Z velmi duveryhodneho zdroje jsem se prave dozvedel, ze Honda definitivne ukoncila produkci veskerych nahradnich dilu na "Afriky". Takze pratele a kolegove afrikanci, rychle kupte co je a co muzete a pak uz jen nejake to skoleni na Kube, jak udrzovat v chodu stroje na ktere nic neni....
No a nakonec vas samozrejme s otevrenou naruci uvitame tady u nas, ve svete modre vrtule
Maiali nel Fango!
No vzhledem k tomu, že mají povinnost dodávat ND určitý počet let zpátky tak si myslím, že se to může týkat jedině těch prvních modelů, vzhledem k tomu, že Afrika se dělala i po roce 2000.....
A u tak populárního modelu....no nechce se mi tomu věřit....chvilku jsem do tohodle viděl a vím jak to funguje.
Podle mě se náhradní čerpadlo a regulátor dobíjení bude dělat pořád. A vzhledem k tomu, že mám Africu, a za 3 roky jsem potřeboval jen nové spojkové lanko a čidlo neutrálu, tak Africy budou jezdit jedště dlouho
Nejaka pseudo povinost tu je , ale k te se zavazuje prodejce a nic jako zakona povinost 10 let neni.
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Dani-L napsal:
Taková povinnost neexistuje. Pouze trh.
Je to povinnost jak u aut, trh nic neznamená, pouze určí, kolik toho bude ještě dalších 10 let různě ve skladech. Jinak se díly budou vyrábět určitě aftermarketově...
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Mě se líbí jak někteří neví vůbec o čem je řeč a hází tady jasný stanoviska
To Morabo:
Stavby krásný...fakt paráda.Možný to je, že někdo tohle vymyslel, ale fakt bych to pochopil u některých míň populárních modelů, ale zrovna u Afriky....je to mazec.
Taky je otázka kolik toho ještě po skladech leží....možná se to projeví až po X letech(může to být důvod).Ale to jsou všechno dohady...musíme se nechat překvapit.
Mimochodem tato ''povinnost'' se přenáší také dále - pokud automobilku/značku koupí nový vlastník je to zákonně přenosné na něj - vše je to jen všeobecně co tady píšu - vždy se jedná o individuální smluvní podmínky.
Každopádně je pravda, že následné dodávání dílů na staré modely je otázkou trhu....
Třeba na XT600 z roku 1985 díly objednáte a seženete, ale na míň oblíbený model máte už velké problémy..... - u takto starých kusů už výrobci nikdo nenařizuje co musí dodávat - vybere si sortiment dle pohybu dílů na entrálních skladech.
Což jde nadále dělit podle trhů - v Americe seženete,tady ne....nebo naopak....
Dani-L napsal:
Kdyžtak mi sem hoď paragraf zákona, kterej to upravuje. To že se výrobce/prodejce k něčemu takovýmu dobrovolně zaváže je věc jiná.
Je to skutečně nařízeno zákonem. Určitě to sem někdo znalejší hodí v paragrafech. Myslím že to je těch 10 let. A jak tu píše TomR1 - po uplynutí je to "dobrovolné", a samozřejmě se toho chytají "druhovýrobci" - přece je logické vyrábět něco, o co je zájem. Ale držet stroje, sklady a subdodavatele pro nějaký díl, kterého se ročně prodá několik kusů se nevyplatí, proto je tu aspoň ta desetiletá zákonná povinnost.
Dani-L napsal:
Kdyžtak mi sem hoď paragraf zákona, kterej to upravuje. To že se výrobce/prodejce k něčemu takovýmu dobrovolně zaváže je věc jiná.
Teď jsi to vystihl přesně a odpověděl jsi si sám - zaváže ''dobrovolně' - to je přesný termín....ono když na něco chceš homologace tak se zavazuješ až se z tebe kouří... a ještě se u toho usmíváš.
