Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červenec 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Ostatní :: Obecné technické problémy
 
Závit v hlavě 1100GS
3axap
#1 
Přidané 11.06.2015 05:13

Příspěvků: 2043
Registrace: 23.01.10
Včera u mne byl kolega na 1100GS s tím že se mu "protáčí" přední horní šroub na levém ventilovém víku.Sundal jsem to a má tam stržený závit.Potíž je v tom že ten nálitek na hlavě je příliš malý abych tam použil opravnou závitovou vložku(Vložka pro M6 má venkovní závit M10).Helicolky nepoužívám protože údajně tyto opravené spoje pak nemají rády časté povolování a utahování.Řešil už někdo z Vás tuto závadu nějakám jiným způsobem?Dík za rady.
 
servisak
#2 
Závit v hlavě 1100GS
Přidané 11.06.2015 07:14
Avatar člena


Příspěvků: 12372
Registrace: 02.01.09
Opravuju to heliosem uz nekolik let a vzdy v pohode.
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
ficus
#3 
Závit v hlavě 1100GS
Přidané 11.06.2015 07:57
Avatar člena


Příspěvků: 266
Registrace: 21.05.13
Helicoilu, v-coilu a podobnych bych se vubec nebal.

Nejakych par zavisu jsem s tim uz taky opravil a to i tech casto povolovanych. Naopak, zavit ma vyssi pevnost. Vim o aplikacich, kde se pouzivaji uz ve vyrobe (!!!) prave z tohoto duvodu.
Vysroubovani vlozky nehrozi, pokud chces mi jo jistotu, tak Loctite.
______________
R1150R 2004
 
nicus
#4 
Závit v hlavě 1100GS
Přidané 12.06.2015 22:44

Příspěvků: 2
Registrace: 10.02.14
Já to opravoval následovně a to již u několika motorek, protože v některých "servisech" nedovedou pochopit, jak ten šroub funguje a místo výměny těsnění kterým teče olej utahují a utahují až to utrhnou.

1. vrtákem pr. 6mm vyvrtat původní závitovou vložku ve válci a následně udělat nový závit M 7 (ideálně za použití ráčnového vratidla a závitníku do slepých děr)
2. uříznout původní šroub cca ve 2/3. Zmizí tím původní závit a samozřejmě osazení které brání přílišnému utažení víka a je i důvodem, proč jsou ty závity utržené
3. u nějakého zdatného soustružníka nechat zhotovit kus nového šroubu. Nepamatuji si již rozměry, ale je jednoduché to změřit. Nový kus má z jedné strany závit M7 (vnější - šroub ) který se bude točit do hlavy, pak je kus se stejným průměrem, jako je průměr původního osazení a v něm je pak vyvrtaná díra s průměrem dříku šroubu. Já si to ještě nechávám dělat tak, že si do nového kusu nechám udělat vnitřní otvor menší, do něj závit a ten stejný udělám i na původní dřík šroubu a pak to tam natočím, čímž vychytám správnou délku šroubu.
3. nový kus šroubu a původní zapasovat do sebe na správnou délku a zavařit (používám CO2) a opracovat tak, aby šla dobře nasadit podložka a těsnění a nevypadalo to odfláknutě
4. nasadit, utáhnout předepsaným momentem a je to :-)

Většinou to sebou nese výměnu těsnění pod víkem, kvůli kterému se to leckdo snaží utáhnout více aby neteklo a utrhne to...

Závit na novém kusu šroubu musí být samozřejmě stejně dlouhý jako na starém, stejně tak celková délka šroubu po doplnění novým kusem závitu musí být zcela shodná s původní délkou šroubu.

Obrázky na foto:
http://nicus.rajc...ava_zavitu

Není to zcela jednoduché, ale zdá se mi to rozhodně lepší než tahat staré utržené pouzdro z hlavy anebo používat taková ta pérka kterým říkají sada na opravu závitu.
Upravil nicus dne 12.06.2015 22:46
 
SzotekBD
#5 
Závit v hlavě 1100GS
Přidané 20.02.2017 14:55

Příspěvků: 162
Registrace: 27.10.16
Dovolte abych využil toho, že jste to opravovali k dotazu:

Je někde postup, jak nasadit správně nová těsnění šroubů víka hlavy?
Mám pobouchané víko, chtěl bych ho nechat tady u jednoho šikuly opravit.
Dělá to podle známého dobře, už mi vařil víko na Yamaze.

Pak bych to chtěl nechat nastříkat komaxitem, což mám taky domluvené.
Ale aby to mohlo proběhnout sundal jsem všechny šrouby s těsněním.
Některé se podařilo nepoškodit, ale stejně jsem koupil 8 nových.

Myslel jsem opatrně nahřát, navléknout na šroub a pak vtlačit do víka.
Nebo jste to dělali jinak?

Díky za zkušenost.
 
servisak
#6 
Závit v hlavě 1100GS
Přidané 20.02.2017 15:15
Avatar člena


Příspěvků: 12372
Registrace: 02.01.09
těsnění normálne přetahneš přes šroub není natom nic složiteho
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Ostatní :: Obecné technické problémy :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 49
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,704
Nejnovější člen: Rejnok

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 1.28 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI