koupil jsem GSA a radost z nevýhodné koupě mi ještě víc kazí zvuky z motoru
Můžu srovnávat s R1100 R, takže píšu jen to, co je jiné
Mimo to jsem už zjistil podle rad ve fóru, že mi klepe kladka.
1) teplý motor na volnoběh má zvuk velmi podobný zvuku volných rozvodů po startu, četl jsem, že je někdo měnil, ale zajímalo by mě, jestli se dá nějak rozumě poznat, že jsou ty napínaky v pytli, abych je nekupoval preventivně
2) motor okolo 3000 ot/min cinká, řek bych že jako celá kovárna, je to jasný a naprosto čistý kovový zvonění, můj tip : kroužky, pístní čepy
tohle mě štve nejvíc, poněvadž to je slyšet celou jízdu
3) častý divný chrochtání asi ze spojky při řazení 5 a 6 z nižších kvaltů a následným pouštění spojky(spínání), ale to až tak neřeším, stačí tu spojku spínat pořádně
A pak technický dotaz, jestli někomu taky škube TwinSpark
A technický dotaz 2 - jak se pozná u TwinSparku, že nepálí svíčka?
Upravil MotoPaja dne 20.09.2008 20:06
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
mě duosvíčák necuká
sundej z válce tu plastovou krytku,co zakrývá hlavní faju se svíčkou,nastartuj,nech to běžet,za chodu rozpoj přívodní kabel k fajce,je tam 12 V tak se neboj,pokud se změní zvuk motoru,je dobrá,pokud ne je špatná,to samý na druhé straně
s cinkáním ti neporadím,ale mě to na volnoběh taky pěkně chrastí,asi mám vercajk v motoru místo pod sedlem,po přidání na 1500 ot už je to šepot qjetintož ať to není nic hrozného ti vinšuju
k tomu prskání tady je něco podobného, myslím že je to problém, který potká časem snad každého http://www.bmwgs....ad_id=1268
Upravil Piky dne 20.09.2008 22:31
R1150 GS Adventure
Ha tak koukám, že pěkný svíčky nezaručujou dobrý cívky
Upřímně když to tu čtu, tak mám strach se na ty přímý cívky i jen podívat, natožpak je odpojovat za chodu
Nicméně myslím, že to moje cukání při konst. otáčkách nebude tímto, protože to je opravdu málo znatelný, jinak to jede dobře, doufám
Kupodivu se to zlepšilo po tom, co jsem prohodil spodní svíčky. Mám na jednom válci asi pošramocený závit na spodní svíčku, což by taky mohlo dělat neplechu
To cinkání jste nikdo neřešil? Přece jenom ke kosmickým technologiím a atronomicky drahým opravám hodlám sáhnout až v posledním sledu
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Já mám strašnou kovárnu za studena,ale jak se ohřeje,tak je to docela v pohodě. Akorát když dojíždím s rychlostí a bez plynu,tak ty napínáky asi taky slyším. (jestli to jsou oni) Dělá mi to už dlouho,zatim jsem to neřešil,ale v zimně je asi zkusím vyměnit. Stojej asi cca 650,-/kus
Jinak při konstantní rychlosti mi to taky škube,ale já nemám dvousvíčáka,tak to nemusím řešit
...Radku, kde jsi viděl hydraulické napínaky jeden kus za 650 Kč, to bych bral, co já vím, tak stojí jeden komplet okolo 2000,-Kč, těch 650,- stojí jen váleček, ale to je jeden z několika dílů co je celý napínák složený, jestli se pletu, tak mně napiš kde to takto lacino prodávají, už vzhledem k tomu, že už jsou na trhu inovované, protože soudruzi v D udělali někde chybu a přišli na to, že na volnoběh v rozpáleném motoru neudrží tlakem napnutý rozvoďáky a proto ty pazvuky...
Našel jsem to kdysi v katalogu dílů,ale máš pravdu,koukal jsem jen na ten váleček. Sakra. *pissed*
A je teda nutný to měnit,nebo to máme nechat chrastit?
...já to částečně vyřešil olejem od Liqui Moly SAE 50 HD, chrastění jak píšeš se posunulo do vyšších teplot, až na extrémy, které já uznávám na zvýšení teploty o dva díly na teploměru, ale přesto se na šponováky chystám v zimě, až nebudu projíždět tolik peněz na motorce v benzínu, ale dá se v klidu říci, že bych je mohl při tomto oleji nechat staré, je to totiž v konstrukci těch šponováků, již jsem je jednou vyměnil, ale za starý model a bylo to to samé.Zřidnutím oleje při vysokých teplotách se neudrží napínák napnutý a rozvody se uvolní...( na volnoběh a při vrknutí plynem se tam jako by melou šrouby)
RadekGs napsal:
Našel jsem to kdysi v katalogu dílů,ale máš pravdu,koukal jsem jen na ten váleček. Sakra. *pissed*
A je teda nutný to měnit,nebo to máme nechat chrastit?
