíce a na prázdno to dost dlouho protáčet aby to benzín znečištěnej naftou vyplivalo válcema ven a až pak dát nové svíce a nastartovat.
Upravil LukyGs dne 22.02.2014 21:37
http://www.zednic...
http://luky2.rajc...
 
www.zednictvilukas.cz
cechi
#14 
1200 gs/2011 nafta místo benzínu
Přidané 23.02.2014 07:30
Avatar člena


Příspěvků: 514
Registrace: 13.06.08
hajnrich napsal:
No jo, stane se to hned. Kdo nezažil, nepochopí, stejně jako dodneška jsem to nechápal já. Teď už joSmile Uvítám spíš konkrétní rady a postupy. Co palivové čerpadlo, vstřikovače - není nutná nějaká rozborka a čištění nějakých filtrů, trysek a sítek? Co svíčky? Zatím bych to viděl tak, že po vypumpování nádrže naleju benzín a budu startovat, až se to chytí...


To nedelej,to bys starter rozzhavil do bela.Nejrychlejsi postup je vysat naftu z nadrze,nalet cisty benzin,aspon pul nadrze.Pak vyndej oba vstrikovace(kazdy drzi jeden sroub M5 T25).Vytahni samotne vstrikovace z drzaku(prvni ocelovy klip a pak opatrne je to jenom krehky plast!),o-krouzek je vetsinou prilepeny a jde to hodne ztuha,muzes tam striknout trochu wd 40,pomuze to a o-krouzku neublizi-je z vitonu.Pak vyndej regulator palivoveho cerpadla a na samotny konektor cerpadla prived napeti,tam kde byl zluty kablik + a kde byl modry -.no a nech cerpadlo at to proleje cistym benzinem,samozrejme musis do neceho chytat tu naftu s benzinem co pujde z tech trubek od vstrikovacu.Neco malo nafty pujde vratem z regulatoru zpet do nadrze,ale to je zanedbatelne mnozstvi a ztrati se to v nadrzi.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
 
Alda
#15 
1200 gs/2011 nafta místo benzínu
Přidané 23.02.2014 07:44
Avatar člena


Příspěvků: 4661
Registrace: 20.10.07
Kubrt napsal:
Já nedokážu pochopit, jak někdo muže natankovat místo nafty benzín a opačně Grin


Jezdim stridave trema autama a na motorce. Jedno auto benzinovy, dalsi dve naftovy. K tomu ta motorka.
Me se to teda jeste nepovedlo, ale vubec se nedivim a fakt na to pri tankovani musim myslet.
Kdybych jezdil jen na motorce a jednim autem, asi by to klaplo, ale takhle to vidim uplne jednoduse.
 
Jirik83
#16 
1200 gs/2011 nafta místo benzínu
Přidané 23.02.2014 07:59

Příspěvků: 18
Registrace: 27.10.13
taky se mi to povedloFrown,vylili jsme nádrž,vyčistili svice a vstřiky a jede to v pohoděWink
 
firefly
#17 
1200 gs/2011 nafta místo benzínu
Přidané 23.02.2014 08:35
Avatar člena


Příspěvků: 265
Registrace: 31.05.11
Kubrt napsal:
Já nedokážu pochopit, jak někdo muže natankovat místo nafty benzín a opačně Grin


hele my jednou tankovali naftu na účtence naftu a v nádrži benzín, u Shellu. Pak přes známou jsme zjistili: "No, oni to občas spletou..." Naštěstí naše stará corolla bez turba to pobrala. Jen chci říct, že i když si dáváš bacha, může se stát, od tý doby ale očuchávám pistole i kdyby se mě měli lidi smát... Angry
https://www.facebook.com/vaclav.kubat.3958
 
https://www.motorkari.cz/profil/?uid=113326
barokar
#18 
1200 gs/2011 nafta místo benzínu
Přidané 23.02.2014 09:43

Příspěvků: 1025
Registrace: 24.08.09
hicks napsal:
Kubrt napsal:
Já nedokážu pochopit, jak někdo muže natankovat místo nafty benzín a opačně Grin


uplne snadno, staci u tankoveni telefonovat.

Ja to musim kontrolovat 2x ax 3x pokazdy Cool



v tomto případě bys to měl jako spravedlivou "odměnu" za porušení bezpečnostního předpisuannoy
červenej Elf
 
zetor
#19 
1200 gs/2011 nafta místo benzínu
Přidané 23.02.2014 10:03
Avatar člena


Příspěvků: 9088
Registrace: 09.11.10
Hroší je to v Albánii...tam maji naftový pistole zelený a benzínový černý...nebo aspoň většinou co jsem viděl...Grin
 
hajnrich
#20 
1200 gs/2011 nafta místo benzínu
Přidané 23.02.2014 18:09

Příspěvků: 89
Registrace: 09.02.14
Pro cechiho: vše jsem pochopil, kromě tém pasáže o odpojení regulátoru. Jestli tomu dobře rozumím, tak na samotné nádrži, její levé půlce, je vsazené elektrické čerpadlo. Jsou k němu napojeny dvě hadice (tipuju výtlak čerpadla a recirkulace?) a dva konektory. Jeden je u kraje adruhý blíž ke středu. Jeden by měl být od měření hladiny a druhý napájení čerpadla. Chápu to správně, že bych měl odpojit ten napájecí konektor čerpadla (tipuju je to ten větší) a sem natvrdo připojit těch 12 V, aby se čerpadlo rozběhlo? Nebo je to nějakej jinej konektor úplně jinde? Nebude tohle rozjetí čerpadla natvrdo mít nějaký vliv na řídící jednotku? Možná se ptám hloupě, ale motorku s palivovým čerpadlem a se vstřikováním mám poprvé a nerad bych něco odpálil. A servisní manuál, který mám, je na starší model a není v tomto ohledu moc jasný.
 
Strana 1 z 2:   1    2  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R1200GS a R1200GS Adventure (vzducháč) :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 124
Členové on-line: 1
trajosef

Registrováno: 8,732
Nejnovější člen: Preker

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 3.21 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI