Zdar chlapi.
Můžete mi někdo vysvětlit důvod proč jsou přední kotouče ze dvou kusů na nýtech, které se po čase uvolní a tříská to na dírách. A měnil jste někdo kotouče za pevné? Zajímá mně jestli to pak nedělá nějakou neplechu...
Rika se tomu plovouci brzdovy kotouc a resi tak pripadne deformace pri intenzivnim brzdeni a zahrati.
Staci takhle?
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Plovoucí kotouče jsou kvůli teplotní roztažnosti jak psal swat. Při brzdění (zahřívání) se zvětšují a díky nýtům, kterými jsou přichyceny k unašeči, dokáží měnit svou velikost bez zanechání následků (zkřivení a následnému "kopání" v páčce). Naopak pevné kotouče mají tendenci se kroutit a to z důvodu pevného spojení ke středu kola. U plovoucích kotoučů je zároveň žádoucí axiální vůle ( ve směru osy) s limitem cca 0.3mm i více a radiální vůle (kolmá k ose otáčení) nežádoucí. Takto to chápu já.
metjuu napsal:
Plovoucí kotouče jsou kvůli teplotní roztažnosti jak psal swat. Při brzdění (zahřívání) se zvětšují a díky nýtům, kterými jsou přichyceny k unašeči, dokáží měnit svou velikost bez zanechání následků (zkřivení a následnému "kopání" v páčce). Naopak pevné kotouče mají tendenci se kroutit a to z důvodu pevného spojení ke středu kola. U plovoucích kotoučů je zároveň žádoucí axiální vůle ( ve směru osy) s limitem cca 0.3mm i více a radiální vůle (kolmá k ose otáčení) nežádoucí. Takto to chápu já.
Jo jo, už mi to docvaklo, máte se swatem pravdu... takže díky vám dvěma za technickou poučku. Tím pádem měnit je za pevné je kravina.
Upravil Lainen dne 27.04.2015 05:38
Cau, lidi je meni za pevne jen z duvodu ceny bych rekl. Ta je polovicni. Jinak nejsem si tak uplne jistej zatim sem predek nezkoumal, ale neni nahodou na vosmikile plovouci trem jen vzadu? A vepredu jsou pevny a proto plovouci kotouce.
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Plovoci třmeny jsou i předni a z výše popsaných důvodu bych tam pevné kotouče nedával. Někdo může namítnout že se to stačí uchladit, no já mám radši jistotu.
Pevné kotoče jsou i na motorkách které taky ,,jezdí rychle" -teoreticky by to mohlo fungovat i na osmikile-pokud teda někdo nejezdí někde a nějak kde se nadměrně brzdí a tím pádem zahřívá kdo ví -chtělo by to asi vyzkoušet.
S tou vůlí je to taky jak u které motorky -když mám možnost tak ty vůle zkouším na nových motorkách -různých značek- a některé mají radiální vůli, některé ne, takže na to by nám asi museli dát odpověď konstruktéři co je vede k dvojímu provedení vůlí kotoučů
Já mam pevné kotúče vpredu už druhú sezónu. Najazdených cca 25 tis. km. A bez problému. Kto ma pozná vie ako jazdím.
Jediný poznatok: pri zastavovaní už v takmer nulovej rýchlosti sa kotúče rozvybrujú a vydávajú zvuk ako keď Dakarské špeciáli prichádzajú do cieľa .
Čo mne vôbec nevadí.