Vím, že to tu už bylo probíráno, pročetl jsem si to, ale přeci jsem nenašel odpověď.
Pravidelně pokaždé jsem čistil přední tlumiče a i přesto k tomu došlo, jeden začal téci, neměl jsem ho nijak krytý a tak jsem to i časem předpokládal. Takže bych se vás chtěl zeptat, jestli mi poradíte jak s výměnou. Gumičky jsem si našel v Německu cca za 500,- ale nevím jak je to s výměnou, zvládnu to doma v garáži ?, jak rozebrat, jaký olej apod. Doufám, že zde získám rady
Díky
metjuu přiložený následující obrázek:
Nooo hezkýý. Tak já měl stejnej problém ale gumičky jsem vyčistil (vyškrábnul z nich bordel listovou měrkou) Asi tak čtrnáct dní jezdil a kontroloval jestli o.k. pak jsem natáhnul neopreny. Takže výměnu gumiček neřeším, ale chci přes zimu vymněnit olej. Dočetl jsem se že stačí vyšroubovat šroubky na spod vidlí a olej vyteče sám (maximálně párkrát ještě propérovat). No a nalejvá se přes ty veliký šrouby v brejlích. Tak jsem sám zvědavej. Jo a do každý se leje 0,55l
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
To Metjuu: Zmáknout doma se to dá, záleží jek jseš šikovnej a vybavenej nářadím. A za 500,-koupíš gufera bez problémů i tady.
Takže -vypustit starej olej- nejdřív povolit alespoň zlehka horní zátky na trubkách vidlic(Dakar má rovnou na klíč, GS má pod plastovou zátkou segrovku, pod zátkama jsou pružiny, takže povolovat pomalu a opatrně)pak spodním šroubem vypustit,(když si nepovolíš vršky tak ti to dole vystříkne do ksichtu), sundat kolo, povolit vidle v brejlích , vytáhnout vidlice,opatrně vydloubnout prachovky nad guferama,na spodkách vidlí povolit imbusy - většinou je rukou protočíš, takže to chce povolovat rázem, třeba vzduchovym nebo elektrickým šroubovákem. Když imbusy vyšroubuješ, vytáhneš trubku ze spodní části, musíš trochu trhnout, aby to šlo i se starým guferem ven. Vylít zbytek oleje, podle potřeby vyčistit a vytřít, zkontrolovat futra. Sundat stará gufera z trubek, nová lehce máznout olejem , natáhnout na ČISTÉ! trubky a opačným postupem smontovat zpátky. Nakonec vrchem nalít olej ,tušim z hlavy Dakar 0,55l a GS 0,6l.
Není to zas tak složité jak to vypadá, ale jestli jsi to ještě nikdy nedělal, tak je lepší se na poprvé aspoň dívat jak to dělá někdo fundovaný.