Ahoj, lehounce mne rosi olejovy chladic, nebo co to je hned vedle olejoveho filtru. Kdyz moto necham stat tak po mesici cca velky panak chladici kapaliny pod moto, nez se pustim do rozebirani poradi nekdo kde co vlastne muze teci a jak tomu zamezit??? diky vsem. Honza
Klidne muze tect jen tesneni pod tema dvouma trubkama do vymeniku. Muze tec i tesneni pod vymenikem. Zkus pritahnout ty dva sroubky na t30 co drzi trubky.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
A teče to z toho vyměníku, nestéká to od pumpy nějak přes trubky? Jinak jak piše Servisák, jsou tam jakoby zastrčené ty trubky s osazením a pod ním jsou O kroužky. A pak je tam taky někde (matně si vzpomínám) výpustný šroub. Kukni do manuálu, jestli ti to nejde kolem nej.
tak lehce rosí olejový chladič, ale po měsíci je tam panák chladící kapaliny? Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
Nevidím v tom až tak rozpor. Kdyby napsal teče chladič a je tam chl. kapalina, půjdeme po chladiči. A myslím že jako chladící medium pro olej nemusí být vždy vzduch.
A hlavně borec prostě neví, tak se laicky zeptal. Od toho to tady je ne? Já se taky ptám na některé věci jako jelito....
milan enduroskola napsal:
tak lehce rosí olejový chladič, ale po měsíci je tam panák chladící kapaliny?
Ja nevedel jak to popsat dole na vymeniku vzdy setru prstem kapku a chutna presne jako chladici kapalina. Nad tim a kolem je to suche.
Hehe ja hodinu hledal co to vubec je za krabicku, mne nenapadlo ze muze byt neco jako chlazeni oleje ja si to prelozil az u us nahradnich dilu.
Dekuji vsem za napady, skusim dotahnout ty srouby na vymeniku, verim ze to je ono uz jsem po ruznu par sroubu dotahnul, ale tyhle mne nejak nenapadly, ja se lekl ze mne pres zimu nekde neco zmrzlo.
Jak to dopadlo? Jen jsi ten chladič dotáhnul, nebo jsi ho sundal?
Mám totiž obdobnou zkušenost. V jedné mašině, kterou jsme teď servisovali, byla očividně od r. 2008 stále původní chladicí kapalina. Nejen že po této době sežrala půlku toho těsnění, ale dokonce vyžrala zespodu do toho hliníkového chladiče brutální díry a jako bonus ještě zatekla do závitů šroubů a ty se doslova chemicky svařily s blokem motoru. Takže při pokusu o vyšroubování jsme 2 ze 4 šroubů urvali a museli je následně odvrtat a díry znovu vyzávitovat... Jaké je z toho ponaučení? Měnit chladicí kapalinu jednou za dva roky.
Každopádně mě ale zajímá (pokud jsi to měl sundané), jak vypadalo těsnění, zda kolem těsněné byl vykvetený chladič oleje a jakou chladicí kapalinu používáš.
Jsem to sundal, tesneni bylo pryc a u vodniho pritoku to bylo sezrany, sice celkem do hloubky ale ne az k tesneni takze po nasazeni noveho tesneni to jeste jde. Nevidim to na dlouho, pocitam ze za dva roky asi koupim novy chladic. Jinak pouzivam chladici kapalinu na hlinikove motory, jakou konkretne nevim nejsem v CR takze se nepodivam.
My jsme snad těsnění ještě zachránili. Vyžrané díry jsme vyplnili silikonem, zbytek povrchu přestříkli lakem a silikon dali i pod a nad těsnění a taky po celém obvodu dosedací plochy toho chladiče. To by snad mohlo chvíli vydržet.
A taky to mohla zpusobit klidne sul z cest nebo chemie na myti motorek. Ja bych nesvaloval vse na chladicku. Kdyby jsi videl nejake motorky ktere jsou lestenky z anglie nebo je majitel nemyje to hledas zbytky sroubu uz po pameti ze tam na jinych motorkach jsou..
... servis a diagnostika BMW Motorrad