Ahoj, máte nekdo zkušenosti se zvedáním řídítek na jedenáctce? Měřím cca 195cm a ty sériové mi připadají docela nízko. Jezdím hlavně po silnici, ale rád vyjedu i tak trošku "off" Minule mě bolelo zápěstí asi 3 dny Tak su zvědavý na vaše názory či rady, jestli zvednout jen nahoru, nebo i směrem k sobě, případně o kolik zhruba..
kačeR1100GS
No právě... Říkal sem si, jestli tu náhodou někdo podobně "postižený" výškou neřešil podobný problém a nepodělil by se o zkušenosti. Jde mi hlavně o to, jestli stačí ty nástavce nahoru, nebo spíš ty nahoru a k sobě..
kačeR1100GS
U těch nástavců to chce dávat bacha na dvě věci - některé nejsou absolutně určené na offroad ježdění konstrukcí. Měli jsme tady na bazaru americký nástavce posuvný asi o 3cm a já bych jim nevěřil ani na silnici natož v terénu.
Každopádně ale horší věc je, že posunem změníte naprosto ergonomii ovládání motorky. Záleží na tom, jak má ta konkrétní motorka udělaný brejle. Koukněte se třeba na brejle na 1150GS. Osa řízení je o 5cm posunutá směrem k jezdci. Když řídítka posunete ještě v nástavcích, bude to jiná dráha. Třeba při jízdě na silnici to může být lepší ale v terénu (ve stupačkách) se může stát, že se oblouk otáčení protáhne tak, že konec řídítka půjde už do nesmyslného místa. Mění se tím úplně poměr sil při řízení a při posunu dozadu je řízení jinak citlivé. Obecně je pro ježdění offroad vhodnější umístění řídítek co nejblíž k ose vidlí, pokud možno přímo do té osy. Posunutím nahoru a dolů se nic nemění ale posunem dopředu nebo dozadu děláte řídítkem jiný pohyby. Zkuste si to a pochopíte. V ose jen otáčíte, před nebo za osou je to něco jiného a ten "offset" má docela zásadní vliv na rozložení váhy při jízdě ve stupačkách a odezvu řízení. Je to podobné jako s tvarem řídítek. Tady jsem našel obrázek, kde je to pěkně vidět. Ještě tam může být vliv samotných nástavců (některé mají 3 šrouby a offset jen tím, že se namontují - typické pro nástavce na 28mm řídítka). U ostrých endur a hlavně u MX motorek se řeší změny třeba i o 2mm a mají zásadní vliv na řízení. Jde o to, jak přední kolo najíždí nebo podjíždí při nastavení do zatáčky. Ofsetem se dá dost změnit odezva řízení ale většinou k horšímu. Fakt si na to dejte pozor, protože to vypadá jako drobnost ale vliv to má docela zásadní.
tak tato diskuse je přesně ušitá i na mě ( 193 cm) ale jak vidím tak to s tema řidítkama....hmmmm Bobe budeš moset vybírat vééélkééé řidítka, pořádné sedadélko a hoooodně vysoké nástavce pod řidítkama, ale zase aby to nebylo jak na SOBI-kovi
bude to GS 1XXX velebnosti...jen nevím kdy......
no mozna to je placebo, ale kdyz sem dal zvyseni 35mm od WNDRLCH, tak se mi zda, ze ta motorka reaguje mnohem citliveji na pokyny riditek.. mluvim o asfaltu .. na polnacce s mojim umem tak max.poznam, ze se mi lepsi stoji ve stupacce
Taky mam zvyseni 35mm od TT klasicky jen rovny ,bez nej to bylo ve stupackach utrpeni,s nim vetsinou pohoda.Mam 190 cm.Jinak mam taky pocit ze s tim zvysenim je to na asfaltu lepsi,jde mi s tim lip klickovat ale bolej me z toho ruce a budu menit riditka,ale to je dano sklonem a ne zvysenim...
Upravil brtnik dne 15.10.2008 17:53
teda tady se to rozjelo, paráda A hned v tom mám jasněj. Asi budu posunovat enom nahoru. Tome: Pěkně rozebrané, díky! Budou do těch 35mm stačit hadice a lanka?
kačeR1100GS
Především - vzdálenosti u brejlí jsou jedna z nejdůležitějších věcí v nastavení řízení. Pochopitelně sklon vidle (u klasického uspořádání) a její délka má vliv na chování podvozku ale změnou poměru té popsané vzdálenosti můžete dost ovlivnit citlivost řízení a jeho přenost. Nástavce v ose vidlí citlivost neovlivní ale při jejich montáži se často maličko změní poloha řídítek a protože prakticky žádný řídítka nejsou úplně rovný, tak se tím změní zase ta citlivost řízení. U takových řídítek jako jsou v sérii na 1150 nebo 1200 (vlašťovky) je to vliv velký, u řídítek jako jsou na KTM LC8 nebo LC4A a na většině ostřejších endur, je ten vliv mnohem menší, protože nemají zalomení a jsou víceméně v ose brejlí, takže otočením se moc nezmění ten ofset pro zatáčení.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
mám 191 cm,zvedl sem to nahoru o 3 cm,je to lepší,hlavně při jízdě ve stupačkách,ale je to málo,snesl bych víc,pořád mám dost zalomený kolena,ovšem pud sebezáchovy mi nedovolí to zvedat výš,lanka a hadice byli dost dlouhé
kxobě bych řidítka nedával,vypadal bys ve stupačkách že se chystáš udělat kotrmelec
Upravil bystricke dne 16.10.2008 21:47
Pri mojich 170 cm by mi asi priblíženie dosť pomohlo . Teraz mám pocit, že som príliž naklonený dopredu. Chrbát síce necítim ale pri nejakých 600 km denne by som asi hovoril inak. V katalogu Wunderlich som našiel celkom zaujímavé "udelátko" s možnosťou nastavovania vzdialenosti v 3 polohach. Máte s tým niekto skúsenosť ?
http://www.wunderlich.de/frame.php?MakeLang=wunderlich&MakeLangID=1&lay1=2&lay2=10&lay3=1&lay4=4&prodid=8160990
Glock-plastik fantastik :-)