Zdravíčko,
teď se tu ta spotřeba řeší hodně, tak se taky svezu
Na R1100R, což by měl být stejný motor jako na 11GS, mám problém se spotřebou. Bere tak průměrně 7,5l/100km a to se jezdí normálně - čili do 120, teď poslední nádrž dokonce jen do 100km/h, žádný honění, závodění, přes 4000 ot. nejde. Koncovka je úplně začouzená, horší než u nafťáku.
Když jsem si přečetl diskuzi o lambdě a spotřebě http://bmwgs.cz/f...ad_id=2324 jal jsem se hledat lambdu a zjistil jsem, že tam není, čili tou to asi nebude
Motorka je po servisu v AuTecu, novej vzduchovej filtr, synchro, od seřízení i míň prská do vejfuku, ale pořád žere jak tank. Ještě jsem jim tam říkal, že mi přijde že to moc žere, načež se mi dostalo odpovědi, že bohatost si řídí lambda sama
Nenapadá vás někoho co by to mohlo být? Případně čím se řídí bohatost, když to nemá lambdu?
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Nechci z tebe dělat vola, ale jsi si jistej, že tam není? Byla by před katem.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Cycli napsal:
Nechci z tebe dělat vola, ale jsi si jistej, že tam není? Byla by před katem.
Zdar, ani já nechci z kohokoliv dělat hospodářská zvířata, ale 1100 se dělali v provedení "s" a "bez" katu, čili i s a bez lambdy. Jak byla ale pošéfovaná stříkačka vážně nemám páru.
Rozhodně se na 1100 prodávají vejfucky "s" a "bez" díry pro lambdu.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Mam 11ku,r.v. 95, BEZ LAMBDY, ale s katem. A spotreba je s orig. vyfukem a KN mezi 5.6-7 l/100km. Podle stylu jizdy. Ale kdyz jedu kolem tech sesti,tak se vylozene kocham.
R1100GS
Bo to zřejmě záleželo, na jakej trh se motky prodávaly.
Když to šlo do IT, Španělska nebo na východ,tak v té době ještě nevyžadovaly předpisy katalizátor, tak se prodávaly kusy bez katu i lambdy (místo katu to mělo dutý kamna). Tam kde byly přísnější zákony, byly veze s neřízeným katem bez lambdy a v reichu a švajcu a jižní říši se od začátku prodávali s katem i lambdou.
Bohatost směsy byla asi pevně nastavená nějakou tvrdou palivovou mapou.
Upravil Hrabe_X dne 02.10.2008 15:46
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
tak, tak, já bych ze sebe ani hospodářský zvíře dělat nenechal, poněvadž jsem tam tu lambdu dlouho hledal a pak jsem v katalogu zjistil, že byly verze S a BEZ
akorát nevím jak je to s tím katem, poněvadž podle katalogu bych řekl, že se dělali buď s katem a lambdou nebo bez katu, ale moje angličtine není veri gůd
ono možná bych to ani neřešil, ale když je úplně černej vejfuk i svíčky, tak se mi to moc nezdá, že by to tak mělo být, co myslíte?
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Příčin může být fakt hodně....asi budeš muset použít vyloučovací metodu a zkontrolovat seřízení klapek,nastavení snímače polohy klapky, bohatost směsy(kterou nevím jak seřídíš,ale třeba ti tady někdo poradí) taky to vůbec nemusí být benzínem,ale může se ti dostávat do palivové soustavy olej-např prasklej pístní koužek nebo podpálené ventily,nebo mrtvý některý z čidel atd....
Asi bych se obrátil na dobrej servis - třeba pana Žlábka z Carsevisu v Praze a nechal bychl stroj zkontrolovat od něho.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
já teda nevím ale po praze mi GS žere taky do 7L prijde mi to normální a to seřizuju klapky a motor každej rok preventivně. když jsem tet valil do chorvat přetíženej s 3. 50l kuframa a ve dvou po dálnici pořád 150km/h 4000-4200ot/min tak si bral tak těch 5L-5,5L na 100km. ale jeden usek ve slovinsku hroznej protivítr tak na 160km si vzal 12litrů neřád a co hlavně že valil v pohodě a že má občas hlad?
to je mi fuk
Neřízený katalizátor je když má auto nebo motorka karbec a ve vejfuku daný kat. Pak je dvuocestný a oxidační (třeba Favorit r.v.93). Když má auto nebo motorka vstřikování, tak to je řízený. Ale to je ted jedno.
