Kamarád koupil 1150 ADV a po ujetí cca 1000 km se mu projevila první závada, při 150 km/hod. mu po chvilce začne tak zvláštně pískat někde od motoru a zároveň se zvedne rychlost na tachometru zhruba o 30km/hod. Nevíte čím by to mohlo být ?
mara napsal:
Zdar, zaměřil bych se na tachometr, nic jinýho to snad ani být nemůže.
Jo, to mi začalo nedávno dělat taky. Jako první bych zkusil pohon náhonu u ložiska kola. Snad to nebude uvnitř tachometru, to by bylo horší
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
Já bych měl právě podezření přímo na budík.
Kdyby se něco vydrbalo dole u kola na převodu náhonu, tak spíš bude tachometr ukazovat míň, jak to tam bude přeskakovat přes vylámaná zuby. Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Na 90% nejde o závadu tachometru ale náhonu, resp. uložení v náboji kola. Ono "pískání" jsem zpozoroval před rokem a půl cestou v zimě, zdálo se to od motoru, ale zdroj je zřejmě v předním kole. Když se zpomaluje, pískot slábne, nereaguje to na brzdy ani otáčky motoru, jen na otáčky kola. Je to doprovázeno "zrychlením" na tachometru či poskakováním ručičky rychlosti, takže jde o totožnou závadu. Koupil jsem nový náhon včetně mechanismu v kole ale zatím jsem ho neměnil, protože v teplejším počasí to nedělá, a kdyby se nejezdilo v zimě, ani byste si toho nevšimli, ted to už ale vyměním. Na první 1100GS mi náhon odešel po 70 tis. km, je to jedna z relativně častých závad, tehdy rychlost taky skákala směrem vzhůru, po výměně bylo vše OK. Na současné 1150ADV to začalo po 130 tis. km. Samozřejmě nemohu na 100% vyloučit ani rychloměr, ale podle tehdejší zkušenosti sázím na náhon, resp. uložení u náboje kola.
Upravil Ivan dne 27.02.2014 19:37
No ale jestli mu drží po nějakou dobu rafika tachometru o cca 30km výš, alespoň tak jsem to pochopil.
Když se bude "kousat" náhon, nebo přeskakovat ozubení v převodu náhonu, tak spíš bude rafika lítat navrch a dolu.
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Dela to ten silonovej unasec co je v nahonu.. ten se pri blbe montazi projede tim plechem v kole nekdy se i prohne a pak to takhle blbne.. na hradnich moto jsem je me il vsechny.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Mara - někdy ručička skotačí nahoru a dolů, někdy tvrdí že jedu 180, jak kdy. Je to tím co píše servisák, budík bude OK , náhon tolik nestojí a zase je na dost roků pokoj.
Ivan napsal:
Mara - někdy ručička skotačí nahoru a dolů, někdy tvrdí že jedu 180, jak kdy. Je to tím co píše servisák, budík bude OK , náhon tolik nestojí a zase je na dost roků pokoj.
Léta jsem pracoval v PALu na rychloměrech a může to dělat i Al miska s vláskem uvnitř tacho. Byly s tím občas problémy, když zatuhl olej na ložisku osičky, kterým to bylo namazaný . Stačí tam stříknout Silkal a bylo po problému
KUKY se vrací