Není tu nějaký elektrický nadšenec, který by mi poradil (po lopatě), jak mám proměřit regulátor dobíjení typ sh538d-13 z Hodny xl600v Transalp?
Potřebuju zjistit, jestli funguje, nebo jestli shánět nový.
Dík!
Tam je trifazovy zkratak,bez rozebrani toho regulatoru muzes promerit tak usmernovaci diody,najdi si na netu schema toho regulatoru,u japoncu nekdy byva vcelku podrobne v klasickem schematu v origo manualu.Jestli ti to nedobiji tak bych sel vylucovaci metodou a promeril prvni alternator.Za behu pri vyssich otackach mezi vsema fazema navzajem musi byt takovych 70 V AC.Pokud je alternator v poradku a neni vyhraty konektor alternator/regulator tak bude nejspis spatny ten regulator.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
Zkusím, děkuju.
S dobíjením problém není.
Motorka ale někdy nechce nastartovat. Dva dny za sebou točí a nechytá. Dva dny na to chytne na škrtnutí. A dva dny na to po ujetí 30ti kilometrů zdechla. Startér točil a motor nechytil. Domů jela na vleku. Potom se objevila prasklá hlavní pojistka. Zajímala by mě příčina té prasklé pojistky a těch divných stavů před tím. Vzhledem k tomu, jak se to chová, hádám na elektriku. Zběžná kontrola nic neodhalila. Znalci problémů s afrikama mi poradili, že odchází regulátor. Následně po něm z důvodu vysokého napětí v elektrice se odporoučí i zapalování. Můžu si v ignitechu koupit nové, ale vzhledem k ceně a hodnotě motorky je to docela vysoká investice. Takže bych rád nejdřív znal závadu, než znásobím cenu tohoto "youngtimera".
S tou "afrikou" je to pravda. Mě také odešel a skončilo to tím, že se roztrhla baterie. Nekupoval jsem ale nový originální regulátor, ale vzal jsem universální od firmy Wape a na originální svazek přidělal "festony". Jestli se dobře pamatuji, vyšlo to asi na 1/3 ceny originálu.
Děkuju za postřehy. Podařilo se mi na motorkářích najít několik poučných vláken na téma regulátory a návody na proměření od alternátoru přes regulátor až po baterku krok za krokem. Teď už se jen do toho pustit. Zároveň mám i tip na 3 dodavatele regulátoru (Vape, Ignitech, Elesys).
Docela mě na motorkářích pobavilo, že kdo má hondu, řeší regulátor. Připomnělo mi to zdejší prostředí - kdo má GS s kardanem, řeší vůli zadního kola.
Holt každá motorka má svoje:-)
Díky všem!
paulik78 napsal:
Docela mě na motorkářích pobavilo, že kdo má hondu, řeší regulátor. Připomnělo mi to zdejší prostředí - kdo má GS s kardanem, řeší vůli zadního kola.
Holt každá motorka má svoje:-)
Díky všem!
Na Hondě vyměníš regulátor a máš na dosmrti pokoj (ne motorky, ale Tvojí).
Upravil hobr dne 02.02.2015 09:33
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
Regulátor dobíjení za cca 1500-2000 Kaček není žádná závada. Vyměnit, nastartovat a uhánět dál . Měl jsem tu čest na mém Transalpovi jej taky vidět očouzenej a vyhořelej :-)
Potok napsal:
Regulátor dobíjení za cca 1500-2000 Kaček není žádná závada. Vyměnit, nastartovat a uhánět dál . Měl jsem tu čest na mém Transalpovi jej taky vidět očouzenej a vyhořelej :-)
Vzpomeneš si, jaký jsi tam dával?
Od těch tří výrobců, co jsem našel a zmínil výše, jsou ceny +/- stejné, kolem 2.500,-.