Potřebuji vyměnit přidřené ložisko v unašeči řetezového kola (F 650 GS r.v.2000). Má někdo nějaké finty a doporučení jak staré ložisko vydolovat v domácích podmínkách bez speciálních přípravků BMW ? Případně byl by někdo schopný to vyměnit buď Praha nebo severní Čechy? Servis BMW je až krajní možnost . Díky za info.
Zdar.
No žádný specialní přípravky na to potřeba nejsou. Já se snažim do ložisek netlouct, tak jsem použil lis v práci. Finta na to neni potřeba. Vytukni to futýrko ( to jde myslim rukou lehce a pak vytukni ty dvě ložiska 6204 2rs tušim.
futýrko vymlaceno bez potíží a poškození. Teď už by to teda měli jít vylisovat bez problémů? co ten pojistný kroužek (číslo 6 na schématu) co tam pojišťuje nebude to bránit vyndání ložisek? vytlouct to moc nejde spíš vůbec asi mám malé kladivo , ale taky se mi do toho nechce moc mlátit.
A na co myslíš že tam ten pojistnej kroužek je? Nenapadlo tě,že by tam byl třeba na to,aby jistil ty ložiska proti vysunutí....
Nechápu to,znalosti technického rázu evidentně žádný a přesto se lidi pouští do kde čeho. Až tě lapne slepák,tak si ho fikneš taky sám?
Zdar.
Když Ti to nepujde tak mi to pošli poštou ložiska mám SKF. Do druhého dne to pošlu zpět. Ale až od 2.1.15 makám. I pro zalisování zpět platí pár zásad. Věc je to banální, ale jestli jsi nikdy nic podobnýho nedělal.......Kdyby přeci jen sám a byl jsi v koncích tak dej sz a nějak to dáme
Zdarec
.tak doufám že ti to dobře dopadlo.
Nedávno jsem se pustil do nových ložisek v kolech i unašeči.
Nejlepší pomocník je horkovzdušná pistol, nahřeješ ložisko, lehce vyklepneš, některý mi vypadnou samy.
Při montáži jsem ložisko dal na chvíli do mrazáku,díru očistit a zas nahřát. Díky tomu ložisko snadno dostaneš bez obtíží dovnitř.
Někteří radí ložisku odloupnout boční kryt a narvat tam ještě více vazelíny, poté zas zadeklovat.
Komplet ložiska i s guferama vyšly na necelých 8stovek.
A jedna momentka;
zdenosh přiložený následující obrázek:
JarinHK a zdenosh díky za info dělal jsem komplet ložiska v motoru na panelce, ale u mého něměckého broučka bych nerad něco poničil a musel to kupovat znovu . Vikec to snad ani nemá cenu komentovat
zdenosh napsal:
Zdarec
.tak doufám že ti to dobře dopadlo.
Nedávno jsem se pustil do nových ložisek v kolech i unašeči.
Nejlepší pomocník je horkovzdušná pistol, nahřeješ ložisko, lehce vyklepneš, některý mi vypadnou samy.
Při montáži jsem ložisko dal na chvíli do mrazáku,díru očistit a zas nahřát. Díky tomu ložisko snadno dostaneš bez obtíží dovnitř.
Někteří radí ložisku odloupnout boční kryt a narvat tam ještě více vazelíny, poté zas zadeklovat.
Komplet ložiska i s guferama vyšly na necelých 8stovek.
A jedna momentka;
V žádným případě ty plastové boční kryty neodlupuj. Mám s tím své zkušenosti sice né z motorek, ale máme spoustu zem.strojů a děláme těch ložisek spoustu.
1. už to tam nidky nedáš tak precizně, aby se tam nedostala voda a bordel
2. té vazelíny je tam tak akorát, kdysi jsem si myslel, že čím víc, tím líp, omyl, vlastní zkušenosti
3. bude se to více zahřívat pokud přidáš ještě vazelínu a to taky záleží na jaké bázi je to vazelína, jestli je to obyčejná nebo nějaká lithiová třeba shell retinax atd.
4. pokud máš ložiska s ocelovým krytem tak to už vůbec nedáš
Vikec napsal:
Máš pravdu,když někdo bouchá do ložisek kde má nechanou ségrovku,tak to opravdu nemá smysl komentovat...
palec nahoru, nadruhou stranu, každý si to muší zkustit sám a až něco zkkurví, tak se to pak naučí :-)
mimochodem jsem ze severních čech takže po svátcích ti to kdyžtak vyměním když budeš chtít, ale myslím, že to dáš nic na tom neni
Upravil zadanyjan dne 26.12.2014 21:57
zdenosh napsal:
Zdarec
.tak doufám že ti to dobře dopadlo.
Nedávno jsem se pustil do nových ložisek v kolech i unašeči.
Nejlepší pomocník je horkovzdušná pistol, nahřeješ ložisko, lehce vyklepneš, některý mi vypadnou samy.
Při montáži jsem ložisko dal na chvíli do mrazáku,díru očistit a zas nahřát. Díky tomu ložisko snadno dostaneš bez obtíží dovnitř.
Někteří radí ložisku odloupnout boční kryt a narvat tam ještě více vazelíny, poté zas zadeklovat.
Komplet ložiska i s guferama vyšly na necelých 8stovek.
A jedna momentka;
V žádným případě ty plastové boční kryty neodlupuj. Mám s tím své zkušenosti sice né z motorek, ale máme spoustu zem.strojů a děláme těch ložisek spoustu.
1. už to tam nidky nedáš tak precizně, aby se tam nedostala voda a bordel
2. té vazelíny je tam tak akorát, kdysi jsem si myslel, že čím víc, tím líp, omyl, vlastní zkušenosti
3. bude se to více zahřívat pokud přidáš ještě vazelínu a to taky záleží na jaké bázi je to vazelína, jestli je to obyčejná nebo nějaká lithiová třeba shell retinax atd.
4. pokud máš ložiska s ocelovým krytem tak to už vůbec nedáš
Je to tak; když jsme před lety chystávali na sezonu E 516ky tak se to přimazávalo ale efekt nebyl dlouhodobý.