zdravím, se mi párkrát poštěstilo jet po tmě domů, krom toho že je zima tak jsem zjistil, že toho moc nevidím
vpravo to je fajn, ale myslím, že s tím zásekem na potkávačce to soudruzi ze SRN trochu přehnali, protože vlevo nevidím vůbec nic do strany a dálková svítí přímo do toho rohu nebo cípku nebo čeho takže mi osvětlí prostředek cesty, ale vlevo nevidím stejně nic, což na běžný silnici pro 2 auta (ne hlavní široká) je problém, protože nevidím vlevo nic, především ne srnky a podobnou pakáž, ale ani pořádně do zatáčky nebo odbočky atd.
Ist das normal? Uvažuju kvůli tomu hodně vážně o přídavných světlech, vůbec nejlíp dvouvláknových, bylo by pak po srandě
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Joo jako Varadero nebude GS svitit asi nikdy.
I 12tka nesviti nijak extra, hlavne prave kvuli zminenym srnkam jsem tam nacpal pridavny svetla, mam je sklopeny aby neoslnovaly, takze je mam zapnuty kdykoliv jedu v seru nebo ve tme a parada. Trosku nasmerovany do stran, spokojenost.
mám 1150 a je pravdou,že to svítí víc na příkopu a nahoru na cedule,ale dá se to,trošku světla by však neuškodilo,ale zas na druhou stranu jedu vnoci aspoň pomaleji
určitě tam budou nějaký šroubečky na seřízení směru světla,třeba byto pomohlo,mám tam i přídavný za pár šestek,cena odpovídá světelnému výkonutakový ty lepší sou pěkně mastný,to radši budu jezdit voněco pomaleji
a máte správně seřízenou výšku?
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Já jsem taky po setmění slepej jak patrona, přídavný světla ale opravdu hodně pomůžou. Doporučuju ale nějaký kvalitnější když už se do toho budeš pouštět. Mám Helly a jsem spokojený.
svítí mi to!!! ale mám kompletní sadu TT (mlhovka +xenon) a světlo lepší jak ve dne...mlhovka svítí pod přední kolo a do boku + xenon do dálky...při plné palbě protijdoucí padají slepí do škarpy...
MotoPaja - nejsem asi ten nejpovolanejsi, ale protoze jsem resil to stejne, podelim se o nazor.
jak rika kolega bystricke, jsou tam nejake sroubky, ktery umozni nastaveni a myslim i do stran.
dalsi vec, ktera se mi osvedcila je zarovka OSRAM NIGHT BREAKER. je to opravdu znat a doporucuju vsem. za tech 199,- ji mam cca 10t km. http://www.autodo...er-a475878
no a co se tyka pridavnych svetel. svetla neni nikdy dost a stale o tom uvazuji. jenze nemuzu najit ten spravny pomer cena/kvalita.
jak pise kolega Vjetrnik, nepochybuju o kvalite produktu TT, bohuzel za jejich cenu mam vykalkulovanou cestu na korsiku ( ciste otazka priorit )
takze budu na trhu patrat dal.
posledni me zjisteni u pridavnych svetel je, ze je to dalsi vec, ktera se muze ulomit. jak sem se mohl presvedcit u kolegy (1200ADV) na XL.
toz tak, no ....
Jak píše DOC a ostatní. Správně seřízený světlo dělá divy. Na vratech toho moc neseřídíte. Je potřeba na regloskopu někde v servisu. A kdyžtak se motorka seřizuje se sedícím řidičem. Výška světla na seřízení je -1,5%. A taky strašně moc udělá žárovka. Když nepraskne tak se stejně opotřebovává a svítí hůř a hůř. Vidím to v práci na autech denně. Přijedem k regloskopu a obraz světla nic moc. Dáš novou žárovku ( vynálezce Jára Cimrman, dříve se toto jmenovalo "járovka" ) a je hned po problému. A všechny možný (neznačkový) žárovky s větší svítivostí a co já vím ještě s čím, věřte tomu nebo ne, svítí na hovno už nový. Ty prostě nebrat. Takže shrnuto chyba nemusí být jen v motocyklu nebo autě, ale taky dost podstatně v seřízení a použité žárovce. Pak ještě světla laciných druhovýrobních firem jako je třeba DJAUTO no to je uplně k smíchu. To je lepší jezdit s baterkou v ruce.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Jen doplnim, ze serizeno mam a snad i dobre. Varanovi ani Stromkovi se to fakt nevyrovna, ale urcite zkuste pridavny svetla, je to parada. A to mam obycejny levny Helly mikroDE.
Mě to svítí skvěle, důvodem je, že všechny moje předchozí motorky svítili ohodně hůř
Aldo, máš Hella mlhovky a svítíš si k potkávačkám nebo máš přídavný dálkový k dálkovým?
Dík
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
desperado : výborně, to jsem se potřeboval dozvědět, NightBreaker jsem už viděl, ale když někde vidím +90% tak tomu moc nevěřím, pokud to funguje jdu do ní
teď tam mám H1 s o 30% vyšší svítivostí, což mi ale přijde že se dosahuje jen tím, že to světlo je bílý, což podle mě velká výhoda není (v pološeru není vidět vůbec nic), co to je za značku vůbec netuším, musel bych se kouknout :-)
seřízení světla do šířky jsem právě nevěděl jestli se dá praktikovat a zatím jsem po tom ani nepátral, ale ta dálková by vážně chtěla
na výšku to nemám seřízený ani podle vrat ale seřizoval jsem to na silnici tak, abych já co nejvíc viděl a přitom abych nesvítil nikomu do obličeje, alespoň doufám
ta myšlenka se servisem je zajímavá, ale už vidím jak se na mě dívaj jako na exota co to po nich chci (v autoservisu i v moto, páč normální servisy zemědělský stroje neopravujou jsem se dozvěděl )
když tu chválíte přídavný světla nemohli byste hodit i typ, příp. link?
já třeba jako desperado taky věřím TT kvalitě, ale taky za to nemíním dávat takový sumy, ale třeba Wunderlich má docela pěkný přídavný světla za úplně jiný peníze, nemáte je někdo?
