každej "garážservis" tuhle čínskou věc má.. Na auta to stačí. Na motorky nedoporučuji. Ty lepší servisy mají plně automatickou.. alespoň třeba tuto..:
jezek přiložený následující obrázek:
Tak ono na moto bez abs a modulatoru je to fuk na pacce a hadici nic neposeres ale odsavacka muze podelat tlakovy snimace v modulatorech
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Jenže s tenkou pancéřovkou to jinak nejde. Průřez je tak malý, že dostat z toho bublinu prostě není jednoduchý.
Dneska se mi za jízdy zablokovala přední brzda. Jedu, předjíždím auto, předjedu ho a najednou jako by chcípl motor a jelo to jen setrvačností. Asi na 50m to totálně zastavilo. Páčka brzdy nešla vůbec zmáčknout, přední kolo zablokované. Přes odvzdušňovák jsem odpustil jedním stiskem páčky vzduch s kapalinou.
A to vše nastalo bez varování. Prostě jen tak. Předtím brzda naprosto v pohodě.
Někde to nasává vzduch, ale kde? Trošku to typuju na pumpu, ale pak by mě zajímalo, kolik by měla vydržet, když jsem ji od Ježka kupoval před 15tis. km a motorka má 80tis. km. Ta původní tam byla určitě od začátku, viz. http://www.bmwgs....ost_239814
Na brzdy bez ABS ji můžeš použít úplně normálně. Taky s ní bežně dělám odvzdušnění spojkových válců u 1150. Parádně se s ní taky odvzdušňuje chladící systém u "Káček" - poradil jsem to tehdy Servisákovi. Je to dobrá pomůcka v dílně. Jen nepoužívat u ABS!!! http://tonda1200....az1581.jpg...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Co jsem tak sledoval, je to lepší. Z nádobky se to vždycky trošku zavzdušní a u tenkých hadic to jde pak celý do pr.ele. Někdo na to používá velkou stříkačku, někdo kompresor. Slyšel jsem spoustu možností.
dpč, jsem si vyrobil z motorku ostřikovače odsávačku a použil ji na 1150 GSA a teď mi ABS nefunguje (ABS bez posilovače) a kontrolky blikaj střídavě, přitom přímo po odvzdušnění bylo všechno vpohodě, vyresetování drátkem se mi nepodařilo, doufám, že jsem něco nezčubil Zkusím dát jinou baterku, jestli už ta stávající není hyn a odvzdušnit jestli tam někde nesedí pytel a nedělá neplechu
1) Otevřena nádobka brzdové kapaliny.
2) Nasazena odsávačka s hadičkou na ventil.
3) Zmáčknout a zafixovat brzdovou páčku.
4) Otevřít ventil a nasát odsávačkou naplno.
5) Zavřít ventil.
Jestli jsem všechno dělal dobře, tak nechápu, proč mi přes odvzdušňovák po jeho uzavření stále ucházely bublinky vzduchu (odsávačka stále nasazená a vyvíjí podtlak).
xHackerM napsal:
Mám podezření na vadný odvzdušňovací ventil.
Můj postup:
1) Otevřena nádobka brzdové kapaliny.
2) Nasazena odsávačka s hadičkou na ventil.
3) Zmáčknout a zafixovat brzdovou páčku.
4) Otevřít ventil a nasát odsávačkou naplno.
5) Zavřít ventil.
Jestli jsem všechno dělal dobře, tak nechápu, proč mi přes odvzdušňovák po jeho uzavření stále ucházely bublinky vzduchu (odsávačka stále nasazená a vyvíjí podtlak).
Co vy na to?
Myslím si,že by páčka měla zůstat volně nezmáčknutá bez fixace aby mohla kapalina z nádobky procházet do třmenu. A ty bublinky jsou netěsností kolem odvzdušňováku a koncovky odsávačky.
Upravil BIGR dne 13.05.2014 18:39
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS