Před pár týdny jsem si koupil motorku z Mountfieldu.....Husqvarnu :-)
Jelikož je to prakticky BMW F 650 GS, řekl jsem si, že bych se mohl připojit na fórum "vrtulek". Snad to nebude nikomu vadit, protože na Husqvarně není Švédského vůbec nic...
Jelikož jsem se už díval po různých doplňcích na Husqu, všiml jsem si, že se kromě Touratechu nedají vůbec sehnat. Problém už byl, když jsem chtěl najít olejový filtr, prostě tuhle motorku 90% obchodů vůbec nezná. Ostatně se nedivím, tenhle stroj se vyráběl prakticky jen rok. Zajímalo by mě, jak moc je Huska podobná GSům od BMW. Vy jako znalci mi určitě poradíte a pomůžete s případným sháněním dílů ;-) Víte prostě kam šáhnout.
Na Teře jsem najel zatím 1000 km. V předchozích letech jsem sedlal letité DRko. Těšil jsem se že přesednutí na motorku, co je o 22 let mladší, budu nadšený. Co je na Husqvarně super, je rozhodně motor. Stříkačka, 650 ccm, Rotax, 44 kW. Táhne to jak blázen od spodu a nad 5000 otáček začíná docela peklo. Zvuk má motorka nádherný. Podvozek je rozhodně na jiné úrovni než na DRku. Nicméně mohli tam hodit tlumiče s většími zdvihy. 190 mm je na "enduro" docela málo. Na pár přejezdech v oblouku a "kilečku" jsem už doraz poznal. Po hrbolaté cestě se motorka ale ani nehne. Spotřeba je naprosto úžasná....S přítelkyní jsem výlet přes kopečky udělali za 3,8, po mojem dnešním výletě kdy jsem jel dost "pilu".....4,1 ;-) To je oproti DRku rozdíl o litr a půl....a to už je poznat. Jsem spokojený.
Co se týká nevýhod.....Motorka je na mě malá. Měřím 186 a nohy mám pořádně skrčené. Je nízké sedlo. Touratech dělá vyšší za 10 tisíc...pche. Ve dvou je na tom taky horší cestování. Díky lomenému sedlu, kdy přítelkyně sedí na bobku a při brzdění sklouzává na mě...nic moc. Lavička na DRku je lepší. Kdyby šla Husqa "přifouknout" bylo by to sakra lepší. Jsem asi prostě moc nohatý.
Budu si muset asi sakra zvykat na menší motorku. Na DRku jsem strávil posledních 40 tisíc kilometrů, tak to bude asi trvat než si nohy zvyknout být tak skrčené....a když si nezvyknu...pude z domu :-)
Upravil Schneider dne 12.04.2015 21:12
Kvuli vykonu bude asi jina vacka mozna cela hlava.Spotrebak bude stejnej. Az se vratim z vietnamu zkusim kouknout do vykresu.Tahle motorka se mi moc libi - ma spravnej rozmer kol a dokonalej motor.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Ať nezakládám další téma, přihodím to sem. Jedná se o spojku.
Dneska jsem musel rozmonovat spojku, protože mi spadla podložka do motora při dělání ventilových vůlí.
Co mě ale překvapilo, byla vůle na vypínací hřídelce spojky. Když se sundá vnější víko, trčí ven hřídelka s hřebenovým ozubením. Její konec je víceméně zasunutý ve vnějším krytu. Tato hřídelka je upevněná na vypínací talíř, ve kterém je ložisko. Nicméně hřídelka má o dost menší průměr než ono ložisko. Je to normální? Vůle tam je snad 2 mm. Jedná se o ložisko typu 6002/P6. Potřeboval bych vědět, jestli je to takto konstruováno, nebo je to chyba. Děkuji mockráte za jakýkoli podnět.