Být tebou, tak je vyměním. Dojezdil bych v pohodě sezónu a až uhoděj mrazy, tak bych je komplet vyměnil. Ten zvuk se špatnými napínáky je opravdu jak "stará kovárna" a až to vyměníš, tak si budeš myslet, že je to jiná motorka Akorát kvůli levému napínáku musíš sundat telelever.
...blbost, nemusíš. Musíš odšroubovat přírubu sání od válce, povolit pásku u airboxu, zastrčit do airboxu ( asi 5 cm) a potom vyšroubovat napínák, on se rozpadne a vnitřek vytahuju magnetem, práce na půl hodiny. To pravá strana je otravnější, musí se sundat výfukové potrubí...a to bylo v mém případě nutno i s padáky...:-((
bmwivo napsal:
...blbost, nemusíš. Musíš odšroubovat přírubu sání od válce, povolit pásku u airboxu, zastrčit do airboxu ( asi 5 cm) a potom vyšroubovat napínák, on se rozpadne a vnitřek vytahuju magnetem, práce na půl hodiny. To pravá strana je otravnější, musí se sundat výfukové potrubí...a to bylo v mém případě nutno i s padáky...:-((
bmwivo - když jsem to dělal poprvý před pár lety na kamarádově motorce, tak jsem to s tím magnetem taky zkoušel (stejně jako když se vytahují hrníčkový zdvihátka) a ven jsem to nedostal. Nakonec šel stejně telelever dolů. Dneska už to mám nacvičený tak, že mi trvá půl hodiny sundat telelever.
Upravil Tonda dne 22.09.2008 20:47
Tonda napsal:
Být tebou, tak je vyměním. Dojezdil bych v pohodě sezónu a až uhoděj mrazy, tak bych je komplet vyměnil. Ten zvuk se špatnými napínáky je opravdu jak "stará kovárna" a až to vyměníš, tak si budeš myslet, že je to jiná motorka Akorát kvůli levému napínáku musíš sundat telelever.
jen technická - napínáky dělají ale takovej spíš klepavej zvuk ne? nikoliv jasně kovový řinčení (rychlý cinkání)? Poněvadž mě to dělá oboje, ale jen to druhý za jízdy a taky je to víc slyšet - čili mě to víc sere
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
bystricke napsal:
sundej z válce tu plastovou krytku,co zakrývá hlavní faju se svíčkou,nastartuj,nech to běžet,za chodu rozpoj přívodní kabel k fajce,je tam 12 V tak se neboj,pokud se změní zvuk motoru,je dobrá,pokud ne je špatná,to samý na druhé straně
vyzkoušel jsem ty cívky a nejsem z toho moudrej, zvuk to na volnoběh změnilo ale veeeelmi málo, na zvýšený otáčky se zdálo, že otáčky poklesly, ale zase ne tak úplně hodně a navíc u obou cívek stejně, čili buď jsou obě dobrý a kupodivu na zapálení směsi stačí i druhý svíčky (i když tu někdo tvrdil že ne ) nebo jsou obě ty cívky v háji
nicméně to kovový pronikavý řinčení se zdá být jen a jen od pravý klapky, takže odsud asi začnu řešit nápravu
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
bystricke napsal:
to musíš slyšet,na volnoběhpokud je v háji poklape to furt stejně,beze změny,zkus to několikrát
tak včera proběhla další zkouška takže když sundám pravou cívku motor změní chod ale prostě málo, nemůžu si pomoct, spíš tak jako že změní tón, chvilku to zachrastí trošku jinak, ale žádná markantní změna
když sundám levou tak motor se znatelně zaklepe, jak vibracema, tak zvukem
co jsem ale zkusil ještě byla kladka lanka na vstřiku a tady bych potřeboval pomoc protože nevím jestli to je ok, čili když pohnu na volnoběh pravou kladkou, tak motor začne cukat a má tendenci zdechnout, znáte ten "zvuk" když to prostě chce zdechnout
když stejně pohnu levou kladkou, tak motor je slyšet že se hádá, ale otáčky se zvyšují a je slyšet i podle prdění z vejfuku, že jdou ty válce jdou proti sobě, ale jdou
je to normální?