Ale tohle je fakt vyšší - dívčí (nadnárodní smlouvy...) a o tom už kecat nebudu, protože do toho samozřejmě nevidím...znám jen princip jak to je postavený.
Třeba se tady objeví někdo kdo se v těchto výšinách pohybuje a objasní nám to víc.
Dani-L napsal:
Kdyžtak mi sem hoď paragraf zákona, kterej to upravuje. To že se výrobce/prodejce k něčemu takovýmu dobrovolně zaváže je věc jiná.
Je to skutečně nařízeno zákonem. Určitě to sem někdo znalejší hodí v paragrafech. Myslím že to je těch 10 let. A jak tu píše TomR1 - po uplynutí je to "dobrovolné", a samozřejmě se toho chytají "druhovýrobci" - přece je logické vyrábět něco, o co je zájem. Ale držet stroje, sklady a subdodavatele pro nějaký díl, kterého se ročně prodá několik kusů se nevyplatí, proto je tu aspoň ta desetiletá zákonná povinnost.
Přesně!Podle tohoto se ti mění i micro-fische ND...na staré motocykly máš třeba už fische jen okolo motoru a tlumičů, ale třeba kapotáže a plasty výrobce úplně z katalogů odstraní.
... Takže jsme udělali dobře, když jsme na bráchovo Afru RD04 koupili originální pístní kroužky minulý týden? dokonce už i dorazily, takže sklady prázdné nejsou.
- jinak pracuji v automotivu a schválně jsem se po přečtení diskuze přeptal na odpovědných místech, čím jsme vázáni k produkci náhradních dílů. Odpověď je, že zákonem ne, ale SMLUVNĚ vůči zákazníkovi po dobu 10ti let od ukončení série. Pamatuji si případ, kdy jsme vyráběli s odstupem dobrých 5ti let vyrobit náhradní díly elektroinstalace pro první Smarty, a museli jsme znovu vyhotovit výrobní nástroje.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Melizoy: však jo, předpokládám, že nejste finální výrobce (automobilka), takže si vás automobilka jako dodavatele váže smluvně, protože ona musí dostát zákonu a garantovat ty desetiletý dodávky...
Dani-L napsal:
Kdyžtak mi sem hoď paragraf zákona, kterej to upravuje. To že se výrobce/prodejce k něčemu takovýmu dobrovolně zaváže je věc jiná.
Covece on fakt mluvi pravdu, spolupracuju s dodavateli automotivu a maji v predpisech od vyrobce, zachovavat linky pro obnoveni vyroby dilu min 10 let. Napriklad Witte automotive, ktery dela pro VW zamky, musi archivovat stroje az 20 let, zalezi na modelu resp. tride auta. Je to politika vyrobcu a nikoliv statu.
Upravil Macek01 dne 04.03.2014 17:37
Nežiju proto abych byl, ale proto abych žil!!
Dělám v automotive taky, a ano je to smluvně 10 let od ukončení sériové výroby. Musí zajistit dodávku náhradních dílů. Neznamená to tedy výrobu, ale jejich dostupnost. Automobilka prostě musí někomu určit anebo ona sama vyrábět tyto díly. Určuje to i evropská smluvní -obchodní dohoda nebo co to je.
Doplnění: Když tedy ty díly nejsou, musí je nechat vyrobit.
Upravil VojtechPolicky dne 04.03.2014 17:47
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
No někde jsem četl, že teď mají v plánu ukázat světu kvalitní a 100% náhradu za africu :-)
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Byl bych v klidu.Minulej rok jsem kupoval vahadla na DéRko z roku 1982 a v Německu je měl druhej den po objednání.U nás mi tedy samozřejmě řekli,že už se to nevyrábí,ale Němec hned věděl o co jde. A druhej příklad - kluk tady renovuje starýho mergla 115ku což je rok kolem 1970 a veškerou klempířinu na to v pohodě objednal za normální ceny. Takže asi nějak to funguje a když né u nás tak v D určitě.