Hradni a policejni RT je maji.. jinak na bezny jezdeni je to zbytecnost. A hlavne nato nemas elektriku neni tam priprava.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Už se ti někdy přehřál? Myslíš že v BMW dělají motor 60 let a neví že by bylo třeba ho přichladit? Hele to je ,,perpeťáctví" jsou lidi co jezdí a lidi co vrtají. My jich u paneláku pár měli, vždy leželi pod svou 105kou, když my tou svou vyjížděli na výlet.
Upravil Waltr dne 22.03.2014 21:45
Takhle, já to tam dávat nebudu... sere bílej tesák.... Ale jenom mě zajímal názor zde zúčastněných. Mě se to ještě nestalo, poněvadž mám na GS1150 najeto celkem a pouze 1600-1700 km a to ještě k tomu letos - 1. sezona s touto motorkou. Teplo zatím moc není.
Přehřátí se moc nebojím, při normální jízdě by se to stát nemělo. Jenom vím, že pár lidí se už setkalo s tím, že se jim motorky např. na dálnici nebo ve městě v koloně zahřály natolik, že teplota oleje byla vysoká. Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
už mockrát jsem s 1150gs a v horku popojížděl dlouho v koloně, teplota vyletěla vysoko, ale nikdy né na max. Tak jak píše servisák, kdyby to byl průse.r, dávali by to tam hoši z bmw už z výroby
Jako náhradní díl se např. na RT sehnat dá. Loni jsem stál v koloně aut téměř hodinu, prvních asi 15 min to bylo v pohodě, ale pak se pomalu začala teplota zvedat a když se dostala teplota už hodně vysoko tak bylo i slyšet že se to motoru nelíbí. Začal trochu cvakat. Zkoušel jsem během stání i vypínat motor, ale jak byl horký tak měl pak problém při startu. Nikdy předtím ani potom jsem neměl teplotu tak vysoko. Snažil jsem se najít každou skulinu mezi auty, ale bohužel to bylo tak zabouchaný že to nešlo. Jakmile jsem se rozjel, klesala teplota velice rychle dolů a asi po 2 km jsem byl zase na běžné teplotě. Během toho stání v koloně jsem si pořád říkal: Klid, v Německu mají kolony na denním pořádku, tak snad tím při vývoji počítají. No, nevím. Ten ventilátor bych tam uvítal.
berka přiložený následující obrázek:
[18.96Kb]
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
Podle mně je to pýčovina...i když jsem měl před lety na stupnici předposlední čárku tak se hovno stalo...a to bylo v Chorvatsku 42°C...jen to víc "pálilo na nárty"...
Pokud budeš ale často jezdit v takových teplotách tak ano...
To Palk: přesně tak.. nejsem telepat ale realista.. Pokud se něco nepoužívá tak to většinou jde kukat.. každý slušný mechanik (servisák i Tonda určitě potvrdí), že provoz na policejních mašinách to vyžaduje. V okamžiku, kdy se taková motorka prodá do "civilu" tak už nemá takový provoz jako doposud a větrák přestane pravidelně běhat. Během času zaoxiduje hřídelka a opravdu hebne.. je to stejně jako když máš v autě klimatizaci a ani jednou ji v zimě nezapneš, protože ji nepotřebuješ používat. Slitinové díly na klimakompresoru zakysnou, (navíc ještě vlivem soli) a na jaře zjistíš, že ho můžeš tak maximálně vyměnit, protože je po něm - proto se také doporučuje zapnout klimatizaci minimálně na 30 minut i v zimních měsících každý měsíc..
Takže tvůj pokus o zesměšnění moc nevyšel a alespoň ses něco dozvěděl.. Pokud ti větrák funguje, je to prima a patříš cca mezi 10% těch co jim větrák na takových mašinách ještě neumřel.. Pokud se nebude pravidelně používat, dřív nebo později k tomu stejně dojde..
PS: kolik máš benzínu v nádrži se můžeš podívat sám.. ale pokud to neumíš, stav se a já se ti mrknu..
Upravil jezek dne 23.03.2014 10:31
Ohledně toho Maroka, myslím, že není problém, když se jezdí ve velkém horku, důležité je, že se jede. Problém nastane, když se zastaví a stojí s běžícím motorem.
Loni ve Faaker See na srazu Harleyu jsem strávil 3/4 hodiny v koloně mezi motorkama. Všechny byly nastartované a přískoky po 2-3 metrech jsme se posunovali vpřed. Teplota vzduchu byla sice asi jen 28 °C, ale motorka se mi asi po 15ti minutách ohřála tak, až mi začalo problikávat mazání. Nakonec jsem to chcípnul a těch zbývajících 30 minut se odpichoval nohama. Taková ostuda, mezi Harleyema...
Jak se to rozjelo, nastartoval jsem a běhěm 4 kilometrů byla teplota v normálu. To je asi režim, který zažívá policejní motorka častěji, než my při běžném ježdění. Stalo se mi to poprve za 25tisic km a rozhodně to nevidím, jako důvod pro přídavný ventilátor...
Jo, taky jsem jednou ve Wroclavi poskakoval ve 35°C třičtvrtě hodiny v koloně, a šlo to do červenýho, musel jsem to chcipnout a potupně na chvili odstavit, než to zchladlo.. kamoši s Hondama se mi smali, buzny :-)..
paulik78 napsal: není problém, když se jezdí ve velkém horku, důležité je, že se jede. Problém nastane, když se zastaví a stojí s běžícím motorem.
Stalo se mi to poprve za 25tisic km a rozhodně to nevidím, jako důvod pro přídavný ventilátor...
přesně tak , jednou za 10 let na BMW se mi stalo něco podobného a určitě kuli tomuto nebudu toto vymýšlet zvláště když moto na 99% případů může projet i kolonou aut mezi nimi ...
např u Afriky Twin jsou chladiče tři !!!
Dva objemný vodní , na jednom větrák + docela velký olejový a při jízdě pomalu to bylo furt v červeným ..
BMW je proti tomu pecka to je daleko lepší tam kde AT dávno v červeném u BMW přibudou dvě čárky ...
.
Upravil cizak dne 23.03.2014 14:21
doplňky Touratech, diagnostika a servis moto BMW,KTM, a jakékoliv dle dohody ...