1. priamo na baterku - nabíjačka je stále pod napätim 2. na obvod ktorý je "živý" iba keď otočíte kľúčikom v spínačke
riešim zapojenie Zuma 390 na R 1200 GSA 2010 a asi by som radšej volil variantu 2 len bude okolo toho zrejme viac roboty ako s 1live fast, die young be wild, have fun
Ja mam variantu 1 a to z duvodu když se chci planovat trasu abych nemusel mít zapnutej klíček. GPS mam celou sezonu v držáku a je to v klidu
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Já mám zapojení viz. varianta 2. ( ale na 1150 GS ) Po otočení klíčku se navigace sama zapne - po vypnutí motoru vypne. Nemusím používat tlačítka na navigaci. Když chci plánovat trasu zapnu ji vypínačem a běží z vlastní baterie. Takže klíček se zapínat nemusí..
servisak napsal:
Pod chladicem oleje je konektor s krytkou ten je na napajeni. Po vypnuti klicku se odpoji
Ale před časem jsi tvrdil,že ten konektor u chladiče je na Americkou verzi pro připojení uhlíkového filtru -z toho mi vyšlo,že EV.verze to namá zapojený.( tzn. že funguje s klíčkem i v EV.verzi ???) .
Je tedy vhodný pro napojení zásuvky ???
ttsiki
http://www.rajce....j?q=ttsiki
pokud to je dotaz na mě ?? Tak jo. " dotaz na servisáka " Bylo to v loni na podzim když jsem koupil 12 tak se to tu řešilo co je to za konektor pod olej. chladičem. ttsiki
http://www.rajce....j?q=ttsiki
Tvrdil ale bohužel jsou tam dva konektory jeden 3 pin co sem dal ježek ten je s krytkou a druhej dvoupin bez krytky je na tu USA verzi
... servis a diagnostika BMW Motorrad
raptor napsal:
ako mate zapojenu navigaciu a preco?
1. priamo na baterku - nabíjačka je stále pod napätim 2. na obvod ktorý je "živý" iba keď otočíte kľúčikom v spínačke
riešim zapojenie Zuma 390 na R 1200 GSA 2010 a asi by som radšej volil variantu 2 len bude okolo toho zrejme viac roboty ako s 1
Pred mesicem jsem si koupil Zumo 350, tak jsem resil stejny problem kam to pripojit.
Ptal jsem se TomaseTT, ktery mi napsal toto: Nepoužívejte canbus konektor s modely 340, 350 a 390. Ty navigace používají adaptér z 12V na 5V na kabelu a pokud navigaci připojíte na konektor nebo zásuvku canbus, tak nedojde při vypnutí klíčku k vypnutí canbusu a celkem lehce vám to vybije baterii v motorce.
S navigacemi, které nemají napájecí adaptér problém není ale všechny, které používají 5V, je ten konektor nepoužitelný.
Proto jsem to pripojil na svazek ktery vede k zasuvce na 12V co je pod sedackou. - kdyz vypnu klicek, vypne se i zasuvka/navigace.
Jakub
Upravil cejsi dne 12.08.2014 11:12
BMW R 1250 GS HP
Ex BMW R 1200 GS Rally DOHC
Taky jsem to řešil. Pod chladičem jsem ten konektor neměl. Píchnul jsem to tedy na ten konektor co je u řídítek. Koupil jsem u ježka ten přechod a dneska vesele funguju tak jak jsem si představoval. Navi se sama spustí otočením klíče a vypne se zase po vypnutí klíče.
BMW 1250 GSA - Hééééén vole hééééén
cejsi to co si napisal a napisal aj TomasTT dava zmysel
tvoje riesenie mi pride ako najelegantnejsie ale vynara sa dalsi otaznik
pokial viem ta zasuvka pod sedackou sa pri vypnuti motorky "nevypne" naopak da sa cez nu celkom uspesne nabijat baterka v motorke pokial viem
live fast, die young be wild, have fun
Obecně - všechny BMW zásuvky se na canbusových motorkách odpojují po určité době nečinnosti - pokud jim nějaké zařízení připojené venku "neřekne", že zásuvka se odpojovat nemá. Typicky bývá takový čip v nabíječkách - takže ta zásuvka zůstává aktivní během nabíjení. Ale navigace takový systém nemá.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...