Dobrý den, chtěl bych se vrhnout do přestavby R45 ovšem do trochu netradičního vzhledu. Jako vzor si dávám tuto R65:
A ještě než začnu bych na vás měl 2 otázky...
1. Pasují na R45 václe například z R65, nebo co vše musím vyměnit aby byl motor identický s R65, nebo to nejde? (PS: někdo mi říkal, že jo někdo že ne tak se radši ptám)
2. Na co si dát pozor při přestavbě?
Díky
Zdarec, musíš vyměnit válce s pístama, R65 má stejný zdvih jako R45 jen větší vrtání,a samozřejmě přetryskovat karburátory,hlavy válců jsou stejné .....raději bych koupil R65,jelikož za válce s pístama a kroužkama dáš ranec, a další problém.....na levé straně motoru ve předu u olejové vany je nálitek a na něm vyraženo homologační číslo(číslo motoru je u měrky oleje) a pokud se v tom bude někdo šťourat na technické...máš na problém zaděláno (vyšší pojistka nad 500ccm)
toš tak.....tak si to nějak přeber...Siggi
R 80 GS, R nineT Urban GS
Siggi - paráda, mám totiž možnost sehnat díly na R65 za babku. O celé R65 jsem přemejšlel, ale furt jsem student a v porovnání R45 a R65 se počáteční ceny pohubují o 500E výš. S technickou to díky známostem nebude problém.
A válce například z R80 nebo R100 by pásovali taky?
Vlastimil - jo latku jsem si celkem vysoko dal no ale mám na to vyhrazenou celou zimu a jednu přestavbu už za sebou mám:
Moje Honda XL 125 - Paris Dakar (Limited edition)
Ne...nepasují, R80 a R100 identická klika,stejný zdvih,jen jiné vrtání,tzn. jiné
rozteče šteftů na válcích,jiné hlavy ,jiné karburátory než R45-65......
R 80 GS, R nineT Urban GS
Tady je sada na zvýšení obsahu na 695ccm pro BMW R45.Bohužel neumím ten odkaz vložit tak aby byl aktivnísnad mi někdo pomůžehttp://parts-for-bikes.de/shop/einzelansicht/backPID/motorteile/products/hubraumerweiterung-auf-695-ccm-fuer-r45-1-set.html
Upravil 3axap dne 25.07.2014 05:55
Zdravím.Se zájmem jsem si přečetl tyhle příspěvky,protože možná budu řešit stejný problém,ale z jiného důvodu.Vlastním od jara R 80 RT a mám problém na pravém válci.Je možné,že je něco s pístem,čepem.V Praze,po rozhovoru s panem Žlábkem jsme došli k tomu,když už nové písty,tak z r 80 udělat rovnou r 100.Prodávaj se sady za 22500kč.Je ale možný válce z r80 převrtat na r 100?Nemusel bych pak kupovat nové válce a ušetřil bych dost peněz.Zatím jsem žádné info nesehnal.Díky za každé info nebo kontakt.
Zdravím kolego....převrtat ? jakože přebrousit? asi těžko....R80 má vrtání 84mm
a R100- 94mm, takže to by znamenalo přebrousit o 10mm na průměru...sám uznáš ,že asi nee.........dále pístní kroužky sada na dva písty 100 E + 2 písty 300 E
Takže pokud chceš ušetřit ,jakože asi jo, tak kup na Ebay.de dobře jetou sadu obou válců i s pístama a kroužkama a samozřejmě Nikasil a máš vystaráno navěky
a než to ojedeš tak tu motorku stejně prodáš........
R 80 GS, R nineT Urban GS
Myslím,že R80 má ve válcích klasickou litinovou vložku a R100 má právě válce celohlinik s nicasilem,tudíž ,,převrtávka" nepadá v uvahu.
Zajímalo by mě,jestli ty sady válců od siebenrocku jsou ve stejné kvalitě,jako origo BMW válce a mají podobnou životnost. Aji bych to možná mojí stovce dopřál,někdy v budoucnu...
Vikec......R100 mají oboje, litinové i hliníkové s nikasilem ......jedny litinové mám
doma a jedny nikasilové na mojí stofce, a upřímě řečeno ..to je jíííízda
R 80 GS, R nineT Urban GS
Díky za názory a info.Taky jsem se ještě poptával a převrtání padlo.Jeden kolega,co má starou r100 si myslí,protože mám r.v. 88,že mám taky nikasil.Takže zůstává otázka,kde sehnat tu celou sadu.Na netu je nová,jak jsem psal,za 22500.Motorku mám přes ybay a spálil jsem se.Takové díly nebrat.A jak s převodama.Podle p.Žlábka už si s těma koníkama můžu dovolit lehčí převod.
Vikec.......ano lišilo novější R100 mají už nikasil já mám r.v 76 a tam byly ještě
litinové
culkin.... p.Žlábka osobně neznám,ale pokud je to takový odborník jak tu prezentuješ, tak by Ti měl také říct .....stará klika+staré válce= rovnoměrně opracováno......stará klika+nové válce= jistý průs.r
kdo chce kam,pomozme mu tam
R 80 GS, R nineT Urban GS
No já sem si říkal,že kdyby někdy přišla doba na ty válce od siebenrocku,že bych asi motor rozházel celej a aspoň přešálkoval kliku a ojnice. Ale dokud mašina bude šlapat,tak do toho nepolezu.