Mám problém s hlukem, který pravděpodobně vychází z přední části motorky. Skoro jsem si jistý, že od předního kola. Je to takový zvuk jako když máte na autě špatně sjeté pneumatiky nebo za autem táhnete přívěsný vozík.
Hluk se začne ozývat zhruba od 60km/h pak jakoby trošku slábne a opět začne od 100 - 110km/h pak zase opět slábne.
Myslel jsem, že to dělá špatně sjetá Metzelerka tak jsem přezul na Mitas E07 a vůbec nic se nezměnilo, takže pneu bych vyloučil. Při vyřazení nebo vymáčknutí spojky se nic nezmění.
Můžou to být ložiska v předním kole nebo je to při tomhle nájezdu blbost?
Upravil stevebmw dne 23.06.2014 15:17
R1200GS 2010
Že by to byla ložiska v předním kole bych moc nevěřil - neříkám, že se nemůžou při takhle malém nájezdu pokazit, ale nebývá to zvykem. Spíš bych tipnul ty gumy - blbě sjetá nebo oskákaná pneu hučet může a Mitas 07 + i jiné gumy s hrubším dezénem hučí normálně - takže se ti pak může zdát, že se nic po přezutí nezměnilo.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Asi by chtělo aby se na tý motorce někdo povolaný projel. Nemá náhodou někdo povolaný naplánovaný výlet okolo Chrudimi, Hlinska, Žďáru nad Sázavou?
Jestli to je gumama tak jsem rád, že nic není rozbité a zároveň mám pokaženou chuť z jízdy. Protože ten největší hukot to vydává zrovna při cestovní rychlosti 100 - 110 km/h. Takže musím jet buď 90 nebo 120.
R1200GS 2010
Treba je to opravdu jen hrubsi dezen, jak pise Tonda. Prezul jsem z Tourance na Anakee3 a porad sem si rikal, ze mi nekde neco huci. Staci porovnat vzorky gum a prisuzuju to vzorku Anakee3. Nehlede na to, ze uz tu nekdo psal, ze Anakee3 jsou hlucnejsi nez Anakee2.
já bych hodil motorku na hlavní stojan,sundal brzdiče,zatočil předním kolem,pokud jsou špatná ložiska,bude to slyšet,můžeš si vzít dlouhý šroubovák,položit jednou stranou na osu kola,na druhou přilož ucho a pomalu zatoč kolem,pokud nic neuslyšíš,závada je jinde.špatné ložisko by hučelo furt,při každé rychlosti
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
.... conti trial attack taky hučí ... jsem si nejdřív myslel, že to hučí převodovka nebo nějaký ložisko, ale vypozoroval jsem že se zvuk (hučení) mění podle povrchu silnice (druhu asfaltu nebo betonu) ...
(ch)stepan
Dnes jsem po zimě vyjel, nechal přezout přední kolo (pneu Pirelli Angel GT) a mám stejný problém.
Je to přesně jak píše Stevebmw: při náklonu hluk citelně slábne a povrch silnice na to nemá vliv.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
Teda ja sem bud hluchej, nebo divnej, ale mam na Mau x- ty E-10 a ze bych byl nejak citlivej na jejich hluk, to teda ani nahodou. Pred tim Scouty, taky podle mne v norme. Jestli neco slysim, tak tu michacku na beton pod sebou. Loziskum bych to fakt neprikladal, bude to gumou a citlivejma usima, nic ve zlym... Hod to na stojan a toc, pokud by mely bejt v tom rachotu za jizdy slyset loziska kol, musel bys to cejtit o v ruce pri toceni...
Pink Floyd - Coming Back To Life
Zítra budu dělat olej v motoru tak je vyzkouším. Dnes jsem neměl čas to prohlížet, byl jsem ještě na STK.
Vzhledem k ceně těch 2 ložisek a 2 gufer se mi to snad vyplatí vyměnit jen tak pro klid duše.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
Loziska jsou bud ok, nebo ko. Pokud by mely delat takovej kraval, ze je uslysis za jizdy, melo by to bejt znat i pri toceni rukou. Bud bude cejtit cukani, nebo bude vule na kole. Nebo budou pretazeny a kolo se bude sice hladce, ale malo tocit. Ale vsadil bych dobry piti na gumu
Pink Floyd - Coming Back To Life
Zkuste to promyslet zcela jednoduše.
Dělalo to před přezutím? Ne? Po ano? To znamená...
Dělá to v náklonu? Rovně ne? Guma při jizdě vertikálně je profilovaná zcela odlišně, než v náklonu. Nedocházi tam k tak značné změně- guma, mezera, guma. Ale hlavně pokud se to mění náklonem, myslím že není co řešit.
A ještě jeden dotaz, znáte někoho kdo slyšel ložiska v kole? Už jsem jich pár vyměnil, a některé už neměli s ložisky nic společného, ale nikdo na to nepřišel podle zvuku.
Doporučuji, než si zvykneš laďák.
Logická odpověď, to je pravda.
Jenže problém je ten typ zvuku. Není to typické hučení pneumatiky, jaké každý zná. Je to něco jako šustění a hučení ale ve vyšších tónech, opravdu jako když vezmež suché vyjeté ložisko na hřídel a roztočíš ho.
Když jsem před pár lety přezul malé GS na Mitasky a vyjel, taky gumy hučely, ale vůbec mi nenapadlo podezřívat ložiska, protože to bylo opravdu typické hučení gumy, ale tohle je úplně jiné.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
Tak může být varianta 2- sundával jsi kolo, skládal? Tak možná je složené zle. Koukni na mezery v brzdových třmenech. Hele ale ta guma vážně dělá divné zvuky.
Když jsem měl na zadním kole kdysi nazutou Mitasku E09 Dakar a ve předu TKCčko, tak Ti garantuju, že to byl takovej hučák (šustivě hluboký pískání, které v závislosti na rychlosti měnilo tón), že jsem myslel, že mi to kolikrát urve uši... a to mám laďák
Teď mám už několik sezon nazutý Scouty a taky lehce "pohoukávaj"...
Tipuju to taky na moc vytříbený sluch a hrubší pryže
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.