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
http://www.google...ULUmBBABxg
ja premyslim o tomhle i cena neni spatna
Upravil Kubicek dne 08.11.2008 23:23
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Mara napsal:
Mě to svítí skvěle, důvodem je, že všechny moje předchozí motorky svítili ohodně hůř
Aldo, máš Hella mlhovky a svítíš si k potkávačkám nebo máš přídavný dálkový k dálkovým?
Dík
Jsou to pridavny dalkovy, mam je sklopeny tak, ze svitej stejne vysoko jako hlavni potkavaci svetlo. Na riditkach na ne mam zvlast vypinac a jeste jsou zapojeny pres parkovacku, aby zhasly kdyz vypnu klicek - skleroza je mrcha..
Zkusil jsem koupit žárovky s o 30 percent větší svítivostí a nesvítily.Pak jsem koupil do dálkovýho světla 100wattovku a svítí to parádně.A kdyby to náhodou někdo nevěděl,tak z druhé strany za tlumeným světlem je páčka na seřízení do dvou poloh.
Tak s tou 100watovkou bych byl opatrný, dával jsem je do aut ještě jsem je zapojoval přes relátko ( aby mi proud nevypálil přepínač 100w teče proud 8,3A u 60watu 5A) a silnější kabely.Ve finále se stávalo že prasklo sklo u světla a nebo se poškodila parabola když byla plastová.Ta 100w topí opravdu hodně.
Ona i 12ADV se seriovejma žárovkama svítí v noci skutečně prabídně, obzvlášť , když je před reflektory plastový ochranný kryt. Prvním opatřením, byla výměna žárovek v obou světlometech za Osram +50% a svítí to po 15tkm velmi dobře a ani jedna nepraskla.
Svítivost se zlepšila, odhadem tak o 30% oproti normálním žárovkám. Skutečně znatelné zlepšení. Přesto jsem však namontoval sadu od TT , xenon a mlhovka, a je to skutečně někde jinde. Cena sice není lidová, nicméně cena nové motorky taky ne, a vlastní zdraví je nezaplatitelné. Myslím si, že jakákoliv cena za vlastní bezpečnost a zdraví ,je vždy akceptovatelná. Byl jsem velmi vděčen TT světlúm letos v létě, při nouzovém nočním přejezdu v Rusku Stary Osko l -Charkov UA, kdy jsem musel jet v noci, z dúvodu nemožnosti sehnat v Rusku ubytování. Jízdě v noci se vyhýbám, ale nebylo zbytí. V tu chvíli jsem blahořečil rozhodnutí koupit TT xenon.
Zapojeno klasicky, jak doporučuje TT. Xenon svítí spolu dálkovým světlem, mlhovka s potkávacím světlem před přední kolo.
Závěr? TT sada je super a i přes vyšší cenu bych jí koupil znovu.
Upravil W dne 09.11.2008 12:02
Na GSA1150 mám 2x Xenon TT. Po několika zkušenostech, kdy proti mě z vedlejší vyrazilo auto atd..., je mám zapnutý ve dne pořád. V noci je při potkávání protijednoucích vozidel vypínám, protože by padaly do škarpy.
Ono obecně stačí jen jeden Xenon. Dva je už trochu luxus, i když ten světelný výkon je fakt paráda. Většinou ve skupině jezdím první a ostatní za mnou už téměř svítit nepotřebují :-).
Na GS1100 jsem měl přídavný halogenový světla. Bylo to docela dostačující (s xenonem ovšem nesrovnatelé), ale nějak nevydržela Marathon Offroad. Teď přemýšlím o přestavbě přední části se zabudováním jednoho xenonu přimo do kokpitu.
Kombinace od TT (Xenon + mlhovka) je podle mě asi to nejlepší a nejrozumější varianta, jak světla na motorce vcelku jednoduše řešit.
Je ale daleko důležitější být dobře viděn, než vidět.
Já mám tu sadu o wunderlichu. Jsou to klasický Hella Comet FF100 - viz odkaz od Kubíčka. W je dodává v sadě s relé a vypínačen takže stačí jen namontovat. Vzal jsem je z důvodu že padací rám mám od nich a je na něm přímo držák. Doporučuju rovnou k nim přiobjednat mřížku, je sice plastová a moc neuchrání, ale aspoň něco. Taky jsem se rozmýšlel zda mlhy nebo dálky a nakonec mám dálkové, přeci jen jsou do tmy určené a svítí lépe.
Xenony mám na autě nepřijde mi to za ty peníze kdovíjaký terno, ačkoli předpokládám, že na motorce v kombinaci s hlavním klasickým světlometem se to může chovat úplně jinak než pouze samotně.
[quote]Selver napsal:
.... ačkoli předpokládám, že na motorce v kombinaci s hlavním klasickým světlometem se to může chovat úplně jinak než pouze samotně.[/quote
Moje zkušenost s xenony na GSA je jiná. Jejich světelný výkon je tak velký, že je téměř neznatelné, jaké jiné klasické slvětlo (tlumené či dálkové) k tomu přisvěcuje.