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
bystricke napsal:
to musíš slyšet,na volnoběhpokud je v háji poklape to furt stejně,beze změny,zkus to několikrát
tak včera proběhla další zkouška takže když sundám pravou cívku motor změní chod ale prostě málo, nemůžu si pomoct, spíš tak jako že změní tón, chvilku to zachrastí trošku jinak, ale žádná markantní změna
když sundám levou tak motor se znatelně zaklepe, jak vibracema, tak zvukem
co jsem ale zkusil ještě byla kladka lanka na vstřiku a tady bych potřeboval pomoc protože nevím jestli to je ok, čili když pohnu na volnoběh pravou kladkou, tak motor začne cukat a má tendenci zdechnout, znáte ten "zvuk" když to prostě chce zdechnout
když stejně pohnu levou kladkou, tak motor je slyšet že se hádá, ale otáčky se zvyšují a je slyšet i podle prdění z vejfuku, že jdou ty válce jdou proti sobě, ale jdou
je to normální?
No já ti nevím,ale mám pocit že hledáš ducha.Nejdříve bych nechal motorku komplet seřídit,protože neseřízená motorka rachotí fest.Klapky dovedou nadělat taky slušný kravál,ale stačí na ně lehce přitlačit prstem při chodu motoru a hned víš na čem jsi.Pokud nějak výrazně nezadrhávají,nechal bych je na pokoji.Jestli máš podezření na napínáky,rozjeď motorku na 3 ku nejméně na 5tis.ot. a zavři plyn,tak aby motorka byla nucena prudce brzdit motorem.Pokud je to napínák,začne klepat (znatelně).Pokud je úúúplně po smrti,tak zůstane viset a ten kravál opravdu nepřeslechneš.Stačí pak vrknout plynem a znovu "naběhne".
Ještě bych zkontroloval stav baterie.Je to sice k neuvěření ,ale exnutá baterie zatěžuje altík a ten,protože je poháněný řemenem vyvede z rovnováhy řetěz na prsou motoru.Výsledek je tlumené kovové klepání.Vyzkoušeno na vlastní motorce a hlavně peněžence léta páně roku tohoto.
pavelgs napsal:
No já ti nevím,ale mám pocit že hledáš ducha.Nejdříve bych nechal motorku komplet seřídit,protože neseřízená motorka rachotí fest.Klapky dovedou nadělat taky slušný kravál,ale stačí na ně lehce přitlačit prstem při chodu motoru a hned víš na čem jsi.Pokud nějak výrazně nezadrhávají,nechal bych je na pokoji.Jestli máš podezření na napínáky,rozjeď motorku na 3 ku nejméně na 5tis.ot. a zavři plyn,tak aby motorka byla nucena prudce brzdit motorem.Pokud je to napínák,začne klepat (znatelně).Pokud je úúúplně po smrti,tak zůstane viset a ten kravál opravdu nepřeslechneš.Stačí pak vrknout plynem a znovu "naběhne".
Ještě bych zkontroloval stav baterie.Je to sice k neuvěření ,ale exnutá baterie zatěžuje altík a ten,protože je poháněný řemenem vyvede z rovnováhy řetěz na prsou motoru.Výsledek je tlumené kovové klepání.Vyzkoušeno na vlastní motorce a hlavně peněžence léta páně roku tohoto.
Jo to máš pravdu, ducha jsem hledal, stejně jsem zjistil, že většinu těch zvuků (a všechny ty co mi velmi vadí) dělá jen ta šíleně řinčící pravá klapka, takže to se bude nějak řešit v zimě.
Jinak jsem zjišťoval celou dobu jestli mám v pohodě obě cívky, dneska jsem to zkoušel znova a jsou obě v pohodě (aspoň jsem se tak jsem rozhod ).
To přizvednutí kladek jsem jen tak zkusil včera a překvapilo mě to, proto jsem to napsal, ale asi to je normální. Nebo alespoň po delší úvaze mi to normální přijde
Ty napínáky vyzkouším, prostě je tam v určítých chvílích slyším, ostatně píše to tu víc lidí, tragédie to nebude - ve smyslu toho, že by byl zadřenej některej, ale jsou slyšet. To jestli budu řešit uvidím až jak to bude po ztišení klapky, páč do tý doby tam těžko něco hledat.
Jo a k tomu seřízení, jsem jí koupil od věhlasnýho opraváře, takže tohle jsem tak neřešil. Ale aspoň na synchro a ventily asi půjde.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?