Má někdo zkušenost s potkaným motorem?
Před cca20 dny mi odešla volvoběžka na F650gs. Při startování se ozval nepříjemný zvuk z motoru a starter běžel "naprázdno" jakoby netočil klikou. Objednal jsem volnoběžku z Ideal Engine parts s domečkem a kolem za 7540,- Kč
(poloviční cena než u BMW nevím co vydrží, ale vypadá dobře) Po namontování a startování zjištěn další problém motor je bez komprese. Rozborkou zjištěna vůle 3mm mezi vačkami a podložkami ventilů. Všechny čtyři ventily se potkali s pístem. závěr: vytahaný rozvodový řetěz, obroušená napínací a vodící lišta, zaseklá volnoběžka = ohnuté ventily. Cena dílů cca 12000,- Kč
Foto dodám později
Zkontrolovat a hlavně jestli se ten bordel z rozpadlý volnoběžky nedostal někam kam nemá- tzn. všechny kanálky.Takhle od stolu se těžko radí.Ale příčinou byl určitě přeskočenej rozvodák a to tím že nenapínal napínák,
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Volnoběžka se nerozpadla nacucky a v oleji po najetí cca 5000km nebylo na magnetu u výpust. šroubu víc než 6 šponek velkosti krystalku soli.
Moto má dle tacho najeto 45000km a z toho já cca 5000km. Jsem třetí majitel tak nevím. Rok výroby 2000.
TOLI napsal:
Zkontrolovat a hlavně jestli se ten bordel z rozpadlý volnoběžky nedostal někam kam nemá- tzn. všechny kanálky.Takhle od stolu se těžko radí.Ale příčinou byl určitě přeskočenej rozvodák a to tím že nenapínal napínák,
Při startování napínak stejně nenapíná, imho... Většinou mu to vteřinu po chycení motoru trvá.
TOLI napsal:
Zkontrolovat a hlavně jestli se ten bordel z rozpadlý volnoběžky nedostal někam kam nemá- tzn. všechny kanálky.Takhle od stolu se těžko radí.Ale příčinou byl určitě přeskočenej rozvodák a to tím že nenapínal napínák,
Při startování napínak stejně nenapíná, imho... Většinou mu to vteřinu po chycení motoru trvá.
To je pravda proto to taky po startu vždycky tak rachotí než se natlačí tlak do napínáku. Až si to tu večer přečte tonda tak snad něco napíše myslím že už v dílně takovej motor měl taky.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
TOLI napsal:
Zkontrolovat a hlavně jestli se ten bordel z rozpadlý volnoběžky nedostal někam kam nemá- tzn. všechny kanálky.Takhle od stolu se těžko radí.Ale příčinou byl určitě přeskočenej rozvodák a to tím že nenapínal napínák,
Při startování napínak stejně nenapíná, imho... Většinou mu to vteřinu po chycení motoru trvá.
To je pravda proto to taky po startu vždycky tak rachotí než se natlačí tlak do napínáku. Až si to tu večer přečte tonda tak snad něco napíše myslím že už v dílně takovej motor měl taky.
Jo, jo. Tam byla tehdy taky příčina vadný napínák. Bohužel tenkrát tomu klukovi, co ji vlastnil nedošlo, že po nastartování to musí během "mžiku" ztichnout a né "rachtat" dál. No a pak si "vrknul" s plynem a bylo vymalováno. Na konci zimy jsem tu měl úplně stejně "potkaný" K1200S - tam byla příčina přeskočení řetězu "vražedná" kombinace typická pro K-modely - tzn. moc najetých kilometrů, starý typ napínáku a neudělaná "svolávačka" na spodní vodící plastový díl u rozvodového kolečka na klice = pár dříků ventilů poohýbaných jak stopky hub "Václavek". ...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Držim palce, ať máš v pořádku vodítka ventilů.. vyzkoušej si jak chodí ventily, zda mají radiální vůli stejnou ve všech směrech a kde přirozeně dosedají. Minimálně pro nové ventily bych být Tebou nechal sfrézovat sedla v hlavě.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Ano i ne. Pokud neudrží tlak kulička (zpětný ventil v napínáku)
tak asi dojde k čemu došlo.
Olej z moto byl dokonale vypuštěn. Otevřené víko na volnoběžce, odmontované trubky a motorka nakláněna tak aby vše vyteklo a nedělalo svinčík při montáži volnoběžky.
Jj, jasně máš pravdu s tou kuličkou, já to beru tak, že když jsem dělal ventily po X dnech stání, tak byl řetěz pořád napnutej, že jsem musel napínák skoro vyšroubovat, abych sundal řetěz.
Nazdárek mechanici,tak mám trochu naděláno v gatích.Při startu to polední dobou rachotí čím dál víc. Je potřeba nějak zkontrolovat volnoběžku? Mám najeto 65000 a obávám se řetězu se stejného scénáře.Rok 2001.
bubak