Tak jsem se pustil do rozborky převodovky. Rozpůlit ji šlo, ale nepodařilo se mi vytáhnout hřídele z druhé půlky. Máte na to nějaký fígl? Napadlo mě strčit to celé do trouby ale nevím, ty nedělní koláče asi moc vonět nebudou. Nebo na to máte nějaký stahovaček? A čím sundat ložiska. BMW stahovák 007500 je asi dost drahý.
Ach jo...chtěl jsem jezdit a místo toho se hrabu v převodovce.
Upravil liborGS dne 29.03.2014 13:38
Obal převodovky musíš ohřát - ten se roztáhne a hřídele s ložisky pak jdou pěkně ven. Násilím se do toho neleze (ani stahovákem) - pak se může stát, že si zničíš průměry pro ložiska v obalu nebo, že ti obal praskne (taky jsem to už viděl, když do toho jeden pacient lezl silou, a když to nešlo, tak ještě větší silou). Ono je dobrý občas kouknout do dílenské příručky, tam je to do detailu popsáno.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Asi pořád málo. Musíš to ohřát minimálně na cca 100°C - ty hřídele jdou potom krásně ven, bez násilí. Na ložiska musíš mít samosebou stahovák. Normální stahovák s paknama za některá z ložisek nedostaneš. Musíš mít ten "miskový" (tak jak ten BMW 007500) - dělá ho např. SKF - stojí "raketu".
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Vzdávám to.
Ohříval jsem to dvě hodiny , pistole na 600. Ložisko střední hřídele se nehne.
Nechce někdo 1150 na náhradní díly?
Už nemůžu...
Upravil liborGS dne 29.03.2014 17:26
Jako vtip dobrý, nahříval jsem to postupně.
Jestli to ložisko někdo nevlepil. Rozebírané to ale nebylo.
Dal jsem do toho poslední peníze a jsem úplně hotový.
Chtěl jsem jezdit na BMW , najel jsem 80 km a mám plnou garáž šrotu.
Upravil liborGS dne 29.03.2014 18:06
Teď v březnu jsem to dělal, pravda na 1100 a musel jsem to ohřát taky solidně... nechci radit špatně, ale myslím, že když po pořádném ohřátí (kdy kapka vody na povrchu začne mizet) ti pomocník podrží konce hřídelí, aby se nekřížily a nevypadly a pomůžeš tomu vyťukáním gumovou paličkou, nebo malým kladívkem přes dřevěný špalík, tak nic nezničíš. Předpokládám, že kromě hřídelí jsi včechno odstrojil. Jinak horkovzduškou na plné pecky jsem origo lak (černý) ani náznakem nepoškodil. Ohřívej radši v pohybu, než bodově, to bych měl strach z pnutí materiálu. Samozřejně se musí prohřát skříň celá, nejen kolem ložisek, jinak ti masa materiálu stáke odsává teplo. Hlavu vzhůru, a dej vědět, jak jsi dopadl.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Pokud jsi najel 80 km, tak místo hrábání se v tom bych to vrátil prodejci, ať to opraví. Záruku na to máš...
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Díky moc za rady.
Vstupní a výstupní hřídele jdou, ale střední ani náhodou a bez středního nevytáhnu boční. Motorku vrátit nemohu věděl jsem, že z ní sere olej a cena byla dobrá. Dnes si dám asi klídek, abych se vzpamatoval a vymyslím co dál. Jo ještě mne napadlo, nebylo by lepší stáhnout ložiska, hřídele rozebrat a teprve pak nahřívat a vytahovat ten zbytek?
liborGS napsal:
Díky moc za rady.
Vstupní a výstupní hřídele jdou, ale střední ani náhodou a bez středního nevytáhnu boční. Motorku vrátit nemohu věděl jsem, že z ní sere olej a cena byla dobrá. Dnes si dám asi klídek, abych se vzpamatoval a vymyslím co dál. Jo ještě mne napadlo, nebylo by lepší stáhnout ložiska, hřídele rozebrat a teprve pak nahřívat a vytahovat ten zbytek?
Nalož to a odvez to někomu typu Servisák, Tonda apod. Oni ti to dají dohromady. Nejhorší ze všeho je když je motorka napadená kutilem. (slova jednoho člena fóra:-) ). Neber to jako urážku. Ti kluci zkrátka ví, co s tím a mají na to přípravky.
Upravil joe dne 30.03.2014 08:14
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
To už mne také napadlo, ale k Servisákovi to mám přes celou republiku a Tonda určitě nebude mít chuť ani čas hrabat se v něčem, co už je na kaši. Mohu koupit převodovku novou cca 74 tis? To byl vtip.
liborGS napsal:
To už mne také napadlo, ale k Servisákovi to mám přes celou republiku a Tonda určitě nebude mít chuť ani čas hrabat se v něčem, co už je na kaši. Mohu koupit převodovku novou cca 74 tis? To byl vtip.
Za zeptání nic nedáš.
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
S převodovkou GS zkušenosti nemám, u aut jsem to v podobných případech nahřál nejlíp v troubě pokud to šlo, použil jsem křídy abych měl jistotu, že teplota je správná a po nahřátí jsem zchladil to co jsem chtěl vyndat chladicím sprayem - až -60. Někdy to nešlo napoprvé. Pokud to nešlo, už jen bruska a pomalu rozbrousit buď kroužky, nebo klec a vybrat kulky pokud to jde. Napiš PM odkud jsi.