Pri ceste do Recka se mi v Srbsku prehral motor bez zjevne priciny. Zacalo to tak, ze po natankovani u jdene benzinky to pri odjezdu parkrat zakuckalo, ale pak to jelo v pohode dal. Pri dalsim tankovani (po cca 150km) se to pri odjezdu z pumpy nechtelo ani rozjet a chcipalo to (ale startovalo v pohode). Po par "koleckach" na parkovisti se to zase v pohode rozjelo. Pricital jsem to spatnemu benzinu. Pak to jelo zase cca 100km uplne v pohode, ale pak najednou spadnul vykon tak o 30% a zacal jsem tusit ze buede problem. Kdyz jsem zastavil u krajnice tak sla vsechna zbyvajici voda okamzite ven a olej se tlacil ven snad vsema spojema. No proste totalne prehraty motor. Timto take doporucuji vsem poridit si teplomer na olej jelikoz jsem diky absenci teplomeru vubec netusil ze se motor prehriva...
Kdyz jsem to nechal vychladnout a dolil vodu tak jsem zjistil, ze nejde zaradit 1. Ostatni kvalty jdou v pohode. Motor jako takovy ale po vychaldnuti zase tahnul uplne normalne.
Nenapada nekoho proc se ten motor tak prehral? Asi na to prijdu az ho rozdelam, ale zatim mi to fakt nejde do hlavy.
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
Mluvíš o Škodě 120L??? Nebo jaká voda? Že by jednobuch 650?
Jinak - převodovka by přehřátím motoru neměla utrpět žádné škody, ledaže by se ta voda prorvala nějak do převodovky. Mohlo by to být špatně fungujícím termostatem, bych to asi viděl. Např výše uvedený Škodná to dělala pořád.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
to Hrabe_X: no kdyz je to sekce F650GS tak to asi bude jednobuch a vodnik :-)
to ze by to mohla byt voda ci lozisko me taky napadlo. jenze si rikam, ze pokud by se zacala varit voda v oleji tak by to protlacilo i olej do chladiciho okruhu. tady sel olej ven vsude jen ne do chaldiciho okruhu. navic by byla chaldici kapalina v oleji poznat, olej vypada ze v nem chaldici kapalina neni. jedine snad to zadrene lozisko. ale proc se kousla jen ta jednicka stejne nechapu. vzdyt je to vse na stejne drideli.
Upravil turby dne 03.10.2008 12:14
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
Nemůže být nějaká ošuštěná vidlička a jedničku to nezasune (ale nevím,zda je to vůbec možný).
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
nedokazu si predstavit jak byt se mohla poskodit vidlicka jen prehratim, tedy pokud ji panove z rakouska neudelali nekde chybu a nevyrobyli ji z plastu
to ze prestala jit jednicka je jednoznacne spojene s tim prehratim. BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
Není mi úplně jasný to přehřátí,že by mělo něco společnýho s převodovkou. I když by to ztratilo výkon kvůli zadření převodovky,asi by to zdravej motor uchladil,než by převodovku roztrhal a zadřel (jestli jsi tedy nejel nějakej terén a nedával tomu kotel v malý rychlosti-což asi ne,když tam byly benzínky).
Bych spíš hádal,že se ti problémy nasčítaly a jeden pomohl druhému. Nemohlo se ti třeba nějak přicpat mazání, že by se to ohřálo z tohoto důvodu a proto se i přidřela převodovka,která jela třeba částečně nasucho. To by třeba vysvětlovalo i ten olej,kterej se snažil vylézt nesmyslně každou škvírou (650 moc neznám,tak hádám,že je tam společná náplň)???
Upravil Hrabe_X dne 03.10.2008 13:43
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
mo me to taky nejde na rozum :-) prijde mi to taky jako kravina aby se pouhym prehratim motoru posrala prevodovka. navic kdyz tam jeste zbyvala nejaka voda kdyz jsem zastavil. otakza je ale kolik a jestli to jeste chadilo. kontrolka vody jeste nesvitila, takze to asi muselo alespon trochu chladit. jstem z toho proste jelen :-) asi to zjistim jedine az to rozdelam.
Upravil turby dne 03.10.2008 14:38
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
Pokud je motor zalitý vodou prakticky se nemůže přehřát - vzniklá pára odvede teplo a teplota zbylé vody je někde na 120 - 130°C podle toho jaký tlak udrží víčko. U tebe bych to šacoval na nedostatek oleje nebo poruchu mazání. Kdy jsi kontroloval naposled olej - nebaští to olej?
Dakar 650, HusaberG
kdyz si to tak prehravam, tak podle me v motoru uz zadna voda nebyla ale zustala "nekde" odkud pak stekla do motoru po zastaveni jelikoz kdyz jsem vypnul motor tak se voda okamzite zacala odparovat a vyrazila vicko prepadove nadrzky. ale je fakt, ze alespon trocha tam byt musela kdyz se jeste nerozsvitila kontrolka chlazeni. otakzou je jestli nezacne svitit az kdyz je uplne sucho.
Upravil turby dne 03.10.2008 15:45
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
já bych spíš řekl,že nebude svítit když je sucho,asi si jel bez vody nebo na min.množství a lehce se ti kousl motor,pístnebo něco jiného,co už rozpálenej vodnatej olej nemohl umazat
kontrolka chlazeni se rozvisti kdyz prestane cerpadlo tlacit vodu do okruhu, takze nejaka voda tam byt musela. no nic, az bude cas tak to to rozkuchnu a uvidime...
pozitivni na tom je, ze jsem diky tomu koupil 1150GS
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
no musim rici, ze (ac je to uz mimo tema), tak prvni zkusenost je ze me diky slabsi baterce neuveritelne tekly nervy z neustale stridave fungujici a nefungujiciho abs *pissed*. kdyby to alespon neblikalo jako vanocni stromecek... mel jsem uz chut vyrvat ty kontrolky z pristrojovky
jinak to byla docela zabava nechat odvezt dakara z Predejane (cca 80km za Nis) a uz po ceste v srbsku jsem obvolaval bazary kdo ma 1150 s kuframa a sehnal. v noci jsme dorazili domu a rano jsem jel pro 1150, pak nakoupit plotnu, desticky, filtr a vse vymenit. dalsi den rano jsme zase vyrazili. kdyby nebylo porad 13-18C a neustale nechcalo i v recku tak to mohl byt bezva vylet
Upravil turby dne 03.10.2008 20:08
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
staci bohate teplomer do nadrzky oleje. treba ten co se dava misto vicka. kdyz to prestane chladit tak automaticky stoupne i teplota oleje. ja ho tam chtel dat uz davno, ale znate to...
Upravil turby dne 03.10.2008 20:05
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
zahorak napsal:
Samochvala smrdi pánové.Ked čitam ťie vaše prispevky tak pujdem si asi kupit nejaki budik na teplotu vody a oleja na mojho dakara
Ty nemusíš. tebe manželka stejně nikam daleko nepustí.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
takze Dakar je uz skoro v kupe. Problem byl zpusoben deravym chladicem na predchozi ceste. asi se mi nepodarilo nekde vcas dolejt vodu a nacalo se tesneni pod hlavou. no a po cca 2500km to tesneni slo uplne do kytek. dostala se voda do mazani a bylo. byla to asi dost prda jelikoz podle vseho to ohlo i vidlicku v prevodovce... jine vysvetleni nez tlak pary jsme pro tu ohnutou vidlicku nenasli...
takze vsem doporucuji dokoupit teplomer na olej. mit ho tak se to asi nestalo...
Upravil turby dne 06.04.2009 14:16
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci