Zdravím,
jsem motorkářský zelenáč, jezdil jsem naposledy před 5+ lety na fichtlovi. Loni jsem si udělal řidičák na velkou motorku, v zimě pořídil 1150GS (rv. 2001) a teď o víkendu najel prvních sto kilometrů.
Překvapilo mě, že motor začne trochu táhnout až tak od 3000 otáček, do té doby nemá výkon, přijde mi že bojuje sám se sebou a jen jen chcípnout, ale jakmile se k té hranici přiblíží tak najednou ožije a motorka vystřelí. Je to tak normální? Čekal jsem, že pojede jako traktor od nejnižších otáček.
Párkrát taky při ubrání plynu motor vystřelil do výfuku, sice ne nijak hlasitě, ale poznat to bylo. Stává se to normálně?
I při zapnutém "sytiči" motor sám nechytne, musím přidat plyn a pak ho ještě chvíli přidržet než se ohřeje. Při vypnutí sytiče se mi nezdá, že by otáčky nějak výrazněji poklesly. Kde hledat problém? Je možné, že to nějak souvisí s předchozími?
Díky za rady. :-)
Upravil straka dne 17.04.2015 10:36
Ahoj kolego.
Jestli jsi z Prahy tak nejjednodušší bude kontaktovat třeba místního člena Servisáka,zastavit se u něj a nechat motorku seřídit.Uvidíš jak se to změní a pak je možnost nějakého přímého svodu a laděné koncovky výfuku,to prý průběh výkonu v nižších otáčkách rapidně zlepší..
per aspera ad astra
Nejspíš má Tvoje bávo nějaký problém, normální je spíš velmi hezký zátah už od 2 tis.otáček (i když hezký zátah je subjektivní záležitost). Neváhej a domluv se se Servisákem nebo mohu doporučit Rosťu Stezku z Přerova n.Labem.
straka napsal:
.........
I při zapnutém "sytiči" motor sám nechytne, musím přidat plyn a pak ho ještě chvíli přidržet než se ohřeje. Při vypnutí sytiče se mi nezdá, že by otáčky nějak výrazněji poklesly. Kde hledat problém? Je možné, že to nějak souvisí s předchozími?
Díky za rady. :-)
K tomu startování. Pracuješ správně s páčkou "sytiče"? Páčku musíš při studeném startu v horní poloze přidržet, viz obrázek.
MaO přiložený následující obrázek:
dtto aj ja , ale viem že je to problem v bowdenoch na ktorých vymenu sa už pomali ale isto zbieram na tuto jar!
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Souhlasím s ostatními, motorka není v pořádku, nejprve seřízení a nějaký servis (asi i svíčky) aby bylo vše OK, chvíli pojezdit a nakonec hodnotit.
Kde jsi motorku kupoval, sám nebo s odborníkem?
Jak píšeš o zátahu od 3000,-, předpokládám, že píšeš o šestce. Rok 2001 už by snad měl mít na FID displeji č.6. Nebo tam máš místo šestky "E"? Mám ADV, tam je to trochu jinak, ale občas jedu na Drákulině 1150GS (2003), šestka se utáhne už někde od 2000 ot., samozřejmě tomu nelze říkat "zátah" a musí se opatrně přidávat. S každou stovkou otáček se ale zátah zlepšuje a to i hodně nad 3000,-, tak záleží i na tom, jak máme nastaveno srovnávac měřítko.
Motorku jsem kupoval v bazaru v Benešově, projel mi jí kamarád a říkal, že se mu zdá nějaká líná, ale přešli jsme to s tím, že je ze svého supersportu prostě zvyklý na něco jiného. Někoho se zkušenostmi s bavoráky jsem v tu chvíli nesehnal.
O zátahu od 3000 píšu obecně, bez ohledu na kvalt, přijde mi, že pod tou hranicí motor netáhne ať je tam jednička nebo šestka. Šestku mám ekonomickou, takže na displeji mám E.
Upravil straka dne 17.04.2015 11:04
Díky za rady, kouknu na bovden a stejně jí pak nechám prohlédnout v servisu ať vím jak na tom celkově je a nemusím se bát, že mi někde umře, až pojedu někam dál než jen kolem komína.
tomino_1150gs napsal:
mrkni jestli nemáš povytaženej bovden na jedne z klapek.
Bovden netipuji, to by se to plácalo jakoby na 1 válec a druhý by se přidal až při větším přidání plynu, aspoň tak to bylo u mne. A jede to tak blbě, že by to snad poznal i zkušební jezdec bez zkušenostmi s GS. Ale zkontroluj to.
Presne jak pisou kluci,urcite tam neco bude v neporadku.Ja mam teda k&n filtr a ladak Remus Revolution a kdyz beru nizsi kvalty tak ten tah je tam cca od 1500-1700ot bez nejakyho problemu a 6. tedy E radim klidne v 80 a motor si to pobere.Coz treba s origo vyfukem bylo absolutne nemozny,jak sem tam nemel aspon 100km/h tak se s tim motor pral,vibrace atd... Urcite nech seridit klapky,vymena svicek a mozna by nebylo od veci nechat zkontrolovat hall senzor a civky.Je to dvousvice nebo jedno?!U dvousvic nekdy delaji problemy civky.
Tipuju to na spatne nastaveny potenciometr skrtici klapky, spatna poloha klapky, pojede v to nouzaku na defaultni nastaveni s mrtvou lambdou, plus jak pisou ostatni asi svicky, ventily ,podtlaky. Mel jsem to samy, Tonda mi to vylecil ( diky mu za to)a ted je to jina motka,taha od spoda, trochu se zmenil zvuk, neklepe se, parada.
Hele, tak nakonec to fakt byl ten bovden, na pravé straně trochu povytažený a jak jsem ho vrátil, tak je to najednou úplně jiná motorka. :-) Tak díky všem za rady.