Každopádně spotřebu ovlivní: Předstih (pro lidi co chtějí napsat, že ho seřizuje řídící jednotka, tak mají pravdu, ale základní předstih se nastavit musí, aby ho ta jednotka mohla bezpečně seřizovat v mezích a jsou k tomu potřeba snímače klepání, což je třeba případ GS 1200.), potenciometr škrtící klapky, svíčky, seřízení podtlaků, VZDUCHOVÝ filtr a taky pravá ruka na takovým tom otočným bazmeku co je na řidítkách. Snad jsem na nic nezapoměl. Jo a to píšu o věcech, co se dají nějakým způsobem vyměnit nebo seřídit. Nepíšu o prasklých kroužkách, nebo vadné lambdě atd... Tak snad ti to aspoň trochu pomůže.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Brnak Jim napsal:
Pro pana hraběte:Mám R1100R z Itálie,sondu má,s origoš výfukem brala 5,5.
Teď tam mám laďák,nejezdím nijak pomalu(určitě víc jak 120)a spotřeba je do 5,7.Šak jsem ju měl ve Sv.Jiřím
No joooo, ty státy neber závazně, jen vím, že se to nějak bastlilo v rámci let a daných zákonů, protože kat byl v té době na motorce ještě docela ojedinělá a ne zrovna laciná záležitost,čili GS se dělali ve více variantách - s katem, bez něho a s lambdou a bez ní. Dost záleží z jakého máš roku motorku,protože Euro 3 neplatilo ve všech státech naráz a někdo kat chtěl a jide ne a BMW se prostě přizpůsobovalo zákonům.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
abbe napsal:
Jak poznám že mám KAT?V TP není ohledně KATu ani čárka.Lambdu nemám.R.v. 96.Spotřeba kolem pěti.
Pak asi jedině s vrtačkou nebo u Cycliho na emisích?
Nemám techničák u sebe,abych se juknul,zda to tam mám zapsaný, ale mám taky 96 a s katem i lambdou. Ty kamna vypadaj naprosto stejně,jen jsou buď duté nebo v nich je kat. Když je v tom kat,obvykle to má ďouru na lambdu. Pak to ještě můžeš odmontovat a zvážit,protože tam bude asi pár kilo rozdíl.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
NONO, asi tak jak píše pan iXovic. Možná by to mohlo být napsaný ve velkým techničáku, ale myslím si, že spíš ne.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
ve velkými TP to asi nebude alespoň mě tam na DI nenapsali ani ABS i když v protokolu z dovozovky jí měli jsem tam pak kvůli tomu šel znova (teda spíš kvůli alt. rozměrům kol, tak jsem to vzal jedním)
Co se týká spotřeby, tak já právě město nejezdím vůbec, krajinky, hlavní silnice, do 100km/h bez nálože, proto mi přes 7 přijde opravdu hodně
na olej jsem myslel, ale on nijak moc neubývá, pokud teda ubývá, ono je ho tam pokaždý jinak, jestli to je tím jak se to postaví , po servisu ho tam bylo nad minimem a časem dobyl až nad tečku(pro šťoury dodávám že po 10 min. odstátí) , prasklej kroužek nebo něco podobnýho by se navíc projevovalo i zvukově? Tenhle stroj právě má zvuk krásnej (ve srovnání s mým 1150GSA).
Jinak jak jsem psal, filtr je nový, motorka po seřízení a je znát že má motor lepší chod než měl předtím, ale zdá se že není jiný vyhnutí, než jí znova dát do servisu a nejspíš k někomu jinýmu. Špatný jen je, že nevím kolik žrala před tím servisem, ale hrubým výpočtem bych řekl taky přes 7.
K diskuzi o katech přispěju, tohle R je dovoz IT, registrace 5/96, lambda tam není, ani díra na ní, že by to někdo nějak sbastlil
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
tak AuTec vyřešil
když nemá lambdu směs se nastavuje potenciometrem a ten byl úplně ujetej prej, tak to poladili, už to žere o litr míň
teď ještě litr a bude to akorát
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Zdravím,
je to tak. Jedenáctky bez lambdy mají potenciometr na seřízení bohatosti.
Ten je umístěn na pravé straně zadního blatníku přístupný ze spodu dírou v blatníku. Šroub je na obyčejný plochý šroubovák.
Mám bramboru 97 z Rakouska a měla kat bez lambdy origo stav. Teď už nemá ani kat. Výfuk mám o 8Kg lehčí.