Ahoj, mam jeden dotaz, tak jestli to uz tady nekdo treba neresil.
Mam r1200gs 2005 a potreboval bych snizit stupacky alespon o 1-3cm.
Daji se nekde koupit jakoze uz snizene nebo da se koupit nejaka redukce?
Jednoduse receno, potrebuji dostat nohy dolu, jelikoz mam 190cm. A sedlo
je zvedle na max.polohu.
Resil to uz nekdo?
Dekuji za pripadne tipy.
Upravil James dne 02.03.2015 18:24
uvedene stupacky sw motech su docela pouzivane (sam ich mam), avsak pozor, maju aj (podla mna) neziaduce zmeny ak si ich das na moto.
1. vzdialenost medzi prednou hranou stupacky ( v smere jazdy ) a riadiacou pakou sa zmensi o 2,5 cm oproti vzdialenosti pri origo stupackach
tato skutocnost nie je az tak prijemna pri velkosti noh/obuvi 10-11 a viac, lebo Ti treba viac "lamat" / ohybat nohu pri radeni - ale casom sa da na to zvyknut a najst si, naucit sa spravnu polohu pri radeni rychlosti
2. stupacky su nastavitelne na dve vysky a sice daju sa znizit o 1,5cm alebo o 3cm
ak si ich nastavis a znizis o 3cm, co je ziaduce a chcene pre dlhanov, tak Ti tam bude zavadzat cast stupacky - uchytenie. pre lepsiu predstavu prikladam obrazok - to co vidis zamalovane ciernou fixou to je to o com hovorim a to zavadza - nie je to v rovine zo stupackou, ked xces mat nohy pekne k sebe a hlavne v stupackach to je neziaduce lebo Ti to furt pocitovo odsuva nohy / chodidla od seba
Vyriesim to tak ze to co je cierne na foto odfrezujem - konstrukcne to nebude vadit a stale to bude dostatocne pevne
pri znizeni o 1,5cm - tak bod 2. je NO PROBLEM vse ok
Problem v bode 1. sa da riesit nastavitelnou riadiacou pakou ( TT ) ale horsie je to s noznou zadnou brzdou - ta sa mne ( mam cizmu 46 ) velmi zle stlaca pri pouzivani swmotech stupaciek ( hlavne teren, na asfalte zadok v podstate nepouzivam )
Mam v plane si vyrobit take uchytenie na menovane stupacky ze zachovam povodnu origo ergonomiu ulozenia stupaciek - dodrzat vzdialenosti od radicky / brzdy k stupacke a pak to bede vse oki
tolko moje postrehy k swmotech stupackam - xce to proste dopilovat, doupravovat k vlastnemu obrazu a pohodliu páč jazdci s vyskou 190 a viac to maju predurcene si tu ergonomiu dopasovat na seba - a nielen stupacky
vlk přiložený následující obrázek:
[54.42Kb]
Upravil vlk dne 02.03.2015 19:46
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
vlk napsal:
uvedene stupacky sw motech su docela pouzivane (sam ich mam), avsak pozor, maju aj (podla mna) neziaduce zmeny ak si ich das na moto.
1. vzdialenost medzi prednou hranou stupacky ( v smere jazdy ) a riadiacou pakou sa zmensi o 2,5 cm oproti vzdialenosti pri origo stupackach
tato skutocnost nie je az tak prijemna pri velkosti noh/obuvi 10-11 a viac, lebo Ti treba viac "lamat" / ohybat nohu pri radeni - ale casom sa da na to zvyknut a najst si, naucit sa spravnu polohu pri radeni rychlosti
2. stupacky su nastavitelne na dve vysky a sice daju sa znizit o 1,5cm alebo o 3cm
ak si ich nastavis a znizis o 3cm, co je ziaduce a chcene pre dlhanov, tak Ti tam bude zavadzat cast stupacky - uchytenie. pre lepsiu predstavu prikladam obrazok - to co vidis zamalovane ciernou fixou to je to o com hovorim a to zavadza - nie je to v rovine zo stupackou, ked xces mat nohy pekne k sebe a hlavne v stupackach to je neziaduce lebo Ti to furt pocitovo odsuva nohy / chodidla od seba
Vyriesim to tak ze to co je cierne na foto odfrezujem - konstrukcne to nebude vadit a stale to bude dostatocne pevne
pri znizeni o 1,5cm - tak bod 2. je NO PROBLEM vse ok
Problem v bode 1. sa da riesit nastavitelnou riadiacou pakou ( TT ) ale horsie je to s noznou zadnou brzdou - ta sa mne ( mam cizmu 46 ) velmi zle stlaca pri pouzivani swmotech stupaciek ( hlavne teren, na asfalte zadok v podstate nepouzivam )
Mam v plane si vyrobit take uchytenie na menovane stupacky ze zachovam povodnu origo ergonomiu ulozenia stupaciek - dodrzat vzdialenosti od radicky / brzdy k stupacke a pak to bede vse oki
tolko moje postrehy k swmotech stupackam - xce to proste dopilovat, doupravovat k vlastnemu obrazu a pohodliu páč jazdci s vyskou 190 a viac to maju predurcene si tu ergonomiu dopasovat na seba - a nielen stupacky
Pro chlapiska okolo 120 kg budeš permanentně se sníženými o ty 3 cm škrtat o zem...pomalu v každé trochu ostřeji projeté zatáčce. To mi vadilo, tak jsem je hned zase prodal.
