Zdar borci, mam gs 80 rok 93 přestavěnou na 100. Nedavno jsem był na vyjizdce a objevil se problem obcas uplne nahodile to odstavi nekdy uplne nekdy jakoby jeden valec Ale vzdycky że to nakonec probere pak to zas jede treba 50km uz jse m si myslel że to bude ok ale udelalo to zas. Podłe me to bude neco v zapalovani protoze parkrat kdyz se to chytlo tak to vystrelilo do vyfuku ze borec za mnou se tak lekl że malem spadl Z Toho soudim że benzin tam jde celou dobu. Nez zacnu neco resit tak se chcu zeptat jestli jste nekdo neresili neco podobnyho.
Začal bych tím nejlehčím a to je kontrolou káblů od baterky,ukostření na převodovce,porozpojoval konektory pod nádrží a na indukční cívce a kdyby to pokračovalo,tak bych se soustředil na tlačítko chcípáku na řidítkách,spínačku atd...
Kabeláž mě taky napadla, už jsem se na to díval, na první pohled to vypadá ok, ale je mě jasný, že to může být někde ve svazku, ale do toho se mě vůbec nechce a taky si říkam, že kdyby to byl kabel nebo nějakej špatnej kontakt tak by se to aspoň víc projevilo třeba na hrbech, ale to nepozoruju. No mrknu ještě na ten chcípak, a sppínačku. Já jsem se chtěl hlavně zept jestli není třeba nějaký konkrétní místo nebo díl s kterým bývají problemy. Konstra a plus od baterky jsou prověřený tam problém není.
Tyhle sporadický závady se blbě odhalujou:-( Mě se jednu dobu rozpojoval jeden štekr pod nádrží,ale to mě pohasínaly kontrolky na palubce atd,tak sem ty konektory porozpojoval,prolil sprejem na kontakty,zapojil a přepáskoval stahovačkama a je klid.
Ještě bych zkusil změřit dobíjení,jestli to nějak nekolísá,taky to umí dělat neplechu. Já měnil diodovou desku....
Zdar. Máš vysledováno, jestli Ti vynechává jeden válec, nebo oba. Pokud jeden, tak pak zkus přehodit kabely a měl by vynechávat ten druhý. potom případně hledej od fajfky k cívce. Takhle to řešil jeden můj známý na RT - nenechal si poradit, povyměňoval kde co, nacpal do toho spoustu peněz a nakonec to byla cívka.
Někdo má auto, někdo moto.....já si zvolil BMW....aneb co má kola musí mít i modrou vrtuli(na kapotě)
No to je právě problém někdy to zdechne uplně, to by teoreticky mohlo znamenat, že je problém s cívkou, ale někdy to jenom lehce zaškobrtne jakoby vznechal jenom jeden, takže podle mě to cívka nebude protože když jsem se díval na zapojení tak je to podle mě klasická dvojvývodová cívka takže pálí na obě svíčky zaráz jednou do výfuku a jednou do komprese.Spíš to musí být někde v signálu k té cívce nebo v napájení. Nechce se mi věřit, že by ta cívka byla odpálená takhle složitě. Mam hodnoty odporu tak to zkusím taky proměřit. Nejpravděpodoběnší se mi jeví problém s koncovým výkonovým stupněm, je to elektronika u které bych se té nahodilosti nedivil, ale to je taky sázka do loterie.
Je pravda, že ten RT je již stříkačka a cívky jsou tak jako v autě a tam taky, když odejde, začne vynechávat válec. Tam odcházejí teplem, jsou na motoru. Tady je to postaru, karbce a cívka na rámu. Jinak ale odcházejí konektory pod nádrží. Já je občas rozpojím a prostříknu WD. Přecijen R 80/100 GS je již děda a má svá léta. Já bych ho ale za novější neměnil, je to oje srdeční záležitost.
Někdo má auto, někdo moto.....já si zvolil BMW....aneb co má kola musí mít i modrou vrtuli(na kapotě)
Nazdar. Dlouho jsem tu nebyl, ale nasel jsem prispevek nahodou a hned jsem si vzpomnel, jak jsem pred 2ma tydny resil identickej problem na svem skoro stejne starem TDM. Problem byl v tom, ze byl dojebanej karburator do bezvedomi. Byla strasne bohata smes, jakmile bylo teplo, uchlastalo to za provozu svicku a nechtelo to jet. Pak ze svice upadly saze a zase to chvili jelo, ikdyz to strasne cukalo, zvlast na nizky otacky. Jestli ti motorka startuje bez sytice, zameril bych se na stav karbcu - hladiny, jehly a trysky. Mou anabazi najdes i s fotkama tady:
http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=100177
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Tak jsem prošel kabely pod nádrží viditelný poškození jsem nenašel, všechny konekktory, jsem pročistil a nastříkal sprejem na kontakty. Mrknul jsem i na chcípák tam nic nenaznačuje tomu, že by v něm byl problém, taky jsem to vyčistil a prostříkl.
Kabel od cívky levýho válce nešel z cívky dostat ven, kousek povyjel ale sekl se tak jsem ho zkoušel různě dostat ven a nakonec mě zůstal v ruce, takže kabely dám nový ale něco mi říká že to problém nevyřeší no uvidíme.
Tak to vypadá, že je po problému. Kabely jsem nakonec nový nedával ten co jsem utrhl, šel v pohodě zpravit, proměřil jsem je a jsou ok oba 6 kohm. Už jsem něco najezdil a problém se neobjevil, takže asi pomohly ty konektory.