Ahojte,
v Oilhead Maintenance Manualu sem se dočetl, že je dobré dát sací z 0,15 na 0,30, a výfukové z 0,30 na 0,35. Prý je pak hladší volnoběh a lepší odezva na plyn. Zkoušel to někdo?
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Nezkoušel... ale tuším, co to má za následek, tedy u sacích ventilů. Zkrátíš dobu otevření sání. Dodáš méně vzduchu, ale množství paliva zůstane nezměněné, minimálně pro režimy zatížení, mimo regulaci lambdy. Obohatíš tedy chudou směs, která je u všech jednosvíček zdrojem pocukávání. Nevýhoda je, že nedosáhneš na plný plyn maximální výkon motoru.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Možná jo, protože se změní průběh zrychlení všech dílů mezi vačkou a ventilem. Takže tam vznikne špička zrychlení, která tam nepatří. Jestli to skrátí životnost, nebo to dotykové plošky dílů vydrží je otázka na vyskoušení.. Pája
Nedodrbeš tím nic moc, jen budou rozvody hlučnější, na druhou stranu každá hlučnost = opotřebení. Platí, - čím větší vůle, tím horší plnění. Pokud Tě maximální výkon nezajímá je zcela kontraproduktivní zvyšovat vůli - zhorší se průběh kroutícího momentu v důsledku horšího plnění. Hladšího volnoběhu dosáhneš montáží svíček Brisk, které doporučuje německý BMW klub - u mě to funguje docela dobře, dal jsem je tam ze zvědavosti a kupodivu oproti NGK se to o hodně zlepšilo.
bobGS napsal:
Hladšího volnoběhu dosáhneš montáží svíček Brisk, které doporučuje německý BMW klub - u mě to funguje docela dobře, dal jsem je tam ze zvědavosti a kupodivu oproti NGK se to o hodně zlepšilo.
napis prosim jaky typ tech BRISKu, budu menit,tak bych je tam dal, dik
...Myslíš asi Brisk DOR 14 LGS ? jezdím s nimi také, a jsem spokojenej. Předpokládám, že jsi porovnával staré NGK před vyhozením, a nové Brisky ... nebo? U nových svící se správnou tepelnou hodnotou si myslím nebude moc co poznávat. Ale u odborně rozhašených ventilů už rozhodně ano )
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Melizoy napsal:
...Myslíš asi Brisk DOR 14 LGS ? jezdím s nimi také, a jsem spokojenej. Předpokládám, že jsi porovnával staré NGK před vyhozením, a nové Brisky ... nebo? U nových svící se správnou tepelnou hodnotou si myslím nebude moc co poznávat. Ale u odborně rozhašených ventilů už rozhodně ano )
Můžeš to,prosím tě,trochu rozvést?Má to teda smysl nebo ne?A co vícebodový svíčky?Nemáš s tím nějakou zkušenost?Kdosi mi vykládal,že s tím by mohl být trochu problém,ale už si ani moc nepamatuju kvůli čemu(proud,"fajfky" nevím...)
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Melizoy napsal:
...Myslíš asi Brisk DOR 14 LGS ? jezdím s nimi také, a jsem spokojenej. Předpokládám, že jsi porovnával staré NGK před vyhozením, a nové Brisky ... nebo? U nových svící se správnou tepelnou hodnotou si myslím nebude moc co poznávat. Ale u odborně rozhašených ventilů už rozhodně ano )
Zklamu Tě, porovnával jsem nové NGK, které jsem koupil jako ty co tam byly, a pak ze zvědavosti Brisky. Ze zkušenosti NGK hůř drží vzdálenost elektrod, alespoň u aut. Brisk DOR 14 LGS má jiskřiště, které umožňuje přeskok jiskry v místě s bohatší směsí. Je to znát nejen na volnoběhu a jak říkáš zejména u odborně rozhašených a starších motorů.
Upravil bobGS dne 07.04.2014 18:29
Jardo: dík za typ, Tomassina znám osobně, fajn člověk a velký průkopník , a DOR14LGS jezdím také díky jeho doporučení.
Mr.GS: nemám co špatného bych proti těm Briskům řekl, jezdím s nimi desítky tis.km a nikdy jsem nemusel měnit kvůli špatné funkci, startuje to, jede to, nevynechává...ale stejně vozím v kastlíku jednu svíci náhradní, je to jen spotřebák. Věřím, že se najdou lidé, kteří si Brisk do motorky nedají, jen proto že jsou české a levné.
BobGS: nezklamal jsi mě, naopak. Nenapadlo mě, že by někdo skutečně poctivě zkoušel porovnávat proti sobě 2 páry nových svíček. Já si spíš o sobě myslím, že bych objektivní rozdíl v nových svíčkách sám nepoznal. Určitě nebudu nikomu tvrdit, že Brisk přinese koně navíc tvrdím jen, že mi léta dobře slouží. Jediné čemu fakt věřím u zkoušení čehokoli, je srovnání na motorové brzdě.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Zdravím, nejezdíte někdo se svíčkami Brisk DOR14LGS Premium na GSu 1150 dvousvíčce? Mám obavy z odchodu cívek, ( fajfkocívek), na horních svíčkách, kvůli napětí, nebo něčemu podobnému.
Ty cívky nejsou zrovna nejlevnější, už jsem dvě kupoval, to jsem ještě objevil alternativu spodních svíček v tom tuningovém provedení a to BOR12LGS. Ty mají normální indučku, tam bych se je nebál dát. Nečekám od toho vyšší výkon, jen bych chtěl rovnoměrný volnoběh - kultivovanější chod.
Děkuji za názory. Ivoš.
Upravil bmwivo dne 08.04.2014 12:37
Ivoš.
bmwivo napsal:
Zdravím, nejezdíte někdo se svíčkami Brisk DOR14LGS Premium na GSu 1150 dvousvíčce? Mám obavy z odchodu cívek, ( fajfkocívek), na horních svíčkách, kvůli napětí, nebo něčemu podobnému.
Ty cívky nejsou zrovna nejlevnější, už jsem dvě kupoval, to jsem ještě objevil alternativu spodních svíček v tom tuningovém provedení a to BOR12LGS. Ty mají normální indučku, tam bych se je nebál dát. Nečekám od toho vyšší výkon, jen bych chtěl rovnoměrný volnoběh - kultivovanější chod.
Děkuji za názory. Ivoš.
To by me taky zajimalo. Ty spodni na dvojsvici nejak extra neresim.Beztak myslim, ze extra vliv to nema, ale aby mi hlavni odpalily fajky s civkama,to se mi moc nechce. Cca v cervnu musim vymenit olej i svice,takze se taktez rad dozvim nejake info. Jinak volnobeh mam vcelku ok. Jen studeny starty jsou hodne uklepany....
I pád na hubu je pohyb kupředu
Dík za zajímavý odkaz. Ty svíčky mám koupené, ( malé i velké), zítra je namontuji a po zkušenosti dám vědět zda bylo něco znát. .
Upravil bmwivo dne 08.04.2014 21:43
Ivoš.