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
vlk napsal:
uvedene stupacky sw motech su docela pouzivane (sam ich mam), avsak pozor, maju aj (podla mna) neziaduce zmeny ak si ich das na moto.
1. vzdialenost medzi prednou hranou stupacky ( v smere jazdy ) a riadiacou pakou sa zmensi o 2,5 cm oproti vzdialenosti pri origo stupackach
tato skutocnost nie je az tak prijemna pri velkosti noh/obuvi 10-11 a viac, lebo Ti treba viac "lamat" / ohybat nohu pri radeni - ale casom sa da na to zvyknut a najst si, naucit sa spravnu polohu pri radeni rychlosti
2. stupacky su nastavitelne na dve vysky a sice daju sa znizit o 1,5cm alebo o 3cm
ak si ich nastavis a znizis o 3cm, co je ziaduce a chcene pre dlhanov, tak Ti tam bude zavadzat cast stupacky - uchytenie. pre lepsiu predstavu prikladam obrazok - to co vidis zamalovane ciernou fixou to je to o com hovorim a to zavadza - nie je to v rovine zo stupackou, ked xces mat nohy pekne k sebe a hlavne v stupackach to je neziaduce lebo Ti to furt pocitovo odsuva nohy / chodidla od seba
Vyriesim to tak ze to co je cierne na foto odfrezujem - konstrukcne to nebude vadit a stale to bude dostatocne pevne
pri znizeni o 1,5cm - tak bod 2. je NO PROBLEM vse ok
Problem v bode 1. sa da riesit nastavitelnou riadiacou pakou ( TT ) ale horsie je to s noznou zadnou brzdou - ta sa mne ( mam cizmu 46 ) velmi zle stlaca pri pouzivani swmotech stupaciek ( hlavne teren, na asfalte zadok v podstate nepouzivam )
Mam v plane si vyrobit take uchytenie na menovane stupacky ze zachovam povodnu origo ergonomiu ulozenia stupaciek - dodrzat vzdialenosti od radicky / brzdy k stupacke a pak to bede vse oki
tolko moje postrehy k swmotech stupackam - xce to proste dopilovat, doupravovat k vlastnemu obrazu a pohodliu páč jazdci s vyskou 190 a viac to maju predurcene si tu ergonomiu dopasovat na seba - a nielen stupacky
Pro chlapiska okolo 120 kg budeš permanentně se sníženými o ty 3 cm škrtat o zem...pomalu v každé trochu ostřeji projeté zatáčce. To mi vadilo, tak jsem je hned zase prodal.
Ano, je v tom kus pravdy co pises a teda mozme to zhrnut ze:
tieto swmotech stupacky su nestastne ergonomicky vyriesene, lebo pri znizeni o 3 cm Vam velmi casto budu skrtat - dvihat nohy v zatackach.
Takze: 3cm znizenie je uz hranicne, ALE v mojom pripade to neguje to ze:
- mam (len) 100 kg
- vymenou tlmicou z obyc na adventure som podvozok dvihol o 2cm
- na rezku jazdu po asfalte/zatackach pritvrdim podvozok (ohlins)
a tymto docielim ze Tebou spominane skrtanie stupaciek o zem sa mi stava nie casto
ale hlavne, ako som pisal, ak tie stupacky prerobim tak ze budu ergonomicky rovnako umiestnene ako origo stupacky a budu LEN o 3 cm nizsie a bez spominaneho predsunutia vpred,
tak v mojom pripade to bude uz vse v cajku
Upravil vlk dne 02.03.2015 21:08
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
tazko povedat, tu treba fakt odskusat a bud to bude alebo nebude OK
mozna sa niekto s nami podeli o nazor kto ma a pouziva tieto adaptery
Pri zmenach stupaciek, alebo vobec pri zmene polohy stupacky treba zvazovat kde vsade sme posunuli stupacku: vyssie / nizsie v sulade vpred / vzad
to vse je zmena ergonomie pri ktorej dochadza aj k skrtaniu v zatackach, nepohodlnejsiemu radenie a brzdeniu ... atd
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
Mám sice 1100GS, ale ty varianty nejspíš budou i pro tvou motorku.
Namontované mám tyto http://shop.toura...lever.html. Max snížení cca 4cm. Na webu je špatně popis, správně to je v pdf montážního listu. Provedení je pěkné a bytelné. Nohy budeš mít roztáhlé o šířku stupačkových kloubů a blíž k brzdě, řadičce. Rozšíření vůbec ničemu nevadí. Přiblížení k brzdě taky ne a u řadičky to má každý jinak, mně se řadí lepší a to mám boty 45. Já se totiž necpu s nohou pod šajtru, ale řadím z boku na hranu.
Další varianta je http://bmw-trade....ts_id=3115. Tam je i posunutí nohy dozadu, takže varianta pro "ploutve", ale pěkně zaplacená.
Škrtání v náklonu bych se nebál pokud nejsi Rosi na GS. Pokud jezdíš i off, tak se snižuje průchodnost ve vyjetých kolejích.
Snížení jsem řešil loni na podzim a nic jiného s hodnotou okolo 4cm jsem nenašel. Okolo dvou je ten motech a nebo hezké od TT http://shop.toura...ertao.html.
Upravil rak72 dne 03.03.2015 13:41