Zdravím, chtěl jsem se zeptat-koupil jsem před 3 měsíci R1200 GSA, 2007 - ale začalo mi při přeřazení nebo při prudším přidání/ubrání plynu dost hlasitě cvakat někde v místě, kde je kardan připojený na převodovku...nejsem schopný odlišit, jestli je to z převodovky nebo spíš od kardanu...nemáte někdo zkušenost s tímto problémem? Moc díky !
Zřejmě ti to začne taky brzo vibrovat a pak v tom cvakne a už nepojedeš nikam. Vytáhl bych kardan a zkontroloval křížky.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
TOLI napsal:
Zřejmě ti to začne taky brzo vibrovat a pak v tom cvakne a už nepojedeš nikam. Vytáhl bych kardan a zkontroloval křížky.
No před měsícem se mi urval právě jeden kříž na kardanu, tak mi dávali druhý ( ne nový )...chvíli bylo ticho,ale od té doby mám najetých jen tak 800km...tenhle zvuk mi ae přijde jiný a blíž k převodovce...
Spis by se tedy chtelo podivat na kardan jestli je ve 100%stavu a jestli jsou obe hridele namazane jestli nejsou suche a proto to nemalti a pomalu a jiste to nelikviduje kardan i hridele
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Už jsi ten problém vyřešil ? Mám ten samý problém, kardan jako nový koncový převod taky bez vůle a při jízdě, když zavřu plyn tak to dost klepne v těch místech jak píšeš a při přidání plynu to samý. Drážky mám namazaný.
Upravil MiTy dne 27.07.2014 17:25
Když to dáš na hlavní stojan, zařadíš rychlost, třeba jedničku (při vypnutém motoru) a budeš zadním kolem otáčet dopředu a dozadu od "dorazu do dorazu", bude ti v tom taky cvakat.
Je to ten zvuk?
paulik78 napsal:
Když to dáš na hlavní stojan, zařadíš rychlost, třeba jedničku (při vypnutém motoru) a budeš zadním kolem otáčet dopředu a dozadu od "dorazu do dorazu", bude ti v tom taky cvakat.
Je to ten zvuk?
Je to ten zvuk, ale zdá se mi nepřirozeně silnější...
Když si dřepneš na pravou stranu a hlavu budeš mít asi tak v polovině mezi převodovkou a hruškou, tak to poznáš odkud to jde - z prava /převodovka - z leva / hruška. Můžeš si dát ucho blíž.
Nemáš někoho poblíž se stejnou motorkou, abys to porovnal?
Já si to šel do garáže zkusit. Jsou to rány z převodovky a musím říct, že mě to až zaskočilo, jak je to hlučné. Jsou to jasně kovové rány, jako bych klepal kladívkem o kusu železa. Najeto 77 tisic, ročník 2006.
Myslím že jsou to vůle v zubových spojkách, které jsou mezi jednotlivými rychlostními stupni a musejí tam být, aby se dalo zařadit.
V podstatě je to něco takovéhleho http://666kb.com/...2q82l3.jpg
Je to kov na kov a proto to klape.
Na motorce s kardanem není mezi zadním kolem a převodovkou žádný pružný člen. Takže každé prudké přidání-ubrání se ti odvděčí cvaknutím / klapnutím.
Kdybys měl řetěz, tak ten trochu pruží a v zadním kole jsou obvykle mezi rozetou a nábojem kola gumy. Tam se to trochu utlumí a převodovka nedostane takový ráz.
Zkusil bych to porovnat s jinou motorkou.
Záruku ti na to nedám, ale asi bych to neřešil a zkusil bych se vyvarovat cukání s plynem a přidávat/ubírat plynule.
Upravil paulik78 dne 29.07.2014 21:48
paulik78 napsal:
Když si dřepneš na pravou stranu a hlavu budeš mít asi tak v polovině mezi převodovkou a hruškou, tak to poznáš odkud to jde - z prava /převodovka - z leva / hruška. Můžeš si dát ucho blíž.
Nemáš někoho poblíž se stejnou motorkou, abys to porovnal?
Já si to šel do garáže zkusit. Jsou to rány z převodovky a musím říct, že mě to až zaskočilo, jak je to hlučné. Jsou to jasně kovové rány, jako bych klepal kladívkem o kusu železa. Najeto 77 tisic, ročník 2006.
Myslím že jsou to vůle v zubových spojkách, které jsou mezi jednotlivými rychlostními stupni a musejí tam být, aby se dalo zařadit.
V podstatě je to něco takovéhleho http://666kb.com/...2q82l3.jpg
Je to kov na kov a proto to klape.
Na motorce s kardanem není mezi zadním kolem a převodovkou žádný pružný člen. Takže každé prudké přidání-ubrání se ti odvděčí cvaknutím / klapnutím.
Kdybys měl řetěz, tak ten trochu pruží a v zadním kole jsou obvykle mezi rozetou a nábojem kola gumy. Tam se to trochu utlumí a převodovka nedostane takový ráz.
Zkusil bych to porovnat s jinou motorkou.
Záruku ti na to nedám, ale asi bych to neřešil a zkusil bych se vyvarovat cukání s plynem a přidávat/ubírat plynule.
Malá oprava , v kardanu je guma tam je to pružný spojení.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
paulik78 napsal:
Když si dřepneš na pravou stranu a hlavu budeš mít asi tak v polovině mezi převodovkou a hruškou, tak to poznáš odkud to jde - z prava /převodovka - z leva / hruška. Můžeš si dát ucho blíž.
Nemáš někoho poblíž se stejnou motorkou, abys to porovnal?
Já si to šel do garáže zkusit. Jsou to rány z převodovky a musím říct, že mě to až zaskočilo, jak je to hlučné. Jsou to jasně kovové rány, jako bych klepal kladívkem o kusu železa. Najeto 77 tisic, ročník 2006.
Myslím že jsou to vůle v zubových spojkách, které jsou mezi jednotlivými rychlostními stupni a musejí tam být, aby se dalo zařadit.
V podstatě je to něco takovéhleho http://666kb.com/...2q82l3.jpg
Je to kov na kov a proto to klape.
Na motorce s kardanem není mezi zadním kolem a převodovkou žádný pružný člen. Takže každé prudké přidání-ubrání se ti odvděčí cvaknutím / klapnutím.
Kdybys měl řetěz, tak ten trochu pruží a v zadním kole jsou obvykle mezi rozetou a nábojem kola gumy. Tam se to trochu utlumí a převodovka nedostane takový ráz.
Zkusil bych to porovnat s jinou motorkou.
Záruku ti na to nedám, ale asi bych to neřešil a zkusil bych se vyvarovat cukání s plynem a přidávat/ubírat plynule.
Malá oprava , v kardanu je guma tam je to pružný spojení.
Tušil jsem, že v kardanu je guma.
...to je ta, co se občas někomu protočí, že?
V tomhle vlakne se resi zase blbost. Pokud das jednicku a hejbes kolem je to jasny ze to bude mlatit. Vymezuji se vule ve vsech zubovych prevodech. Jeste napis ze to das na hlavni stojan a pri 6 na miste to mlati. Neres picoviny a jezdi.
... servis a diagnostika BMW Motorrad